Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با توجه به ملتهب شدن هر ساله قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان قرارگاه امنیت غذایی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱.۷ تن کالای اساسی در بازار استان قزوین عرضه کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، با توجه به اینکه هر ساله در ماه رمضان به دلیل افزایش بالای تقاضا برای کالاهای اساسی شاهد ایجاد التهاب در بازار از سوی برخی دلالان و افراد سودجو هستیم، بنابراین یکی از تکالیف مهم قرارگاه امنیت غذایی استان در سال 1401 جلوگیری از گران‌فروشی و ایجاد تنش قیمتی در این بخش بوده تا محصولاتی مانند گوشت، مرغ، برنج و خرما با نرخ متعادل‌تری به دست مردم برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توزیع 12 و 700 تن کالای اساسی

مدیر توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین درباره اقدامات انجام‌شده برای تنظیم بازار بهار سال جدید و ماه رمضان گفت: از ابتدای سال جدید تا امروز 12 هزار و 763 تن انواع کالای اساسی شامل مرغ گرم و منجمد، تخم مرغ، برنج، شکر و روغن از طریق قرارگاه امنیت غذایی در بازار استان توزیع شده است.

سید ابوطالب مهدویان با اشاره به توزیع 1477 تن مرغ گرم در بازار قزوین اضافه کرد: همچنین 25 تن گوشت مرغ منجمد و 47 تن گوشت قرمز هم در سال 1401 در این بازار توزیع شده است. در ضمن بر مبنای مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور 31 تن مرغ تولیدی استان قزوین هم به 2 استان تهران و البرز فرستاده شده است.

وی از توزیع 2 هزار و 900 تن انواع برنج هندی، پاکستانی و تایلندی در بازار استان خبر داد و گفت: در کنار اینها 307 تن تخم مرغ با قیمت مصوب 43 هزار تومان با هدف ایجاد تعادل در قیمت‌ها به دست مصرف‌کننده رسیده است.

مهدویان همچنین با اشاره به التهاب‌های ایجادشده در بازار روغن ادامه داد: طی این 20 روز 8 هزار و 23 تن روغن پخت و پز و سرخ‌کردنی هم در بازار استان قزوین توزیع شده است.

برپایی نمایشگاه طرح ضیافت برای عرضه مستقیم ارزاق عمومی

اما معاون اقتصادی استاندار قزوین هم از برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت برای عرضه مستقیم کالاهای اساسی با نرخ تنظیم بازار خبر داد و گفت: در این نمایشگاه 48 واحد تولیدی مواد غذایی و همچنین شرکت‌های بازرگانی توزیع کالاهای اساسی کالاهای اساسی از جمله برنج، قند و شکر، روغن، گوشت گرم و منجمد، مرغ گرم و منجمد و تخم مرغ تنظیم بازار را با نرخ دولتی مصوب به مردم عرضه می‌کنند.

میثم پیله‌فروش افزود: همچنین در کنار کالاهای اساسی سایر مواد غذایی از قبیل شیرینی ویژه ماه رمضان، حبوبات، عسل، ماکارونی، چای و انواع نوشیدنی در کنار محصولات شوینده و مواد ضد عفونی توسط تولیدکننده‌ها به صورت فروش مستقیم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از دیروز افتتاح شده و تا آخر همین هفته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برپا خواهد بود و ساعت کار آن هم 3 بعدازظهر تا 10 شب است.

توزیع 97 تن کالای اساسی در آوج

اما مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج که محروم‌‌ترین شهرستان استان قزوین است هم درباره توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در ماه رمضان گفت: به منظور کنترل قیمت بازار و رفاه حال شهروندان کالاهای اساسی با قیمت تنظیم بازار در این شهرستان توزیع شده و این طرح با هدف کنترل قیمت‌ها در بازار، جلوگیری از کمبود مواد غذایی و جلب رضایت مصرف‌کنندگان از ابتدای نوروز اجرا شده است.

امیر خدایاری با اشاره به توزیع بیش از 97 تن کالای اساسی و ارزاق عمومی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح تاکنون 68 تن برنج، 9.5 تن تخم مرغ، 2.4 تن شکر و 2.3 تن روغن خوراکی توزیع کرده‌ایم. در ضمن در حوزه محصولات پروتئینی هم 8 تن مرغ منجمد، 5 تن مرغ گرم و 2 تن گوشت قرمز منجمد در بین شهروندان این شهرستان توزیع شده است.

مرغ در بازار قزوین گران می‌شودچرا میوه در بازار قزوین به یک باره گران شد؟دور زدن قانون برای گران‌فروشی گوشت در بازار قزوین/استفاده از وایت‌برد برای افزایش دل‌بخواهی قیمت‌ها

وی ادامه داد: در ضمن از ابتدای سال 1401 تا امروز 35 تن میوه تنظیم بازاری شامل سیب و پرتقال در بخش‌های مختلف شهرستان از طریق غرفه‌های بنیاد تعاون روستایی در اختیار مردم قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین ماه مبارک رمضان بازار استانداری قزوین ماه مبارک رمضان بازار قرارگاه امنیت غذایی بازار استان تن کالای اساسی بازار قزوین کالاهای اساسی توزیع شده استان قزوین تنظیم بازار ماه رمضان تخم مرغ مرغ گرم تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «قلمروزدایی علم و دین» تألیف گریگور داوس به تازگی با ترجمه جواد درویش آقاجانی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

پروفسور گریگور داوس (زاده ۱۹۵۷)، استاد دانشگاه نیوزلند است که در زمینه فلسفه دین مدرک دکتری دارد. هدف این کتاب، تحلیل منازعه «علم و دین» از طریق توسعه رویکردهای ممکن به روابط بین آن‌ها و همچنین توسعه مفهومی علم از یک سو و دین از سوی دیگر است. کتاب در مقابل مدل‌های ساده‌تر از روابط علم و دین، مدل پیچیده‌تری را پیشنهاد می‌دهد که شامل چهار بُعد برای پرداختن به رابطه علم و دین است و عبارت‌اند از: بُعد شناختی، غایت‌شناختی، نهادی و معرفت‌شناختی، بُعد شناختی به محتوای گزاره‌های علمی و دینی می‌پردازد. بُعد غایت‌شناختی به اهداف مندرج در علم و دین اختصاص دارد. بُعد نهادی شامل بررسی رابطه علم و دین از طریق سازمان‌های اجتماعی مرتبط با آن‌هاست. بُعد معرفت‌شناختی هم به صورت‌های مختلف معرفت، زبان و منابع دانش می‌پردازد.

مجموعه بن‌مایه‌های کمبریج تا به‌حال در ۲۵ سرفصل موضوعی مختلف منتشر شده است. سرفصل موضوعی فلسفه این مجموعه در ۱۵ شاخه و تاکنون ۲۲۸ کتاب تقدیم جامعه علمی کرده است. همچنین در سرفصل موضوعی دین نیز ۸ شاخه مختلف مورد توجه قرار گرفته و ۸۱ کتاب منتشر شده است. همان‌طور که گفته شد در شاخه فلسفه دین تا به حال ۳۱ کتاب منتشر شده است که در حال حاضر ترجمه ده کتاب از آن مجموعه به فارسی عرضه شده است.

فلسفه دین در کشورمان نیز در سال‌های اخیر مورد توجه استادان و محققان به‌ویژه نسل جوان‌تر قرار گرفته است. البته با توجه به گستره موضوعی مباحث فلسفه دین، میزان دغدغه‌مندی نسبت به هر کدام از این موضوعات در جوامع مختلف متفاوت است. موضوعاتی نظیر «معنای زندگی»، «علم و دین»، «خداباوری»، «تکثرگرایی» و «مسئله‌های شر و رنج» که در زمره موضوعات اصلی و مشترک مباحث فلسفه دین‌اند، مصادیقی از چالش‌های فکری محیط‌های علمی ایران نیز محسوب می‌شوند. به هر روی، انتشار کارهای متنوعی در سال‌های اخیر در فضای فکری فلسفه دین ایران ستودنی است. مجلات، کتاب‌ها، مقالات و رساله‌های دانشجویی مختلف در کنار برگزاری رویدادهای علمی و پژوهشی متنوع، اگر چه سرمایه‌ای خوب هستند اما ناکافی برای تحقیقات بیشتر و کامل‌تر در آینده است.

این کتاب با ۱۲۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090175 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد