Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن با انتقاد از عدم پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی و مانع‌تراشی سازمان برنامه و بودجه، گفت: این ترک فعل است و مسئولان باید پاسخگو باشند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اکبر نیکزاد ثمرین در نشست خبری با اشاره به دستور حضرت امام (ره) برای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این نهاد انقلابی از روز اول تاسیس تا امروز ظرفیت بسیار خوبی برای خدمت به مردم عزیز ایران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد با همه دولت‌ها در ادوار مختلف همکاری خوبی داشته و دولت‌ها هم از ظرفیت این نهاد بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان این‌که همه روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی مصوب هستند، افزود: اگر طرح هادی مصوب نبود در هر روستایی که کاری قرار بود انجام شود، خلاء نبود نقشه احساس می‌شد. امروز می‌بینیم در روستاهای کشور سردرگمی نداریم.

وی تصریح کرد: افق طرح هادی 10 ساله است؛ به عبارت دیگر باید عد از 10 سال طرح هادی را بازنگری کنیم. در این رابطه باید سالانه طرح هادی 4000 روستا بازنگری شود. سال گذشته بازنگری طرح هادی 4300 در دستور کار قرار داشت.

وی با یادآوری این‌که سال 84 فقط  7 درصد خانه‌های روستایی در کشور نوساز بود،‌ ادامه داد: این در حالی است که سال 1400 این رقم به حدود 50 درصد رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که 25 آبان سال گذشته در شورای عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهوری مصوب شد وام مسکن روستایی به 200 میلیون تومان افزایش یابد،‌ گفت: سود این وام 5 درصد و زمان بازپرداخت آن 20 ساله است. سازمان برنامه و بودجه مقابل این مصوبه ایستاده است با وجود این‌که حدود یک زونکن نامه زده‌ایم حتی با رئیس‌جمهوری هم مکاتبه‌ کرده‌ایم و با وجود دستور اکید آیت‌الله رئیسی این وام پرداخت نمی‌شود.

نیکزاد با تاکید بر این‌که 40 هزار روستا 40 هزار دژ مستحکم ایران است و به برکت این روستاها امنیت پایداری است که داریم، اضافه کرد: سازمان برنامه و  بودجه می‌گوید این وام تورم زاست، اگر نوسازی مسکن روستایی نبود الان با زلزله‌های 5 و 6 ریشتری آمار خسارت‌ها این نبود. ترک فعل اگر موجب ضرر و زیان با مردم شود، مسئولان باید پاسخگو باشند. عزیزانی که همراهی نمی‌کنند اگر زلزله‌ای بیاید باید پاسخگو باشند.

وی یادآور شد: سال گذشته پرداخت تسهیلات بازسازی ابتدا با 18 درصد ابلاغ شد که بعد از نهیب رئیس‌جمهوری بانک مرکزی و سازمان برنامه جمع‌وجور کردند و سود را به 5 درصد کاهش دادند و بلاعوض شهری و روستایی با تاکید آیت‌الله رئیسی پرداخت شد.

وی همچنین با بیان این‌که در زمان حاضر 14 نقطه کشور ستاد بازسازی بنیاد مسکن مستقر شده است،‌گفت: در 8 نقطه زلزله زده و 6 نقطه سیل‌زده ستاد بازسازی بنیاد مستقر شده و مشغول به فعالیت است.

*بودجه حمایتی دولت به حساب 100 امام صفر شد

وی با اشاره به این که بودجه‌های سنواتی دولت مبالغی را برای کمک به حساب 100 امام در نظر می‌گرفت، اظهار کرد: این در حالی است که در بودجه عدد کمک به حساب 100 امام صفر شده و خواستار همراهی سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی هستیم. ما روی این کمک خیلی حساب کرده بودیم و امیدواریم ظرف چند روز آینده کمک به حساب 100 امام (ره) مجددا در دولت و مجلس انقلابی احیا شود.

وی با بیان این‌که به همه روسای جمهوری به جز بنی‌صدر ارادت داشته‌ایم،افزود: رئیس‌جمهوری هم خیلی تلاش می‌کند. درباره جلسه شورای عالی مسکن می‌گوییم اگر رئیس‌جمهور سرش شلوغ است آنرا با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار کنند. ما می خواهیم مصوبه 25 آبان‌ماه سال گذشته در خصوص وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مسکن بنیاد مسکن سازمان برنامه حساب 100 امام مسکن روستایی رئیس جمهوری بنیاد مسکن سال گذشته طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • شوک به آبی‌های پایتخت، فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی و تنها امید بایدن
  • شوک به آبی‌های پایتخت، تنها امید بایدن و فرار ۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی مالیاتی
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!