Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان حکمت ملی عراق در اظهاراتی با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات وین به توافق نهایی بیانجامد گفت که "عزیز عراق" موضوع مذاکرات ایران و آمریکا درباره پرونده عراق را مطرح کرد و این مذاکرات در آن زمان اجرا شد.

به گزارش ایران اکونومیست، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالعزیز حکیم» با بیان اینکه عزیز عراق در چنین روزهایی از میان ما رفت و جای خالی بزرگی در صحنه سیاسی و اجتماعی و ملی در پی گذاشت، اظهار داشت: عزیز عراق رهبری ویژه بود که در شرایطی استثنایی و اوضاعی حساس در تاریخ عراق جدید خصوصیت‌هایی استثنایی را نشان داد و امانتی را که بر دوش داشت ادا کرد و پس از شهادت شهید جاودانه محراب مسئولیت را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به اینکه عزیز عراق تا بن دندان تابع مرجعیت بود و جمله مشهورش این بود که «مرجعیت آیین دینداری ماست»، گفت: دغدغه ایشان پروژه ملی، اسلامی و منافع عمومی بود و به همه طیف‌ها  و گروه‌ها توجه داشت و اهتمامش صرفا شامل کسانی که به لحاظ سیاسی به وی نزدیک بودند نمی‌شد.

حکیم در ادامه با بیان اینکه عزیز عراق برای تدوین قانون اساسی بر اساس معیارهایی که مرجعیت عالی دینی تعیین کرده بود کوشید، ادامه داد: وی سپس برای پایان دادن به حضور نظامی خارجی در عراق تلاش کرد و شعار پیمان‌های راهبردی میان عراق و کشورهای همسایه و جهان بر اساس منافع مشترک و متقابل ملت‌ها را سرداد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ادامه داد: روش ایشان واقع‌بینی سیاسی بود، همیشه بر توازن در روابط منطقه‌ای و جهانی عراق تأکید می‌کرد، موضوع مذاکرات ایران و آمریکا درباره پرونده عراق را مطرح کرد و این مذاکرات در آن زمان اجرا شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین اظهار امیدواری کرد که مذاکرات وین به توافق نهایی درباره پرونده هسته‌ای ایران بینجامد و موجب تقویت ثبات در منطقه شود.

حکیم در پایان بر حمایت کامل خود از ملت فلسطین و مطالبات عادلانه آنان تأکید کرد و گفت: مسئله فلسطین باید دغدغه اصلی جهان عرب و اسلام بماند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: روابط ایران و عراق ، سید عمار حکیم ، مذاکرات وین ، روابط ایران و آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روابط ایران و عراق سید عمار حکیم مذاکرات وین روابط ایران و آمریکا رهبر جریان حکمت ملی عراق مذاکرات وین عزیز عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۳۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به رویدادهای جاری و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا واکنش نشان داد.

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل، روز چهارشنبه، در محوطه این دانشگاه تحصن کردند.
این تجمع اعتراضی که به سرعت به دیگر دانشگاه‌های مطرح آمریکا مانند هاروارد، ییل و پرینستون رسید و دانشجویان با برپا کردن چادر حمایت‌های نظامی آمریکا از اسرائیل را محکوم کردند، توسط پلیس آمریکا سرکوب شد.

صدر در واکنش به این رویداد گفت: «ما خواستار پایان دادن به سرکوب صداهایی هستیم که خواهان صلح، آزادی و توقف جنایت‌ها و تروریسم کثیف و وقیحانه صهیونیستی هستند.»

او اضافه کرد: «دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا اعم از زن و مرد زیر بار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و تحت فشار خشونت ناشی از آزادی جعلی و دروغین این دولت کهنه قرار دارند.»

رهبر جریان صدر همچنین گفت که هر کسی به دنبال خاموش کردن صدای پرخروش این اعتراض است، «حیوان و هیولایی درنده» است که هیچ رحمی در قاموس او وجود ندارد.

کد خبر 847546 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین مقتدی صدر

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟