Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:17:07 GMT

تسریع در رفع مشکل بزرگترین معضل زیست محیطی غرب تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۲۵۵۴

تسریع در رفع مشکل بزرگترین معضل زیست محیطی غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیران شهری پایتخت به همراه مسئولان شرکت فاضلاب تهران از محل احداث تصفیه خانه آب خرگوش دره با هدف سرعت بخشیدن به اجرای این طرح زیست محیطی بازدید میدانی داشتند و دستوراتی برای احداث این تصفیه خانه در نظر گرفته شد.

در این بازدید حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، محمدعلی مختاری مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲، محمد حسن کریمی مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران و سایر مدیران شهری و شرکت فاضلاب در محل احداث تصفیه خانه فاضلاب در خرگوش دره در همجواری مترو چیتگر حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین نظری یکی از مهم‌ترین مشکلات منطقه ۲۲ را معضل فاضلاب که مشکلات زیست محیطی بسیاری را در این محدوده به وجود آورده، دانست و گفت: شهرداری تهران تلاش دارد با همکاری و همفکری وزارت نیرو و شرکت فاضلاب، هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود. به همین منظور مدیریت شهری زمینی را به شکل رایگان در اختیار شرکت فاضلاب برای احداث تصفیه خانه در محل خرگوش دره قرار داده تا تصفیه خانه فاضلاب در این محدوده ایجاد شود.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه خوشبختانه وزیر نیرو نیز پیگیر راه اندازی هرچه زودتر این پروژه زیست محیطی ست، افزود: با احداث و بهره مندی از این تصفیه خانه می‌توان از پساب آن برای فضای سبز موجود در منطقه ۲۲ از جمله بوستان جنگلی چیتگر بهره مند شد.

وحیدرضا محمدی، شهردار منطقه ۲۲ نیز در ادامه این بازدید به مسائل فنی و مهندسی این پروژه اشاره کرد و گفت: متأسفانه معضل فاضلاب شهری در این منطقه از دیر باز در این محدوده وجود داشته و تاکنون اقدام عملی برای آن صورت نگرفته است، اما در این دوره از مدیریت شهری خدمتگزاران مردم در شهرداری تهران تلاش دارند تا هر چه سریع‌تر این مشکل زیست محیطی را برطرف کنند.

محمدی افزود: فرایند اهدای رایگان زمین به شرکت فاضلاب انجام شده است و شهرداری منطقه آمادگی دارد تا هرچه زودتر این پروژه عملیاتی شود.

در ادامه این بازدید کریمی، مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران نیز عنوان کرد: متأسفانه ذخایر آبی به دلیل شرایط جوی بسیار محدود شده است و با راه اندازی این تصفیه خانه کمک بزرگی به تأمین آب فضای سبز موجود می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در این منطقه، بهره مندی پساب آن برای فضای سبز و پیشگیری از فرونشست زمین در پایین دست است.

در پایان این بازدید میدانی کارشناس مشاور طرح نیز به شکل تخصصی و فنی به لزوم هرچه زودتر عملیات اجرایی این طرح پرداخت و قرار شد هرچه زودتر پیشنهادات احداث پروژه را ارائه دهد.

کد خبر 5462372

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران وزارت نیرو شهرداری تهران شورای شهر تهران ماه مبارك رمضان ماه رمضان 1401 شهر تهران پلیس راهور هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا گرد و خاک شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ترافیک پرویز سروری قوه قضاییه علیرضا زاکانی شهرداری تهران شرکت فاضلاب تصفیه خانه هرچه زودتر زیست محیطی فضای سبز منطقه ۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد