Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-روسیه خواستار تحقیق درباره جنایات نظامیان آمریکایی در رقه در شمال شرقی سوریه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا،روزنامه اینترنتی رای الیوم که در لندن به روز می شود، نوشت: گنادی کوزمین معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد خواستار تحقیق درباره جنایات نظامیان آمریکایی در رقه در شمال شرقی سوریه و کشته شدن ده ها هزار غیرنظامی در بمباران های وحشیانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوزمین روز جمعه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در سوریه گفت: ما هرگز از یاد نخواهیم برد که نظامیان آمریکایی در حملات وحشیانه خود چگونه رقه را در سوریه با خاک یکسان کردند، حمله ای که همراه نیروهای وابسته به آنان ترتیب دادند.
وی افزود: باید درباره جنایاتی که نظامیان آمریکایی هنگام عملیات نظامی مرتکب شدند، تحقیق شود، عملیاتی که از نظر خشونت آمیز بودن، بی سابقه بود.
معاون نماینده روسیه تصریح کرد: نتیجه عملیات نظامی گسترده ای که آمریکا در آن مشارکت داشت و در آن از جنگنده ها و خودروهای زرهی استفاده کرد، کشتار ده ها هزار غیرنظامی سوری از جمله کودکان بود.
آمریکا سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق ائتلافی موسوم به ائتلاف بین المللی تشکیل داد و شهر رقه سوریه را به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های آن انتخاب کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد