Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست بررسی راهکارهای همکاری مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه‌های فرهنگی و «دیپلماسی ایثار» با حضور محمدعلی فقیه، سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمدعلی کیانی؛ مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به میزبانی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقیه در این نشست با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی مشترک در راستای تقویت ارتباطات فرهنگی در جهان اسلام و کشورهای حوزه مقاومت اظهار داشت: «دیپلماسی ایثار» به‌ عنوان یکی از راهکارهای افزایش تعاملات و ارتباطات فرهنگی در میان کشورها به‌ ویژه جهان اسلام باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد. مفاهیم والای «ایثار»، «مقاومت» و «فداکاری» به‌ عنوان مؤلفه‌های مهم توسعه فرهنگی در سطح بین‌المللی، سرمایه‌های فرهنگی اقتدار آفرینی هستند که می‌توانند مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های تحولی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه فرهنگی و آموزشی استفاده و نشر حداکثری محتواهای فاخر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برای نقش‌آفرینی در عرصه «جهاد تبیین» است و ضروری است همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی کشور در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

در ادامه این نشست کیانی از برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و مقوله «دیپلماسی ایثار» استقبال کرد و گفت: رایزنان فرهنگی کشورمان آماده عرضه و نمایش محصولات و آثار فرهنگی جبهه مقاومت هستند و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند تأثیر به‌ سزایی در هم‌افزایی و هم‌صدایی و تعالی فرهنگ مقاومت در جهان اسلام داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در این نشست و در نخستین اقدام و با توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات فرهنگی ۹ کشور حوزه مقاومت اسلامی در دمشق در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد با استفاده از ظرفیت‌های رایزنان فرهنگی کشورهای حوزه مقاومت اسلامی با همکاری اداره‌کل امور بین‌الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق جهاد تبیین نخستین گام در سطح بین‌المللی برداشته شود و میراث فکری و فرهنگی شهدای جبهه مقاومت در معرض نمایش و عرضه در سطح فراملی قرار گیرد.

در این نشست رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد علی فقیه محمد علی کیانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگی و آموزشی حوزه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • اسلامی: به دنبال خلق فناوری در حوزه انرژی اتمی هستیم
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد