Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@09:04:50 GMT

شرکت پشتیبانی مرغ‌های مازاد را خریداری کند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۲۶۳۰

شرکت پشتیبانی مرغ‌های مازاد را خریداری کند

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: وقتی با مازاد تولید مرغ مواجه هستیم عرضه مرغ منجمد توجیهی ندارد و بایستی متوقف شود. همچنین شرکت پشتیبانی امور دام نیز باید نسبت به خرید مرغ مازاد مرغداران اقدام کند.

حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با بیان اینکه برخی از واحدهای مرغداری برای فروش مرغ هایشان دچار مشکل شده‌اند، اظهار کرد: انتظار ما از شرکت پشتیبانی امور دام این است که ضمن توقف فوری عرضه مرغ منجمد تحت هر عنوان و به هر طریقی، مرغ‌های مازاد را با فوریت از مرغداران خریداری کند و اجازه ندهد که مرغداران بیش از این ضرر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر این مرغ ها به موقع خریداری نشوند در سالن‌های پرورش می‌مانند وزن آنها زیاد می شود. در نتیجه تناژ مرغ زیادتری وارد بازار خواهد شد و تعادل بین  عرضه وتقاضا نیز بیشتر بهم می خورد و مرغداران متحمل ضرر و زیان زیادی می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در پاسخ به اینکه چرا بیش از نیاز کشور جوجه ریزی شده که حالا مرغداران با مازاد مرغ مواجه شوند؟ گفت: نیازها در مقاطع مختلف متفاوت است. بر اساس رسم هر سال بعد از  تعطیلات عید با کاهش تقاضا و کاهش عرضه مواجه هستیم. ولی پیش بینی دولت این بود که با توجه به اینکه ماه رمضان را در پیش داریم با کاهش تقاضا مواجه نخواهیم شد. بنابراین بیش از نیاز کشور جوجه ریزی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در راستای متعادل سازی عرضه و تقاضا بایستی توزیع مرغ منجمد متوقف شود، گفت: اساس توزیع مرغ منجمد تنظیم بازار است ولی وقتی با مازاد تولید مواجه‌ایم دیگر عرضه مرغ منجمد توجیهی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین نهاده ها به چه صورت است؟ گفت: تامین، تخصیص و شارژ نهاده‌ها در سامانه بازارگاه دچار مشکل شده است و بارگیری نهاده‌ها نیز به درستی انجام نمی‌شود. از طرفی بسیاری از واردکنندگان با بهانه‌هایی چون عدم تخصیص ارز و عدم صدور مجوز گمرک نهاده‌های خریداری شده را ارسال نمی‌کنند. برخی از واحدهای مرغداری ۴۰ روز است که نهاده خریداری کرده‌اند ولی هنوز به دستشان نرسیده است.

اسدالله نژاد در پایان گفت: البته  وزارت جهاد کشاورزی وعده داده است که این مشکلات ظرف یکی دو روز آینده رفع  شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مرغ

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مرغ مرغ منجمد نهاده ها مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالله واحدی ظهر شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقات و امور خیریه کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۹ شرکت حضور داشته که ۲۰ شرکت دانش بنیان محصولات خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند و محصولات مابقی این شرکت‌ها تا یکسال آینده به مرحله تولید می رسند.

وی افزود: در میان این شرکت‌های دانش بنیان، طرح توسعه درنیکا با محوریت پرورش ماهی در قفس با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: این شرکت با ظرفیت ۵۰۰۰ تن ماهی، فعالیت خود را آغاز کرده و در مرحله نخست، ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی ذخیره شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های تولید شده به میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان زیر قیمت بازار گفت: علاوه بر تأمین نیاز مردم استان مرکزی به پروتئین و گوشت سفید، این محصول به سایر استان‌ها و سراسر کشور نیر ارسال خواهد شد و در راستای عرضه و توزیع مستقیم ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل شعبه‌هایی ایجاد شده است.

حجت الاسلام واحدی افزود: افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز از جمله اهداف ویژه اجرای این طرح است.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: تکمیل زنجیره پرورش ماهی، پرورش بچه ماهی و فرآوری ماهی از دیگر اقدامات ویژه شرکت پرورش ماهی در قفس زبر مجموعه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در سند چشم انداز ۱۰ ساله پیش بینی شده است.

حجت الاسلام واحدی سرمایه گذاری اولیه در پروژه پرورش ماهی در قفس ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اکنون ارزش واقعی شرکت بیش از ۴,۷۰۰ میلیارد ریال است که سرمایه هدفگذاری شده در ۲ سال در بازه زمانی یک و نیم ساله بازگشت.

مدیر کل اوقات و امور خیریه استان مرکزی گسترش صید ماهی در آب‌های عمیق و نیمه عمیق، تولید تجهیزات آبزی پروری و عرضه ماهی با قیمت پایین را از دیگر دستاوردهای این پروژه دانست و گفت تولید سوسیس و کالباس با حدود ۷۰ درصد گوشت خالص ماهی، جلبک تولید شده و کاربرد آن در محصولات آرایشی و غذایی از جمله دستاوردهای این شرکت دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: راه اندازی این پروژه در بندر چارک علاوه بر تأمین زنجیره پروتئینی در راه اندازی اکوتوریسم و بازدید گردشگران از این سایت پرورش ماهی، مورد توجه ویژه است.

کد خبر 6090080

دیگر خبرها

  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد