Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@10:56:39 GMT

کرمانشاهیان سال گذشته 47 هزار واحد خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۴۰۵۰

کرمانشاهیان سال گذشته 47 هزار واحد خون اهدا کردند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای 47 هزار واحد خون در استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر مریم میرزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهدای 47 هزار واحد خون در سال گذشته گفت: از مجموع اهداکنندگان کمتر از شش درصد زن و مابقی مرد بوده اند.

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون در سال گذشته تفاوت چندانی با سال 1399 نداشته است، گفت: متاسفانه به دلیل استمرار کرونا در سال گذشته روند اهدای خون نسبت به سالهای قبل کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزاده ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط کرونا در سال جاری مجددا میزان اهدای خون به روال گذشته برگشته و اهداکنندگان بیشتری مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی افزایش نیاز به خون درسال جاری گفت: در سال جاری عمل های جراحی الکتیوی که قبلا به دلیل شرایط حاد کرونایی لغو شده بود افزایش می یابد و برای این اعمال جراحی قطعا نیاز به خون بیشتری خواهد شد.

وی افزود: از طرفی با توجه به از سرگیری مسافرت ها و ترددهای بین شهری احتمال افزایش تصادفات وجود دارد و در سال جاری نیاز به خون بیشتری برای مجروحین تصادفات خواهیم داشت.

وی در همین راستا از همه افراد خواست برای اهدای خون مراجعه کنند و بدانند که بیماران نیازمند خون روزهای تعطیل و غیرتعطیل و شرایط کرونایی و غیرکرونایی نمی شناسند و در هر زمان نیاز به خون دارند.

وی با بیان اینکه همواره نیاز به گروه های خونی منفی بیش از سایر گروه هاست، گفت: در این بین گروه خونی AB منفی بیش از همه نادر است و گروه خونی O منفی به دلیل اینکه می تواند به همه گروه های خونی خون بدهد همواره بیش از گروه های دیگر مورد نیاز است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: انتقال خون استان در روزهای تعطیل و غیرتعطیل همواره پذیرای اهدا کنندگان است و از مردم در خواست داریم اهدای خون را در اولویت گذاشته و برای نجات جان بیماران هرچند ماه یکبار نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه اهداي خون انتقال خون انتقال خون استان سال گذشته نیاز به خون اهدای خون سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن

مجید صالحی امیر گفت: بیشتر شهر‌های استان مشکل چندانی در تامین اراضی مورد نیاز ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نداشتند و تنها تامین بخشی از زمین‌های ۲ شهر همدان و ملایر برای ما بسیار مهم بود.

او با بیان اینکه ۸۶ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهر‌های همدان و ملایر هستند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش باقی مانده نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: رتبه همدان در بخش‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۳۱ کشوری به رتبه ۱۶ ارتقا یافت.

صالحی‌امیر گفت: با حمایت‌های انجام شده همدان در زمینه افتتاح و تحویل واحد‌های مسکن رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

او گفت: هم اکنون تعداد واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • باران بهاری و تگرگ مهمان کرمانشاهیان می‌شود
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن