Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:02:41 GMT

حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۴۲۶۶

حوزه گردشگری یکی از پیشران های پیشرفت و تحول در شهرضا است

سید امیر جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه و پیشرفت جوامع حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه میراث فرهنگی شده است.

وی با بیان اینکه ایران فرهنگی مملو از ذخایر و میراث فرهنگی و گردشگری و آداب و رسوم کهن است، افزود: در شهرستان‌های جنوب استان اصفهان به ویژه شهرضا این ظرفیت‌ها در کنار هم جمع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرضا با بیان اینکه شهرضا پیشران در گردشگری مذهبی و دفاع مقدس است، بیان کرد: وجود پیکر سرداران نام‌آور در شهرضا و در رأس آنها سردار خیبر شهید همت گردشگری دفاع مقدس را در این شهر فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات این شهر وجود امامزادگان واجب‌التعظیم است، اضافه کرد: در کنار فرهنگ و تاریخ غنی و ادبیات سرشاری که در این شهرستان بوده، ظرفیت‌های خوبی نیز در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد.

جعفری با اشاره بع اینکه در شهرضا بیش از ۱۰۰ سال از تاریخ تأسیس شهرداری و فرمانداری گذشته و بیش از یک قرن سابقه حکمرانی در تاریخ این شهرستان نهفته است، بیان داشت: کاروانسراهایی که از عهد صفویه در این شهرستان ساخته شده است همچون نگینی در شهرستان می‌درخشد و نشان دهنده قدمت تاریخی این شهرستان است.

وی با توجه به اینکه وجود اقوام و فرهنگ‌های مختلف سبب شده که یک تنوع فرهنگی را در شهرضا شاهد باشیم، گفت: تعاملات فرهنگی با شهرستان‌های مجاور سبب پویایی این شهرستان شده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به وجود عشایر در شهرضا یکی از ظرفیت‌های خوب برای حوزه گردشگری است، عنوان کرد: مجموعه این حوزه‌ها تاریخی برای شهرضا ساخته است که بسیار دیدنی و شنیدنی است.

وی با تأکید بر اینکه هنر سفالگری شهرضا بسیار اصیل و فاخر است، تصریح کرد: باید ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بیش از گذشته فعال‌تر شود.

کد خبر 5462202

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری جاذبه گردشگری میراث فرهنگی بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه ماه رمضان 1401 خراسان رضوی مشهد آمار کرونا ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه گرد و غبار آلودگی هوا سفر استانی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری