Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از انجام چهارمین عمل هاروست (برداشتن اعضاء پیوندی) در استان مرکزی و سومین در شهرستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در سال جدید خبر داد.

دکتر سید محمد جمالیان در اینباره افزود: مرحومه خدیجه باقری ۴۳ ساله با آنوریسم مغزی به بیمارستان ولی عصر(عج ) اراک  مراجعه و تحت درمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه بدن این بیمار به فرایند درمان واکنش نشان نداد و نهایتا در تاریخ جمعه ۱۹ فروردین و پس از تایید و تشخیص تیم پزشکی به مرگ مغزی و البته رضایت خانواده به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران برای انجام جراحی هاروست منتقل شد.

جمالیان افزود: کبد و هر دو کلیه وی به پنج بیمار نیازمند عضو پیوند شد و با گذشت و ایثار این خانواده، ۵ نفر از افرادی که نیازمند عضو پیوندی بودند، حیات دوباره یافتند.

وی تاکید کرد: پیکر آن مرحوم جمعه شب و پس از انجام عمل جراحی به اراک باز گردانده و  امروز روز شنبه مورخ ۲۰ فروردین در زادگاهش در روستای خیرآباد به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از علوم پزشکی اراک، دکتر جمالیان ضمن تسلیت به خانوده و نزدیکان مرحومه باقری به خصوص دو فرزند  ۱۱ و ۱۹ ساله ایشان، از تصمیم بزرگ وی قدردانی کرد و برای او علو درجات و رضای خدا تبارک و تعالی را خواستار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان مرکزی اهداي عضو استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

 پانته آ رمضان‌نژاد اظهار داشت: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود.

وی افزود: پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی و تایید مرگ مغزی وی از سوی پزشکان، خانواده فهیم و نوع دوست بیمار رضایت به اهدای عضو دادند.

وی اضافه کرد: صبح امروز شنبه ۱۵ اریبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عمل جداسازی کلیه‌ها و کبد این بیمار جهت اهدا به بیماران نیازمند عضو انجام شد.

بیشتر بخوانید

اولین اهدای عضو چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ همزمان با شب قدر رقم خورد

وی در پایان از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت نمود.

گفتنی است: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار