Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوه اجرای اعدام در ایالت کالیفرنیای جنوبی در آمریکا با واکنش‎های زیادی همراه شده است.

خبرگزاری میزان - یک زندانی محکوم به اعدام در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا که قرار است در اواخر این ماه با جوخه آتش یا به وسیله صندلی برقی اعدام شود، از دادگاه عالی ایالتی خواست تا اعدام او را تا زمانی که قضات تشخیص دهند که آیا هر یک از این روش‌ها مجازات غیرعادی است یا خیر، متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «یو اس نیوز»، «ریچارد برنارد مور»، قرار است در ۲۹ آوریل، ۹ اردیبهشت، اعدام شود، مگر اینکه دادگاه وارد عمل شده و در این موضوع دخالت کند.

او تا جمعه آینده فرصت دارد بین اعدام شدن در کارولینای جنوبی یا با جوخه آتش یک مورد را انتخاب کند.

قانون ایالتی کارولینای جنوبی اعدام با استفاده از تزریق کشنده را نیز مجاز می‌داند، اما این ایالت در چند سال گذشته نتوانسته است دارو‌های مورد نیاز را برای اعدام به این صورت تامین کند؛ این موضوع باعث شد مجمع عمومی در سال ۲۰۲۱ قانونی را شامل جوخه آتش به تصویب برساند تا اعدام‌ها دوباره از سر گرفته شوند.

وکلای «مور»، گفته‎اند که قضات باید قوانین جدید جوخه آتش کارولینای جنوبی را بررسی کنند تا ببینند آیا ممنوعیت مجازات‌های غیرعادی را نقض می‌کنند یا خیر و همچنین صندلی الکتریکی را با نحوه اعدام‌ها در چند دهه گذشته بررسی کنند.

پرونده مشابهی از سوی دو زندانی دیگر در دست بررسی است.

«لیندسی وان»، وکیل «مور» در اسناد دادگاهی، نوشت «صندلی برقی و جوخه آتش روش‌های قدیمی اعدام هستند که تقریباً تمام حوزه‌های قضایی آمریکا آن را پشت سر گذاشته‌اند.»

بیشتر بخوانید: تبعیض در اعدام سفیدپوستان و سیاه‌پوستان در آمریکا شکایت درباره توقف اعدام‌ها در لوئیزیانا رد شد

«وان»، همچنین از دادگاه عالی ایالتی خواست تا اعدام را به تعویق بیندازد تا دادگاه عالی آمریکا بتواند بررسی کند که آیا حکم اعدام مور در مقایسه با جرایم مشابه مجازاتی نامتناسب است یا خیر.

قضات ایالتی اخیرا درخواست تجدیدنظر مشابهی را رد کردند.

«مور» ۵۷ ساله، پس از محکوم شدن در دادگاه در سال ۲۰۰۱، بیش از دو دهه را در محکومیت اعدام سپری کرده است؛ او در سال ۲۰۰۱ به اتهام قتل «جیمز ماهونی»، کارمند یک فروشگاه در «اسپارتانبورگ»، محکوم به اعدام شد.

حامیان «مور»، می‎گویند که جرم او به حد مجازات اعدام نمی‌رسد، زیرا او اسلحه‌ای به فروشگاه نیاورده و قصد کشتن کسی را نداشته است تا زمانی که منشی فروشگاه اسلحه‌ای را روی او کشید.

«ریچارد برنارد مور»، یکی از ۳۵ نفری است که در کارولینای جنوبی محکوم به اعدام هستند.

کارولینای جنوبی تاریخ اعدام «مور» را در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده بود، اما زمانی که مقامات زندان نتوانستند دارو‌های تزریقی کشنده تهیه کنند، این تاریخ به تعویق افتاد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن کارولینای جنوبی جوخه آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش

 وکیل بابک زنجانی گفت: بیش از ۱۰ سال از مدت حبس موکلم می‌گذرد و مطابق قوانین و مقررات امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد.

به گزارش ایلنا، رسول کوپایه‌زاده درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی افزود: مطابق دادنامه قطعی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور اعلام شده که چنانچه بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت کند مستحق برخورداری از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است.

وی گفت: همانطور که سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد موکلم مشمول عفو شد و با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد و دوران زندان به پایان رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نظر روزنامه کیهان درباره اعدام بابک زنجانی حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد

دیگر خبرها

  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند