Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-30@21:03:43 GMT

منع واردات نفت از روسیه در کنگره آمریکا تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۶۶۶

منع واردات نفت از روسیه در کنگره آمریکا تصویب شد

کنگره آمریکا برای افزایش فشار بر روسیه طرح ممنوعیت واردات نفت از این کشور را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، کنگره آمریکا روز پنجشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) در راستای طرح این کشور برای افزایش فشار بر روسیه پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین، لایحه ممنوعیت واردات نفت روسیه و تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه ممنوعیت واردات نفت روسیه با ۱۰۰ رأی موافق و بدون هیچ رأی مخالفی در سنا و با ۴۱۳ رأی موافق در برابر ۹ رأی مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و اکنون باید توسط رئیس‌جمهوری آمریکا امضا شود.

این لایحه واردات نفت خام، گاز، زغال‌سنگ، فرآورده‌های نفتی و هرگونه فرآورده انرژی از روسیه را ممنوع می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از این در هشتم مارس (۱۷ اسفندماه پارسال) با صدور فرمانی، واردات نفت روسیه را ممنوع کرده بود. با این حال فشار زیادی برای تبدیل این ممنوعیت به قانون وجود داشت و از آن زمان سنا در حال بررسی جزییات مربوط به این لایحه بود.

این ممنوعیت افزون بر نفت، شامل ال‌ان‌جی و زغال‌سنگ هم می‌شود. آمریکا روزانه حدود ۵۰۰ هزار بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی از روسیه وارد می‌کند، احتمال دارد این ممنوعیت سبب تحریم‌های بیشتری از سوی دیگر کشورها شود.

افزون بر این، سازمان ملل متحد هم روز پنجشنبه عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را تعلیق کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا واردات نفت تحریم روسیه واردات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

کد خبر 6092752 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • جدول مربوط به «بودجه شرکت‌های دولتی» تصویب شد
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد