Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه اشدری نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در دومین جلسه علنی شورا در سال جاری که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به دریافت یا عدم دریافت عوارض نوسازی و عمران شهری در منطقه هفت سنگان اظهار کرد: در سنوات اخیر به واسطه یک تابلوی کوچه که توسط خود ساکنین برای در این شهرک نصب شده بود، مردم این منطقه خواهان ارایه خدمات بودند، این در حالی است که امروز خودمان تابلوهای شهری را در منطقه هفت سنگان نصب کرده ایم؛ لذا اگر قرار است اقدامی شود باید به صورت ضرب الاجل و با یک تصمیم درست و قانونی برای هفت سنگان و سایر مناطق مشابه که پرحاشیه هستند اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جوابیه و اعلام نظر آخرین حکم قضایی در پرونده هفت سنگان برای تبرئه تعداد محدودی از مالکان بود که این نیز دلالت بر اصول شهرسازی ندارد و قانون را برای هفت سنگان تعیین و تعریف نکرد. پس چه کسی باید این قانون را برای این منطقه تهیه کند؟

اشدری ادامه داد: لازم است با ورود دستگاههای ذی ربط استانی و در نهایت شورای عالی شهرسازی برای هفت سنگان و مناطقی از شهر که پرحاشیه است و افرادی ساخت وساز کرده اند که صاحب نفوذ ثروت و قدرت هستند، تصمیمات اساسی، قانونی و عدالت محور برای این نقاط گرفته شود.

به گفته وی، می شود برای موضوع خدمات شهری و پسماند این منطقه به صورت تفاهم نامه با ساکنین وارد عمل شد، اما برای موضوع شهرسازی باید تصمیم قاطعی اخذ شود.

اشدری تاکید کرد: ما باید از حق الناس نگهداری کنیم و اجازه ندهیم کسی از مقام، ثروت و موقعیت خودش سوء استفاده کند، لذا درخواست دارم تا در رسیدگی به این موضوع مهم ضرب الاجل داده شود.

اشدری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: بایستی تمام دستگاههای مربوطه از جمله استانداری، امور اراضی، مسکن و شهرسازی و شهرداری و هر نهاد مرتبط دیگر دورهم جمع شوند و درخصوص منطقه هفت سنگان و مناطق مشابه دیگر تصمیم قانونی و حقوقی اخذ کنند تا در نهایت با مصوبه شورای عالی شهرسازی، اصول شهرسازی در این مناطق ضابطه‌مند شود.

وی افزود: چنانچه قرار است  کاربری کشاورزی این مناطق حفظ شود قانون گذار با نگاه عدالت محور نسبت به حقوق تمامی ملت با صراحت و جدیت  قانون تدوین و اعمال نماید ، نه اینکه صرفا در برخورد با صاحبان نفوذ سیاسی، قدرت و ثروت مماشات یا اغماض کند و در برخورد با دیگر مردم با خصمانه ترین برخورد اقدام به قلع و قمع نماید و موجبات بدبینی مردم به نظام گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: ما هنوز نتوانسته ایم برای منطقه هفت سنگان که سبقه زیادی دارد تصمیمی بگیریم، آن وقت چگونه می توانیم برای مناطق نیاوران و مراکزی مابین کورانه و قزوین مثل امیرکبیر که روز به روز هم در حال افزایش و توسعه است، تصمیم بگیریم؟ باید در کنار هم  در خصوص مواردی که به موضوعات شهری این مناطق مربوط می شود، تصمیم قانع کننده ای بگیریم و از سوی دیگر همه این موارد را شهرداری در حیطه وظایف خود به صورت جمعی ببیند و به شورا ارایه کند.

اشدری همچنین ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر نمایندگان مردم هستند که با توجه به نیاز جامعه و درخواست شهروندان، حق هر گونه ورود و پیگیری در مواردی که به ارتقای شهری و رفاه شهروندان مربوط است را دارند ، لذا میتوانیم  با مشارکت و هم افزایی دیگر دستگاه‌ها و مسئولین ، شرایط مساعدی در رفع مشکلات شهر و شهروندان عزیز را فراهم سازیم.

وی گفت: اعضای شورا باید با بررسی جزییات و کلیات همه مواردی که به نوعی در رفاه و آسایش شهروندان و ارتقاء شهر موثر است را در کنار هم ببینند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین شورای شهر شهرداری قزوین منطقه هفت سنگان هفت سنگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران

 مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در  منطقه ۱۷ تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • حمله به ستاره بارسا: ادا و اصول‌ها چیه، تو مدافعی!‏