Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جواد نخعی» کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: امروز(شنبه) و فردا(یکشنبه) وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و آسمانی غبارآلود در استان قابل پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه وزش باد برای فردا(یکشنبه) برای غرب و شمال استان شدیدتر است، تصریح کرد: احتمال ایجاد خسارت وجود دارد بنابراین از مردم به ویژه گلخانه‌داران و افرادی که بیشتر از این موضوع آسیب می‌بینند درخواست می‌شود تا اقدامات لازم را برای کاهش خسارت انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دمای هوای استان امروز و امشب افزایشی بوده و هوا گرمت‌تر می‌شود، یادآور شد: یکشنبه و دوشنبه به طور نسبی کاهش دما در استان انتظار می‌رود.

نخعی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با کمینه دمای ۴ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و بندان با بیشینه دمای ۳۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بوده است.

وی به نوسانات دمایی در مرکز استان طی شبانه‌روز گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۹ و ۲۹ درجه سلسیوس بوده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷ /ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها،۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است.

وی افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساخت‌های بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنات ها، باغ ها، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.

جعفری بیان کرد: براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارت‌ها به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تیم‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند.

جعفری گفت: نیرو‌های جهاد سازندگی در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغ‌های استان را انجام می‌دهند.

وی افزود: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام می‌شود تا پیش از فصل آبیاری باغ ها، زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود: این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قنات‌های استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • آسمانی پایدار و آفتابی تا اواسط هفته در گیلان
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است