Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه، خواستار خروج مسوولان حین مسوولیت از هیأت علمی دانشگاه‌ها شدند.

در این زمینه با سردبیر سوژه گفت‌وگو کردیم.

وی گفت: برخی مسوولان که قبل از مسوولیت عضو هیات علمی دانشگاه بودند پس از پذیرفتن یک مسوولیت در ادارات دولتی به عنوان مأمور، حقوق هیات علمی را هم دریافت می‌کنند و حتی پاداش هم می‌گیرند، سوال من این است که چرا باید مسوولان در هر پستی اعم از وزیر،  مدیر یا نماینده مجلس که از اعضای هیات علمی دانشگاه هستند حقوق خود را از دانشگاه دریافت کنند و سایر مزایا و پاداش ها را از دستگاهی که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند هم بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این مسأله را خارج از عدالت برشمرد و افزود: چرا این افراد با پذیرفتن یک مسوولیت و در زمان مامور شدن نباید حداقل بطور موقت از هیات علمی دانشگاه خارج شوند!؟
سردبیر سوژه فارس من چالش‌ها و مشکلات این مساله را نیز عنوان کرد و گفت:  ایجاد تعارض منافع هنگام بررسی سقف حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه در مجلس و سایر نهادها، دریافت حقوق بالای هیات علمی و پاداش ‌ای بالای مدیریتی مجموعه از بیت المال که مخالف عدالت دریافتی ها بوده و باعث هدر رفت بیت المال و ایجاد اختلاف طبقاتی شدید و تورم می شود، از بین رفتن انگیزه در پرسنل دستگاه‌ها  برای کسب پست‌های مدیریتی مجموعه خود و عدم درک صحیح مدیران از پرسنل شاغل در مجموعه از چالش‌هایی است که این مساله می‌تواند به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس من هیات علمی هیات علمی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل اسماعیل چمنی گفت: دکتر مسعود گنجی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و معرفی شد.
وی با بیان اینکه معیار‌های انتخاب استاد نمونه کشوری فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و اجرایی است، ادامه داد: پیش از این نیز در سال‌های اخیر دکتر قدیر نوری و دکتر محمد نریمانی اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان اساتید نمونه کشوری انتخاب شده بودند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: در آئین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، از ۶۵ استاد نمونه کشوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم