Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: دیپلماسی ایثار به‌عنوان یکی از راهکار‌های افزایش تعاملات و ارتباطات فرهنگی در میان کشور‌ها به‌ویژه جهان اسلام باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست بررسی راهکار‌های همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و «دیپلماسی ایثار» با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میزبانی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مشترک در راستای تقویت ارتباطات فرهنگی در جهان اسلام و کشور‌های حوزه مقاومت اظهار داشت: «دیپلماسی ایثار» به‌عنوان یکی از راهکار‌های افزایش تعاملات و ارتباطات فرهنگی در میان کشور‌ها به‌ویژه جهان اسلام باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد. مفاهیم والای «ایثار»، «مقاومت» و «فداکاری» به‌عنوان مؤلفه‌های مهم توسعه فرهنگی در سطح بین‌المللی، سرمایه‌های فرهنگی اقتدار آفرینی هستند که می‌توانند مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فرهنگی و آموزشی استفاده و نشر حداکثری محتوا‌های فاخر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برای نقش‌آفرینی در عرصه «جهاد تبیین» است و ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کشور در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

در ادامه این نشست محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری رویداد‌های فرهنگی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و مقوله «دیپلماسی ایثار» استقبال کرد و گفت: رایزنان فرهنگی کشورمان آماده عرضه و نمایش محصولات و آثار فرهنگی جبهه مقاومت هستند و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تأثیر به‌سزایی در هم‌افزایی و هم‌صدایی و تعالی فرهنگ مقاومت در جهان اسلام داشته باشد.

گفتنی است در این نشست و در نخستین اقدام و با توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات فرهنگی ۹ کشور حوزه مقاومت اسلامی در دمشق در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های رایزنان فرهنگی کشور‌های حوزه مقاومت اسلامی با همکاری اداره‌کل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق جهاد تبیین نخستین گام در سطح بین‌المللی برداشته شود و میراث فکری و فرهنگی شهدای جبهه مقاومت در معرض نمایش و عرضه در سطح فراملی قرار گیرد.

لازم به ذکر است در این نشست رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیپلماسی ایثار ارتباطات فرهنگی جهاد تبیین معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارتباطات فرهنگی دیپلماسی ایثار جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات این مدرسه با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری اظهار داشت: انسان در کتب غرب بازیچه دست سیاستمداران است و سیاستمداران به گونه ای انسان ها را می سازند که به درد سیاست های آنها بخورد ولی انسان در مکتب اسلام تربیت می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: فرق تربیت در اسلام شکوفایی استعدادها است ولی در غرب صنعتی بیش نیست و برای رسیدن به اهداف خود انسان ها را می سازند.

وی با اشاره به اینکه علم و تربیت جدایی ناپذیرند، گفت: یکی از دغدغه های شهید مطهری در مسائل تربیتی جدایی مساجد از مدارس بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید برلزوم رشد علمی و اخلاقی به صورت توأمان در بین دانش آموزان افزود: تفکیک بین مسجد و مدرسه در سبک آموزش های ایرانی اسلامی نبوده و بسیاری از آسیب ها از قِبَل همین مساله رخ داده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به واکنش برخی از افراد به طرح مسجد مدرسه خاطر نشان کرد: آموزش اصیل همان آموزشی است که علم در کنار معنویت و در خدمت معنویت است و علم بدون اخلاق و بندگی، علم در خدمت هوای نفس است و از نگاه شهید مطهری این تفکیک، تقلید احمقانه از سبک غربی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر مطالعه آثار و اندیشه های شهید مطهری را برای طالبان علم ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای اندیشه های این استاد بزرگ حوزه علمیه، فرهنگ کشور را در برابر تهاجمات عقیدتی و ضد فرهنگی حفظ می کند و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات امامین انقلاب نسبت به استفاده از آثار گرانسنگ استاد شهید گفت: بر فرهیختگان و متولیان فرهنگی لازم است در نشر اندیشه های ناب این متفکر کم نظیر عالم اسلام تلاش وافری انجام دهند.

وی از تلاش های مدیر پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) تقدیر و برای مدیر جدید این حوزه آرزوی توفیق کرد.

کد خبر 6092554

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام