Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت الله سید احمد حسینی خراسانی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت شهیدان حجت الاسلام اصلانی و دارایی در حرم مطهر رضوی گفت: دشمنان با جنایت اخیر در حرم امام رضا (ع) فکر می‌کردند با اقدام و تبلیغات سوء در فضای مجازی می‌توانند مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند در صورتی که این حادثه موجب شد بار دیگر فضای حق طلبی، فداکاری، مظلومیت و خدمتگزاری روحانیت در جامعه برجسته شود، وقوع این حادثه در حرم رضوی نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فرد روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد، به دنبال این اقدام حجت الاسلام محمد اصلانی در همان لحظات اولیه به شهادت رسید وحجت الاسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر پنجشنبه هفته قبل، بر اثر جراحات و صدمات وارده به لقای معبود شتافت.

عضو شورای نگهبان گفت: با وقوع این حادثه، روحیه شهادت طلبی در جامعه احیا شد، دشمنان فکر می‌کردند که با این اقدامات ددمنشانه می‌توانند مردم انقلابی را دلسرد کنند غافل از این که مردم شریف ایران تحت تاثیر فرهنگ علوی و فاطمی شهادت را مایه کرامت و بزرگ‌ترین افتخار خود می‌دانند.

او گفت: حادثه حرم در عین تلخ بودن یک پیام مهم دارد و آن این است که دشمنان هنوز به درستی اسلام را نشناخته‌اند و اگر نه می‌دانستند این اقدامات مردم مسلمان را در ادامه راه دفاع از آرمان‌های انقلاب مصمم‌تر می‌کند.

حسینی خراسانی گفت: مرگ انواع مختلفی دارد، ولی از منظر آیات و روایات اسلامی با کرامت‌ترین و باارزش‌ترین نوع مرگ کشته شدن در راه خدا و شهادت است که یک کرامت است که خداوند به هرکه بخواهد عطا می‌کند.

عضو شورای نگهبان گفت: در ماه رمضان که ماه قرائت قرآن و ماه حرکت به سوی قله‌های رفیع انسانی است اولیاء الهی در کنار آرزوی زیارت خانه خدا و حرم مطهر رسول الله (ص) توفیق شهادت را از درگاه خداوند باری تعالی طلب می‌کنند.

به گفته او، با مرور زندگی شهیدان اصلانی و دارایی در می‌یابیم که این ۲ شهید بزرگوار همواره در زمینه تحقق فرمان رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین فعالیت می‌کردند و در این راه از نثار جان خود نیز ابایی نداشتند و جز خدمت به مردم آن هم در محروم‌ترین مناطق کاری نکردند و شهادت در راه خدا بهترین پاداش برای آن‌ها بود.

آیین تشییع حجت الاسلام اصلانی و دارایی هجدهم و نوزدهم فروردین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان در مشهد برگزار شد و پیکر‌های آنان در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۷۳ به خاک سپرده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی شهید اصلانی شهید دارایی ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است

حجت‌الاسلام شمسی گفت: شهید مطهری الگویی ارزشمند در جامعه خصوصا برای دانشجویان است که رهنمود‌های زیادی در زمینه اخلاق اسلامی دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حشمت الله شمسی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه متفکر و دانشمند مجاهد شهید مرتضی مطهری و پاسداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران گفت: یکی از مأموریت‌های مهم که رهبر معظم انقلاب در این عرصه جنگ ترکیب و شناختی برای ما مشخص نموده اند جهاد تبیین است که نمونه بارز و مصداق برجسته جهادگر تبیین علامه شهید مطهری بود.

وی با اشاره به این که آثار، کتب و بیانات شهید مطهری بدون استثنا مورد تأیید امامین انقلاب بوده و هست بیان کرد: شهید مطهری همانند یک طبیب دلسوز ابتدا مشکلات؛ نیاز‌ها و معضلات جامعه را احصا و آسیب شناسی می‌کرد سپس نسخه متناسب با آن ارائه می‌داد.

او با توجه به حساسیت و اهمیت نیاز جامعه امروز؛ به ویژگی‌های جهاد تبیین و ملزومات آن پرداخت و عنوان کرد: همه این ملزومات در بیانات و آثار شهید مطهری به وضوح دیده می‌شود که شایسته است جهادگران تبیین؛ با مطالعه آثار این شهید عزیز با منطق و محتوای قوی با جنگ ترکیبی و شناختی مقابله کنند.

حجت الاسلام شمسی موضوع شناسی، مخاطب شناسی، استفاده از روش‌های نوین، گفتمان سازی، امیدآفرینی، شبهه زدایی و استفاده از منظومه فکری امامین انقلاب را ملزومات جهاد تبیین برشمردند و گفت: این موضوعات در کلام و آثار شهید مطهری موج می‌زند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان کرمان، افزود: شهید مطهری الگویی ارزشمند در جامعه خصوصا برای دانشجویان است که رهنمود‌های زیادی در زمینه اخلاق اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی بالاترین جایگاه برای عرصه علم و تربیت در نظر گرفته شده است و این مهم بیانگر اوج توجه دین مبین اسلام به علم است.

حجت الاسلام شمسی، مبانی فکری شهید مطهری را جزو عناصر پایه نظام اسلامی برشمرد و افزود: این شهید والامقام نماد یک انسان دارای هدف اصیل و سیر و سلوک معنوی بود و به حق این عارف بزرگ از بزرگ‌ترین سازندگان بنای فکری انقلاب اسلامی است.

وی اظهارداشت: استاد شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت کتاب‌های زیادی به رشته تحریر در آورده است و از این رو دانش و منش اخلاقی وی باید الگویی مهم برای جوانان باشد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان کرمان، نقش هادیان و مربیان عقیدتی را در ترویج فرهنگ ناب اسلامی بسیار مهم دانست و گفت: امروز دشمن به دنبال از بین بردن عقاید فرهنگی نسل جوان است و تنها راهکار اصولی برای مقابله با این ترفند دشمنان، روشنگری نسل جوان جامعه است.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است