Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار «علی‌اکبر جاویدان» روز شنبه در نشست مسئولان عالی قضایی و انتظامی استان که به منظور پیشگیری از جرم تیراندازی در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه برخورد با جرائم خشن همواره در دستور کار پلیس قرار داشته مقابله با جرم تیراندازی نیز همواره جزو اولویت هایی است که دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از سال گذشته که نشست های مشترک پلیس و دستگاه قضایی برای برخورد با جرم تیراندازی آغاز شد تاکنون که جلسات زیادی در این راستا برگزار و تشکیل شده اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و شاهد نتایج مناسبی در راستای برخورد با عاملان تیراندازی بوده ایم.

سردار جاویدان با بیان اینکه آمار تیراندازی در استان کرمانشاه تقریبا میانگین تیراندازی های رخ داده سطح کشور است، گفت: با این حال در برخورد با چنین مجرمانی وضعیت بسیار بهتری نسبت به خیلی استان های دیگر داریم.

این مقام عالیرتبه انتظامی با اشاره به دستگیری ۴۸ نفر از عاملان تیراندازی در یک ماه اخیر توسط پلیس کرمانشاه، گفت: به نظر می رسد برای بازدارندگی بیشتر لازم است دستگاه قضایی احکام قاطعانه تری را در خصوص این افراد صادر کند.

وی گفت: تشدید احکام صادره دستگاه قضائی علیه عاملان تیراندازی امروز به مطالبه ای جدی میان شهروندان تبدیل شده است، هرچند همه مقامات قضایی استان همراه با پلیس در بحث برخورد با این افراد بسیار جدی پای کار بوده و حمایت های لازم را از ماموران انتظامی به عمل آورده اند.

سردار جاویدان گفت: به جرات می توان گفت امروز پلیس و دستگاه قضائی با عزمی راسخ به دنبال پاسخگویی به مطالبات به حق مردم برای ایجاد امنیت پایدار در استان کرمانشاه هستند و در این راستا هیچ مماشاتی با عاملان ناامنی و تیراندازی ندارند.

ضرورت استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان برای حل اختلافات قومی

رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بر استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان در موضوع حل و فصل اختلافات تاکید کرد و گفت: بسیاری از اختلافات منجر به تیراندازی با پادرمیانی و وساطت این افراد برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده است، یادآوری کرد: لازم است ارتباط خود را با این افراد بیشتر کرده و از آن ها بخواهیم با توجه نفوذ و اعتباری که در میان قوم و عشیره خود دارند اگر اختلافی میان دو یا چند خانواده ایجاد شد قبل از اینکه کار به درگیری کشیده شود به موضوع ورود پیدا کرده و با کدخدامنشی به حل و فصل موضوع بپردازند.

سردار جاویدان در پایان گفت: امنیت مردم و جامعه همواره خط قرمز پلیس بوده است و بدون شک اگر کسی بخواهد از این خط قرمز عبور کند با واکنش سخت و قاطعانه پلیس مواجه شده و حتما با همکاری دستگاه قضایی به سزای عمل خود می رسد.

مراکز مشاوره پلیس کرمانشاه برای حل اختلافات شهروندان آمادگی کامل دارند

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز از آمادگی کامل مراکز مشاوره پلیس برای ارائه مشاوره های کارشناسی به عموم شهروندان کرمانشاهی در راستای حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش خبر داد.

سرهنگ «محمدرضا یاری» نیز در این نشست اظهار داشت: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شده ریشه بسیاری از اختلافات که در نهایت منجر به تیراندازی می شود سطحی بوده و با برخی اقدامات پیشگیرانه و همچنین ارائه مشاوره های لازم می توان جلوی آن ها را گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده مشخص شده عمده اختلافات ایجاد شده در حوزه مشکلات خانوادگی، ملکی یا صنفی بوده که برخی از آن ها منجر به ضرب و جرح و یا تیراندازی شده است، موضوعاتی که به راحتی قابل حل و پیشگیری است.

سرهنگ یاری تصریح کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس این آمادگی را دارد برای اختلافاتی از این قبیل پیوست های فرهنگی تهیه و ضمیمه پرونده ها کند و افراد از مشاوره های کارشناسی برخوردار شوند تا زمینه تکرار جرم از بین رفته و میان افراد درگیر صلح و سازش ایجاد شود.

این مقام انتظامی گفت: در پرونده هایی که از محاکم قضائی به کلانتری ها ارجاع می شود اگر دستور قضائی برای ارائه مشاوره ضمیمه آن باشد بهتر خواهد بود چراکه افراد درگیر در آن صورت ملزم به حضور در جلسات مشاوره ای خواهند شد و همین جلسات می تواند بسیاری از کدورت ها و احساس نفرت ها را از بین برده و درگیری به درازا نکشد.

وی در عین حال از تلاش مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه برای ارائه هشدارهای لازم به مجرمان در صورت ارتکاب تخلف و همچنین آگاه سازی مردم در خصوص اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در طول ۵۰ روز اخیر زمینه حضور فرمانده و دیگر مقامات ارشد انتظامی استان در برنامه های رادیویی و تلویزیونی شبکه استانی زاگرس و مصاحبه های آنان با رسانه ها برای دادن هشدارهای لازم و اقدامات انجام گرفته فراهم شده است.

سرهنگ یاری همچنین با اشاره به انتشار حدود ۴۰ مورد خبر در این مدت توسط اداره اطلاع رسانی معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس و پوشش جلسات نشست های تخصصی مقامات انتظامی و قضائی استان در بحث برخورد با عاملان تیراندازی ها و دستگیری آن ها، گفت: همین اطلاع رسانی ها باعث شده عموم مردم در جریان اقدامات صورت گرفته با اشرار و عاملان تیراندازی و اهتمام مسئولان انتظامی و قضائی برای برخورد با این افراد قرار گیرند.

برچسب‌ها فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه دادگستری کل استان کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه دادگستری کل استان کرمانشاه فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه دادگستری کل استان کرمانشاه عاملان تیراندازی استان کرمانشاه فرهنگی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از مرگ راکب موتورسیکلت بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیون در محور دهدشت-بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدمحمد موسوی از جان باختن راکب موتورسیکلت در محور دهدشت-بهبهان خبر داد و اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر حادثه واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور دهدشت-بهبهان، نیروهای امدادی، مأموران انتظامی و پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت با برخورد به سپر عقب کامیون جلویی واژگون شده است که بر اثر این حادثه به علت نامعلومی راکب موتورسیکلت به‌شدت مجروح شد و پس از انتقال به مرکز درمانی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است، گفت: رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 751397

دیگر خبرها

  • قتل در کرمانشاه دستگیری در شهر قدس
  • برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی در شهرستان دهلران
  • سقوط درختان سطح شهر خرم‌آباد در پی وزش باد شدید (فیلم)
  • قاتل متواری و همدستانش در خرمشهر دستگیر شدند
  • عاملان رعب و وحشت در احمد گوراب رشت دستگیر شدند
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان