Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:05:56 GMT

هیمالیانورد کرمانشاهی راهی ماکالو شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۴۹۰۵

هیمالیانورد کرمانشاهی راهی ماکالو شد

به گزارش ایرنا، شهلایی به عنوان دومین هیمالیا نورد مطرح ایران تاکنون پنج قله با ارتفاع بیش از هشت هزار متر جهان را فتح کرده و در یک برنامه ۵۵ روزه قصد صعود به قله «ماکالو» با ارتفاع هشت هزار و ۴۶۰ متر را دارد. 

این هیمالیانورد مطرح کرمانشاهی که سابقه صعود به قله های بالای هشت هزار متری اورست، کانچن چونگا، آناپورنا، کی تو ونانگاپاربات را در کارنامه خود دارد، در رابطه با برنامه صعود خود به خبرنگار ایرنا، گفت: برای صعود به ماکالو پس از رسیدن به منطقه هشت روز پیاده کوهپیمایی خواهم کرد تا به کمپ اصلی در ارتفاع پنج هزار و ۶۰۰ متری برسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که به همراه چند هیمالیانورد مطرح در دیگر نقاط جهان برنامه صعود به ماکالو را اجرا می کند، افزود: پس رسیدن به کمپ اصلی و یک روز استراحت راهی کمپ یک در ارتفاع ۶ هزار و ۵۰۰ متری خواهم شد و سپس از تیغه مشرف به قله اورست صعود به قله را در پیش خواهیم گرفت.

شهلایی توضیح داد: از چند ماه قبل کار آماده سازی خود برای انجام این صعود را آغاز کردم و اکنون از نظر شرایط بدنی در وضعیت مطلوبی قرار دارم و امیدوارم در این برنامه شرایط برای ایستادن بر ماکالو فراهم شود.

وی علاوه بر صعود به چهار قله بالای هشت هزار متری جهان صعود به چندین قله هفت هزار متری در منطقه پامیر روسیه و نپال را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این کوهنورد کرمانشاهی در سومین جشنواره صعودهای برتر به عنوان «کوهنورد دوران» معرفی شد.

ماکالو، پنجمین قله مرتفع جهان است که در ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی اورست قرار گرفته و قله ای هرم شکل محسوب می‌شود.

این کوه همواره به عنوان یکی از سخت‌ترین قلل شناسایی شده و به دلیل شیب های زیاد، لبه های چاقویی در مسیرها و نیز تراشه های یخ و سنگ در قله مشهور است.

برچسب‌ها قله اورست نپال کوهنوردی کرمانشاه فدراسیون کوه نوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قله اورست نپال کوهنوردی قله اورست نپال کوهنوردی کرمانشاه فدراسیون کوه نوردی هشت هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین پنالتی هفته چیپ بود!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته بازی‌های جام حذفی در شبی برگزار شد که اغلب بازی‌ها به وقت‌های اضافه رسید و در نهایت آلومینیوم و تراکتور با ضربات پنالتی توانستند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

در ابتدا فریبرز گرامی و محمد قریشی در زدن ضربه پنالتی ناکام ماندند و سپس نوبت به مجید علیاری، ستاره سابق مس رفسنجان، رسید تا رودرروی حسین پورحمیدی، شانس خود را امتحان کند.

دو پنالتی‌زن اول ضربه خود را به سمت راست زدند که گل نشد و پورحمیدی گرفت اما این بار علیاری در تصمیمی عجیب ضربه چیپ را برای گل‌کردن توپ انتخاب کرد که این ضربه ارتفاع بالایی داشت و به تیرک دروازه خورد.

نکته جالب اینکه ارتفاع توپ به حدی بالا بود که که به وسط تیر افقی دروازه خورد و حتی پایین هم نیفتاد و تا نزدیکی محوطه شش قدم پیش رفت تا آب سردی بر پیکر تیم ذوب آهن ریخته شود.

اگرچه بعد از این ذوب آهن یک پنالتی را گل کرد، اما دیگر از دست دادن سه پنالتی اول به منزله حذف این تیم از جام حذفی بود.

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • عجیب‌ترین پنالتی هفته چیپ بود!
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • تهران صاحب بلندترین سکو بانجی‌ جامپینگ دنیا
  • صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • کامنت پرحاشیه رضا کرمانشاهی: باخت پرسپولیس از برد تراکتور شیرین تر بود!
  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان