Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:41:58 GMT

وعده سر خرمن بروکسل برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۲۰۲

وعده سر خرمن بروکسل برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا طی بازدیدش از شهر بوچا در اوکراین این موضوع را اعلام کرد.

فون در لاین ضمن محکوم کردن واقعه بوچا، این پیشنهاد را مطرح کرد که شروع بررسی درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا سرعت بگیرد.

وی افزود: مثل معمول ، این مسئله  دیگرسالها طول نخواهد کشید  فکر می کنم موضوع هفته هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه در دیدار رهبران اتحادیه اروپا گفت که بسته جدید تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه کافی نیست.

زلنسکی در کی‌یف در دیدار «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا و «جوسپ بورل» نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت این اتحادیه افزود: من از همه جهان، اتحادیه اروپا و شخص اورسولا فون در لاین برای بسته پنجم تحریمی علیه روسیه تشکر می‌کنم، اما فکر می‌کنم این بسته تحریمی کافی نیست.

بسته پنجم تحریم‌های اتحادیه اروپا که این هفته تصویب شد، شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه و مسدود کردن دسترسی مسکو به بنادر اتحادیه اروپا است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

برچسب‌ها اوکراین روسیه اتحادیه اروپا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه اتحادیه اروپا اوکراین روسیه اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا فون در لاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه