Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: ویژگی واسطه فیض در ائمه معصومین(ع) متجلی است و ائمه(ع) به عنوان انسان کامل واسطه بین خدا و مخلوق هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کلیپی از ضارب روحانیون در مشهد مقدس که به وضوح تکفیری بودن این شخص در کلیپ مشهود است مبنی بر اینکه کسی جز خدا از غیب خبری ندارد حتی پیامبر و ائمه(ع) در فضای مجازی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه پاسخ به شبهه یاد شده حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این موضوع یک بحث کلامی است و این گروه مانند سایر گروه های افراطی دستخوش سیاست های خارج از مسائل مذهبی قرار گرفتند و با این سیاست های نادرست و تحمیلی به نتایج غلطی می رسند وخودشان اگر مقداری تامل کنند جواب صحیح را خواهند یافت.

وی افزود: این صحیح است که در درجه اول خداوند ناظر و شاهد تمام است اما مراتبی که انسان را می تواند به خدا برساند باید وجود داشته باشد، عروه الوثقی و وسیله رسیدن به خدا در قرآن چه کسانی هستند، باید واسطه فیض بین مخلوق و خدا داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد با اشاره به اینکه واسطه فیض فقط خداوند نیست بلکه مخلوق درجه یک هم واسطه فیض است گفت: ما معتقد هستیم این واسطه فیض در ائمه معصومین(ع) متجلی است.

وی افزود: کسی که واسطه فیض است باید از همه جهات الگو باشد و این هم اشکالی ندارد اگر کسی را پیدا کردید در تراز امیرالمؤمنین(ع)، امام رضا(ع) و ائمه(ع) حتما معرفیی کنید ولی تا کنون پیدا نکرده اند

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: افراد متعددی را خواسته اند در برابر معصومان(ع) علم کنند ولی نشده و جایگاهی نداشتند و بر اساس آیه تطهیر ائمه معصومین(ع) ظرفیت داشتند، به عنوان انسان کامل متجلی ظهور خداوند هستند و نمادی از خدا هستند و واسطه بین خدا و مخلوق هستند.

وی با بیان اینکه ائمه(ع) درجه عصمت رسیدند و از غیب هم خبر دارند افزود: این استدلال عقلی و نقلی است و زمانی که امام(ع) اراده می کند از غیب خبر دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) با اشاره به ضرورت داشتن استدلال در مواجهه با این افراد تصریح کرد: تکفیری ها نیز به جز خدا و پیامبر(ص) کسی را قبول ندارند و ولایت سیاسی بعد پیامبر(ص) را با شورا و انتخاب می پذیرند ولی شیعیان بر انتصابی بودن این ولایت بعد از پیامبر اعتقاد دارند.

وی افزود: مشروعیت امام معصوم (ع) انتصابی است لذا چه مردم بخواهند و چه نخواهند امیرالمومنین(ع) ولی خدا است ولی مقبولیت مردمی نیز اکتسابی است و امام علی(ع) نیز بر همین اساس خانه نشین شدند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: تکفیری ها روی این تفکر انحرافی خیلی در حال هزینه کردن هستند ولی تفکر اهل بیت(ع) و شیعه عین عقلانیت است و تنها مذهبی که عقل در استنباط حکمن شرعی جایگاه دارد مذهب اثنی عشری است.

وی افزود: باتوجه به هزینه های هنگفت دشمن و درگیری های خونی ایجاد شده از سوی دشمنان هنوز نتوانستند بازخوردی و طرفداری برای خود در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ائمه معصومین ع حجت الاسلام واسطه فیض ائمه ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟

برخی رسانه‌ها مدعی توهین به بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب درسی سیستم آموزشی در هندوستان شدند.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

tags # هند سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)
  • آتش‌سوزی در روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی