Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح‌الله خدائیان در گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به سیاست‌های دوگانه غرب در قبال تنش اخیر بین روسیه و اوکراین، گفت: متأسفانه به خاطر زیاده‌خواهی کشورهای استکباری شاهد فجایعی در برخی از کشورها در آسیا و هم‌اکنون در اروپا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کشورهای مسلمان سال‌ها و شاید حتی قرن‌هاست گرفتار چنین فجایعی هستند، حوادث رخ‌داده در افغانستان، لیبی، سوریه، یمن و فلسطین و آوارگی هزاران نفر را ناشی از زیاده‌خواهی‌های کشورهای استکباری دانست.

نایب رئیس انجمن آمبودزمان‌های کشورهای اسلامی نیز با ابراز تأسف از برخوردهای دوگانه کشورهای غربی در خصوص حقوق بشر و رویکردهای تبعیض‌آمیز غرب در قبال جنگ و کشتار انسان‌های بیگناه در کشورهای اسلامی بیان کرد: مواضع آمریکا و غرب در حمایت از مردم اوکراین متفاوت از حساسیت آنها نسبت به کشتار مسلمانان به دست استکبار جهانی و ایادی آنها در منطقه است و این امر حکایت اعتقاد آن‌ها به تبعیض نژادی است، در واقع آنها صرفاً مردم کشورهای غربی را بشر می‌دانند و توجهی به مردم سایر کشورها ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی این موضوع به اطلاع ملت‌های دنیا برسد.

خدائیان با استقبال از دعوت تعدادی دیگر از کشورهای اسلامی برای عضویت در انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی، آن را اقدامی مناسب و در جهت تقویت کشورهای اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد عضویت همه کشورهای اسلامی در انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی، مقدمه‌ای برای پیگیری حقوق بشر اسلامی شود.

وی همچنین نسبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی متنوع برای اعضای انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی در سال میلادی جاری اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این دیدار، شریف مالکوچ رئیس آمبودزمان ترکیه و رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با تائید اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایران مبنی بر سیاست‌های دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر گفت: در سفری که اخیراً به دعوت آمبودزمان مجارستان و برای بازدید از کمپ‌های مهاجرین اوکراین در این کشور داشتم، موضوعی که شما اشاره‌کرده‌اید را به وضوح شاهد بودم. این کشور برای پذیرش ۲۸ مهاجر سوری همه‌پرسی برگزار کرد ولی اکنون آغوش خود را برای هزاران نفر آواره جنگ اوکراین باز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما این تبعیض‌ها را می‌بینیم. مثلاً نخست‌وزیر لهستان اخیراً طی موضعی اعلام کرد که از این لحظه به بعد یک مسلمان را به این کشور راه نخواهیم داد که این مواضع از بُعد حقوق بشر، شرم‌آور است. ما هم تا جایی که از دستمان برمی‌آید این دوگانگی را به روی آن‌ها می‌آوریم.

رئیس انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی تصریح کرد: راه نجات این است که کشورهای اسلامی قوی باشند و حاکمیت قانون و حقوق بشر را در کشور خود به‌جا بیاورند و به کشورهای دیگر نیز بقبولانند.

وی از خدائیان دعوت کرد تا در اجلاس مهم بین المللی آمبودزمانی با حضور آمبوزمان کشورهای اسلامی و سایر آمبودزمان‌های مهم از کشورهای مختلف که قرار است اواخر سال میلادی جاری در ترکیه برگزار شود، شرکت کند.

در بخش ابتدایی این دیدار، مالکوچ گزارشی از نشست اخیر هیأت مدیره انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی در کشور مراکش که با بدون حضور سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، ارائه داد.

کد خبر 5462506 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: ذبیح الله خداییان سازمان بازرسی کل کشور اوکراین شهرداری تهران شورای شهر تهران ماه مبارك رمضان شهر تهران ماه رمضان 1401 پلیس راهور آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گرد و خاک شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پرویز سروری بازنشستگان قوه قضاییه تصادفات رانندگی انجمن آمبودزمان کشورهای اسلامی سازمان بازرسی کل کشور رئیس انجمن آمبودزمان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه

بازدید 3 روسیه تجهیزات غنیمت گرفته اوکراین را در مسکو به نمایش گذاشت. آن گونه که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده در این نمایشگاه یک ماهه ۳۰ خودروی مختلف از ۱۲ کشور جهان از جمله تانک‌های لئوپارد ۲ آلمان و خودرو‌های رزمی پیاده نظام بردلی آمریکایی که در جبهه‌های نبرد اوکراین توقیف شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود. ویدیویی که توسط منابع روسی به اشتراک گذاشته شده، بقایای یک تانک جنگی آبرامز ساخت آمریکا که اخیراً در نبرد در نزدیکی شهر آودیوکا اوکراین گرفته شده را نشان می‌دهد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد