Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@19:30:57 GMT

پیشنهادهایی برای طراحی سایت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۰۹۵

پیشنهادهایی برای طراحی سایت

طراحی اصولی و جذاب وب سایت یکی از کارهای سخت و طاقت فرسا برای هر فردی است که قصد دارد یک سایت اختصاصی برای برند خود راه‌‌اندازی کند.

اگر می‌خواهید یک طراحی وب عالی داشته باشید، باید اصول اولیه را یاد بگیرید تا بتوانید خواسته‌های خود را در سایت پیاده کنید. حتی اگر تصمیم دارید یک برنامه نویس و سایت ساز حرفه‌ای را برای طراحی صفحه اختصاصی خود استخدام کنید، باز هم به اطلاعات زمینه‌ای نیاز دارید تا یک طراح وب با استعداد و درجه یک را از یک طراح سایت متوسط تشخیص دهید و همچنین باید بتوانید به او توضیح دهید که چه کاری باید انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده‌هایی برای طراحی سایت

 

در ادامه مطلب پیشنهادهای کاربردی برای ساختن سایت که از تجربیات طراحان سایت حرفه‌ای و با تجربه به دست آمده به شما ارائه می‌‌دهیم.


1.صفحه ابتدایی سایت را ساده در نظر بگیرید. بسیاری از مبتدیان همه آنچه که در سایت آن‌ها وجود دارد در همان صفحه اول به نمایش می‌گذارند. طبق گفته اسلاویانا طراح وب معروف: فضای سفید بیشتر به معنای شلوغی کمتر است و این چیزی است که در طرحی‌های جدید سایت حائز اهمیت است.
2.محتوا باید روی کاربر و احساس ترس، ناامیدی و مشکلات او متمرکز باشد. محتوایی که بر کسب و کار صاحب سایت تأکید دارد، ارزشی برای کاربر ندارد و تبدیل بازدیدکننده به مشتری را دشوار می‌کند.
3.رنگ‌های خود را استراتژیک انتخاب کنید. برای استفاده موثر از رنگ در طراحی وب سایت، باید نحوه شکل گیری رنگ‌ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر را درک کنید. هماهنگی و تعادل کلید موفقیت است‌.

باید‌ها و نباید‌های طراحی سایت

 

بعضی از اصول هستند که اگرچه خیلی جزئی و بی اهمیت به نظر می‌رسند اما رعایت کردن آن‌ها نتایج فوق العاده‌ای را به همراه خواهد داشت. این قواعد از اساس طراحی هر سایت محسوب می‌شوند که بهتر است با آن‌ها آشنایی مختصری داشته باشید.

به طور مثال: اختصاص دادن قسمتی از سایت به نواری از تصاویر متنوع است. این تصاویر می‌تواند باعث حواس پرتی کاربر و کاهش کنترل شما بر آنچه کاربر می‌بیند، باشد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود تنها بهترین تصاویر خود را به صورت ثابت در گوشه‌ای از سایت قرار دهید.

بسیاری از اشتباهات ظاهری نظیر: انتخاب فونت اشتباه و ناخوانا برای نوشتن مطالب، مواردی هستند که نباید در طراحی سایت آن‌ها را انجام دهید؛ مثلا اصول طراحی سایت شرکتی با اصول ایجاد سایت شخصی متفاوت باشد که تشخیص و اجرای آن به عهده شرکت طراحی سایت مد نظر است. گاهی حتی تنوع زیاد در انتخاب فونت‌های گوناگون نیز باعث به هم ریختگی سایت می‌شود. فاصله صحیح بین کلمات را رعایت کنید. فاصله نامناسب خیلی کم و یا خیلی زیاد هر دو باعث خستگی چشم کاربر می‌شود.

طبق نظرسنجی از تعداد زیادی کاربر قرار دادن لوگو در وسط صفحه اصلی سایت تاثیر بسزایی در جلب نظر بازدید کنندگان سایت دارد.

نکات پیشنهادی برای بهبود طراحی وب سایت

 

هر سایت، میزان مهارت و خلاقیت طراح آن را به نمایش می‌گذارد. چه بسا بسیاری از سایت‌‌ها کاملا اصولی طراحی شده‌اند اما یکسری نکات ضروری در طراحی آن‌ها رعایت نشده است؛ در چنین حالتی بازده نهایی آن چیزی که انتظارش را می‌کشیدیم نخواهد بود؛ مثلا ممکن است سایت فروشگاهی شما کاملا زیبا طراحی شده باشد، اما به دلیل رعایت نکردن یک سری اصول مهم نتوانید فروش خوبی از آن داشته باشید؛ پس به یاد داشته باشید که ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای توسط تیمی که به صفر تا صد اصول آن واقف باشد ضروریست. اینکه نکات ضروری برای بهبود طراحی وب سایت چه چیزهایی هستند را در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

در مرحله اول هدف خود را مشخص کنید و برای رسیدن به آن، برنامه ریزی داشته باشید. خودتان را مشتری درنظر بگیرید و وارد سایت شوید، آنگاه اشکالات‌تان را متوجه خواهید شد؛ سپس باید آن را رفع کنید.

هر عامل پرت کننده حواس را از سایت حذف کنید. برای قسمت‌های مهم سایت رنگ‌های خیره کننده و برای سایر قسمت‌ها رنگ خنثی در نظر بگیرید.

بخشی از سایت را به نظرات کاربران اختصاص دهید. این کار باعث افزایش اعتبار برند شما خواهد شد. هنگامی که کاربر جدید، نظر و یا انتقاد کاربر قدیمی را می‌خواند، با آگاهی بیشتری اقدام به خرید محصول و یا دریافت خدمات خواهد کرد.

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود طراحی سایت‌تان، سادگی در دسترسی به بخش‌های مختلف سایت است. کاربر به اصطلاح تنبل است و تمایلی ندارد که برای پیدا کردن چیزی وقت صرف کند؛ به همین دلیل همه آنچه که نیاز است را در صفحه کاملا مشخص کنید، در غیر این صورت کاربر صفحه را ترک خواهد کرد.

سایت ساز سی فایو با ارائه بهترین قالب‌های آماده طراحی سایت، در مجموع یک سایت شیک، کاربردی و حرفه‌ای را با صرف هزینه اندک برای مشتری راه‌اندازی می‌کند.

چند موضوع و پیشنهاد جذاب برای طراحی سایت

هر فردی با هر مدل ایده‌ای می‌تواند به راحتی با مشخص کردن مسیر فعالیت خود، یک سایت مخصوص را با ثبت دامنه و هاست کافی طراحی کرده و سپس بسازد.

یکی از پرطرفدارترین موضوع‌ها، طراحی سایت شخصی است. سایت‌های شخصی با هدف‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. گاهی افراد از آن به عنوان رزومه استفاده کرده و یا به به این طریق برند شخصی خود را به دیگران معرفی می‌کنند. گاهی نیز افراد علایق، افکار و... خود را در این سایت با دیگران به اشتراک می‌گذارند. سایت‌های شخصی مخصوص سفرنامه‌ها توجه بسیاری به خود جلب می‌کنند.

طراحی سایت خبری و درج آخرین و جنجالی‌ترین اخبار در آن نیز یکی از موضوعات جذاب برای ساخت سایت محسوب می‌شود. با توجه به ماهیت این گونه سایت‌ها طرفداران آن، عموم مردم از سراسر ایران و جهان هستند؛ در نتیجه اگر طراحی آن کاملا صحیح و اصولی انجام گیرد، آمار بازدید از این سایت‌ها بالا خواهد بود. بالا بودن آمار بازدید از سایت می‌تواند شما را در صدر جستجوها‌ی گوگل قرار دهد.

جمع بندی

طراحی وب سایت مبحثی است که تقریبا همه افراد در بخش مدیریتی یک کسب و کار باید با آن دست و پنجه نرم کنند اما فقط متخصصان و ایده پردازان واقعی آن را درک می‌کنند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: طراحی وب سایت داشته باشید برای طراحی طراحی سایت حرفه ای سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های آنلاین طراحی شد

علی وکیلی، مدیرعامل یک شرکت خلاق فعال در زمینه برندینگ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره یکی از روش‌های نوین برندینگ محصولات که توسط این شرکت خلاق ارائه شده است، توضیح داد: طراحی یک موزه آنلاین برای صنایع و واحدهای تولیدی در راستای برندینگ محصولات و شناخته‌شده‌تر کردن آن‌ها یکی از روش‌های نوین برندینگ توسط این شرکت است.

وی در همین راستا افزود: در اکثر مواقع یک تاریخچه منسجم از فعالیت‌ها، محصولات، افتخارات و خلاصه تمام امور مربوط به یک برند، وجود ندارد یا شاهد این هستیم که خیلی از شرکت‌ها، درقالب روش‌های سنتی مانند بروشور، اطلاعات و خدمات مربوط به خوود را به مشتری ارائه می‌کنند.

وکیلی توضیحات دقیق‌تری از روش نوین این مجموعه برای طراحی موزه آنلاین ارائه کرد و گفت: درواقع، این موزه‌ها براساس چند مرحله اساسی، طراحی مفهوم یا مفهوم‌سازی، طراحی آنلاین و شبکه‌سازی محصول و درنهایت طراحی معماری تکنولوژیکال، طراحی می‌شوند.

وی ادامه داد: این خدمات بر بستر وب و طراحی موزه‌های‌ آنلاین براساس قصه و روایت هر برند و محصول ارائه می‌شوند.

این فناور حوزه برندینگ درباره نحوه اجرایی‌سازی ایده‌ها برای برندینگ محصول توسط این مجموعه توضیح داد: اساس کار شرکت به‌صورت«EPC» یا سیستم کار طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه  از صفر تا صد توسط کارفرما است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • دلیلی اصلی عدم حضور بهرام افشاری در پایتخت ۷ فاش شد
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • موزه‌های آنلاین طراحی شد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره