Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه روابط عمومی این اداره کل محمد دهقان منشادی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان افزود: اگر این کار انجام شود تحول بزرگی در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی اتفاق خواهد افتاد و ما می توانیم ادعا کنیم که شعار سال محقق شده است.

وی بر فراهم کردن بستر های مالی برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: باید فرایندهایی تعریف شود تا سرمایه این شرکت ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی در قالب تبصره بودجه حمایت می شود گفـت: سال گذشته ۴۲ طرح دانش بنیان مجوز دریافت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قمیت را از کارگروه استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دریافت کردند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: خواستار آن هستیم تا منابع مالی در اختیار صندوق پژوهش و توسعه استان قرار گیرد و از این طریق طرح های کارآفرینی حمایت شود.

دهقان منشادی در بخش دیگری از سخنانش بر شناسایی قوانین  مخل سرمایه گذاری و فضای کسب و کار تاکید کرد و خواستار معرفی این گونه قوانین برای ارسال به هیات مقررات زدایی شد.

وی افزود: سال گذشته تعدادی از قوانین مخل کسب و کار در استان به همت متخصصان و کارشناسان اقتصادی شناسایی و یکی از آنها در حوزه صنایع دستی اصلاح شد و ۶۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در کشور از مزایای آن بهره مند شدند.

رئیس کل دادگستری استان یزد هم در این نشست با اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای حمایت از طرح های سرمایه گذاری ، کسب و کار و کار آفرینی گفت: هر کجا نیاز باشد و متولیان امور اقتصادی ضروری بدانند در کنار فعالان اقتصادی هستیم.

غلامعلی دهشیری افزود: رفع برخی مسایل اقتصادی نیازمند تفویض کامل اختیارات به استان است که امیدواریم این موضوع حل شود.

وی همدلی و هماهنگی بین متولیان امر برای حمایت از طرح های دانش بنیان را یادآاور شد و گفت: برای تحقق شعار سال همه باید در یک مسیر باشند و هماهنگ عمل کنند .

وی نقش بانک ها را هم در حل مشکلات اقتصاد مهم ارزیابی کرد و بر استفاده از منابع مالی در داخل استان تاکید کرد و گفت: نگاه بانک ها به طرح های اقتصادی و اشتغال زایی  نباید نگاه بنگاهی باشد؛ بلکه باید حمایتی باشد.

برچسب‌ها یزد مالیات سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مالیات سازمان بورس و اوراق بهادار یزد مالیات سازمان بورس و اوراق بهادار دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به ایجاد شغل با احیای ۹۰۰۰ کارخانه

رئیس جمهور گفت: احیا و راه‌اندازی هزاران کارگاه‌ و کارخانه‌ تعطیل و نیمه‌تعطیل به ایجاد شغل کمک می‌کند. طبق آخرین آمار، حدود ۹۰۰۰ کارخانه در سراسر کشور به چرخه تولید بازگشته که جای خرسندی دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ایجاد سالیانه یک میلیون شغل یکی از وعده های دولت سیزدهم بود که با روی کارآمدن طبق برنامه ریزی هایی از سوی وزارت کار این موضوع دنبال شد و به روایت آمار طی دو سال گذشته محقق شده است. مطابق با آمار سامانه رصد در سال 1401 بیش از یک میلیون و 350هزارفرصت شغلی بر اساس کد ملی، نوع شغل، جایی که در آن شغل ایجاد شده، دستگاهی که کمک کرده آن شغل ایجاد شود در این سامانه به ثبت رسید. در سال 1402 نیز مطابق آمارهای ارائه شده یک میلیون و 88هزارشغل ایجاد شده است.

یکی از اقدامات دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال و رونق تولید  نهضت ملی احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال یا افزایش ظرفیت تولید، رفع مشکلات و اعطای تسهیلات است.

دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست

ابراهیم رئیسی,رئیس‌جمهور شامگاه (سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه) در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره اقدامات دولت برای اشتغالزایی گفت: دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست و این کارخانه‌ها و کارگاه‌های احیا شده هم به افزایش اشتغال کمک کرده‌اند.

آیت الله رئیسی افزود: آمار بیکاری به کانال 7درصد کاهش پیدا کرده و در برخی استانهای ما قریب به 8درصد است؛ نسبت به این قضیه خود را برای ایجاد زمینه اشتغال خصوصا تحصیلکرده‌ها متعهد می‌دانیم. رهبر انقلاب گفتند باید شرکت‌های دانش بنیان به شکل کمّی و کیفی افزایش پیدا کند روزی که دولت را در دست گرفتیم، 5هزار شرکت دانش بنیان فعال بود امروز 10هزار شرکت دانش بنیان فعال داریم که دو برابر افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: زمینه برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم است و به آنها می‌گویم با کمک دانشگاه‌ها و معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و پارک‌های علم و فناوری زمینه فعالیت فراهم شده است. صندوقی هم برای اعطای تسهیلات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینی فعال کرده ایم تا بتواند از این شرکت‌ها حمایت حقوقی و مالی کند. امیدوارم روزی بیاید که اصلا بیکار در کشور نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: احیا و راه‌اندازی هزاران کارگاه‌ها و کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل به ایجاد شغل کمک می‌کند. طبق آخرین آمار، حدود 9000 کارخانه در سراسر کشور به چرخه تولید بازگشته که جای خرسندی دارد. ابتدای دولت 5000 شرکت دانش‌بنیان داشتیم و این آمار امروز دو برابر شده است و این یعنی تحصیل‌کردگان در این زمینه شاغل شده‌اند. زمینه برای کار و فعالیت فراهم است.

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار تولید افزود: در بخش‌های مختلف شاهد رشد تولید هستیم و در برخی حوزه‌ها رشد منفی تولید را داشتیم و امروزه مثبت شده و تولید کالاهای اساسی رشد 22 درصدی دارد. این‌ها نشان می‌دهد که دولت به‌دنبال کار و فعالیت است و حمایت مردم در این زمینه نیز مشهود است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی جزیره نوآور قشم در دیپلماسی فناوری و نوآوری در سطح بین المللی
  • قوانینی که می‌تواند ناجی علم و فناوری باشد
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • جزیره قشم به قطب نوآوری و فناوری تبدیل می‌شود
  • جزیره قشم به جزیره نوآور کشور تبدیل می‌شود
  • کمک به ایجاد شغل با احیای ۹۰۰۰ کارخانه
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد