Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@05:54:50 GMT

ایمپلنت سینه یا پروتز سینه چیست ؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۸۰۸

ایمپلنت سینه یا پروتز سینه چیست ؟

ایمپلنت سینه یا پروتز سینه در حقیقت روشی برای افزایش سایز و حجم سینه‌ها به کمک ایمپلنت یا پروتز است. جنس پروتزها برای سینه معمولا از سیلیکون است که جراح با ایجاد برشی در ناحیه زیربافت سینه آن رادر داخل سینه قرارمی دهد. پروتزها معمولا یک پوسته سیلیکونی دارند  که با ژل سیلیکونی و یا محلول نمکی پرمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمپلنت و یا پروتز سینه برای فرم دهی و همچنین حجم دهی به سینه ها انجام می شود و این عمل در بین خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا تمامی خانم ها به سینه های زیبا و خوش فرم علاقمند هستند.

چرا جراحی پروتز سینه انجام دهیم ؟

جراحی پروتز سینه بیشتر به دلایل زیر انجام می شود:

به دلیل مشکلات مادرزادی مانند تفاوت در شکل سینه ها یا در سایز آنها گذاشتن پروتز به دلیل بازسازی و ترمیم سینه انجام پروتز سینه برای داشتن سینه خوش فرم و سایز سینه دلخواه برطرف کردن مشکلاتی مانند نامتقارن نامنظم در سینه ها جراحی پروتز سینه چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی جراحی پروتز سینه نسبت به دیگر جراحی های  زیبایی، عملی کاملا کم تهاجم و ایمن محسوب می شود . مدت ‌زمان لازم برای این جراحی زیبایی حدود دو ساعت است و دوره نقاهت بعد از جراحی ایمپلنت سینه یا پروتز سینه مانند دیگر عمل‌های جراحی سینه یک تا دو هفته خواهد بود.

معمولا لازم است قبل از انجام این عمل زیبایی با جراح خود چند جلسه مشاورهداشته باشید  تا شرایط جسمی شما به‌طور کامل بررسی شود. در طول این جلسات مشاوره پزشک اطلاع از وضعیت سلامت شما  ، از انتظارات شما نسبت به این جراحی آگاه می شود و با توجه به تجربه خود وهمچنین  فرم سینه های شما نوع پروتزواندازه آن را به شما پیشنهاد می دهد. پزشک معمولا سایز پروتز سینه را با توجه بافت فعلی سینه های شما و، پهنای آن تعیین می‌کند.

برای جراحی بعد از بیهوشی جراح  بسته به نوع و اندازه پروتز چیست برشی برای داخل کردن پروتز ایجاد می کند این برش‌ها بسته به بافت سینه و نوع پروتز در زیر بغل شما،همین طور بافت قهوه‌ای رنگ نوک سینه یا در زیربافت سینه زده خواهد شد. البته برش‌های پروتز سینه خیلی عمیق نیستند و معمولا در محلی قابل مشاهده نیستن زده می شود.

بهترین افراد برای جراحی پروتز سینه

به طور کلی جراحی پروتز سینه مناسب افرادی است که از لحاظ جسمی کاملا سالم هستندو دوست دارن با جراحی پروتز سینه ظاهر وفرم زیبایی به سینه های خود بدهند.

بهترین افراد برای جراحی پروتز سینه کسانی هستند که تمایل دارند سینه‌‌هایی بزرگتر داشته باشند و فرم زیبا تری به سینه های خود بدهند، و یا اینکه سینه‌های آنها با دیگر قسمت‌های بدنشان متناسب باشد. همچنین خانم های که به دلیل شیردهی تغییرات در شکل، اندازه و ظاهر سینه‌هایی خود داشتند گزینه مناسبی برای این جراحی زیبایی سینه محسوب می شوند.

اقدامات لازم قبل از انجام پروتز سینه ده روز قبل از این عمل جراحی مصرف هرگونه داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون و همچنین مصرف مکمل‌های گیاهی و داروهای مسکن باید قطع کنید. لازم است طبق تجویز پزشک تمام آزمایش‌های ماموگرافی و آزمایشات قبل از جراحی را انجام دهید تا از سلامت سینه‌هایتان مطمئن شوید. اگر به هر دلیلی داروی خاصی مصرف می‌کنید یا دچار بیماری خاصی هستید، حتما قبل از جراحی با پزشک خود در میان بگذارید. اگر در دوران شیردهی هستید ،برای جراحی پروتز سینه باید تا پایان آن صبر کنید . برای انجام این جراحی لازم است ۴ تا ۸ هفته از اتمام شیردهی شما گذشته باشد. زیرا بعد از این مدت فرم و اندازه واقعی سینه‌های مشخص می‌شود و پزشک می‌تواند پروتز سینه مناسب شما را پیشنهاد دهد. دوره نقاهت جراحی ایمپلت سینه

یکی الی دو روز بعد از جراحی سینه  شما تا حد زیادی سلامتی خود را بازخواهید یافت و هرگونه درد و ناراحتی با داروهایی که پزشک شما تجویز شده برطرف خواهد شد.یک هفته بعد از عمل برای ویزیت بعد از عمل و همچنین کشیدن بخیه‌ها به مطب جراح خود مراجعه کنید. شما می‌توانید در این دوران رابطه جنسی داشته باشید اما درمورد سینه‌ها احتیاط لازم را داشته باشید.

یک هفته بعد از جراحی می‌توانید به کار خود باز گردید.تا مدتی لازم است فعالیت‌های که نیاز به بلند کردن اشیاء، هل دادن اشیا یا کارهایی که موجب کشیده شدن بازوها می شود را متوقف کنید و همچنین تامدتی این مراقبت ها را درمحیط کار خود نیز رعایت کنید. البته در صورتی که پروتز در زیر عضله سینه قرار داده ‌شود زمان بیشتری لازم است تا درد شما کاهش یابد.

 انجام پروتز سینه در دوران بارداری و شیردهی

برای بسیاری از خانم‌هاکه قصد دارند در آینده باردار شوند این سوال وجود دارد.که شیردهی بعد از پروتز سینه برای آنها  مشکلی بر ایجاد نمی‌کند به طور کلی پروتز سینه اگر توسط جراح ماهر انجام شود مشکلی برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

با این وجود باید گفت که پروتز سینه به هرحال بر روی غدد شیر شما تاثیر خواهد گذاشت و در برخی مواقع ممکن است در فرایند تولید شیرو شیردهی مادر مشکل ایجاد کند .

اما همان گونه که در بالا اشاره شد در صورتی  که جراحی پروتز سینه توسط جراح ماهر و با تجربه  انجام شده باشد، این مشکل خیلی کم اتفاق می افتد.زیرا دلیل بروز چنین مشکلی در حقیقت آسیب دیدگی غده‌های شیری به دلیل برش جراحی، فشار روی سینه در هنگام قرار دادن پروتز سینه ایجا می شود البته انجام پروتز سینه در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود زیرا در دوران بارداری و شیردهی سینه‌ها دچار تغییر شکل و کمی حالت افتاده می‌شوند.

پروتز سینه موجب لیفت سینه می‌شود؟

این را بدانید که جراحی پروتز سینه برای رفع افتادگی یا  لیفت سینه‌ها نیست. جراحی پروتز سینه تنها برای فرم دهی سینه‌ها و همچنین  افزایش حجم سینه و در صورتی که نامتقارنی کمی در سینه وجود داشته باشد برای اصلاح تقارن سینه‌ها انجام می شود. شما برای رفع افتادگی‌های شدید سینه یا بالاتر بردن آن‌ها، بهتر است  جراحی پروتز سینه همراه با جراحی لیفت سینه دهید.

 هزینه انجام پروتز سینه

همان گونه که می دانید جراحی پروتز سینه جزء جراحی های زیبایی محسوب می شود بنابر این هزینه کامل آن باید تماما توسط خود شخص پرداخت شود و هیچ بیمه ای آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. هزینه پروتز سینه به طور کلی  به نوع و برند پروتز ،محل کلینیک و میزان تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد.

برای مشاهده منبع مقاله به سایت شفاجو مراجعه کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: پروتز سینه انجام پروتز سینه جراحی پروتز سینه پروتز سینه پروتز سینه انجام می شود برای جراحی سینه ها طور کلی خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟

دکتر محمدرضا خردمند در پاسخ به این سؤال که «عمده شکایات مردم به کدام اقدامات پزشکی مربوط است؟» اظهار کرد: در تمام جهان در رشته‌هایی که اعمال جراحی پرخطرتری وجود دارد احتمال صدمه به بیمار نیز بیشتر است و به دلیل پرریسک بودن اعمال جراحی در حوزه‌های زنان، ارتوپدی و جراحی، شکایات و محکومیت‌ها در این تخصص‌ها نیز بیشتر است، اما در سال‌های اخیر بیشتر آسیب‌ها در حوزه زیبایی بوده و اکنون بیشترین شکایات مردمی در زمینه خدمات زیبایی و ترمیمی است.

مراکز زیرزمینی منشأ اصلی صدمه به زیبایی مردم

به گزارش تسنیم، وی افزود: در حال حاضر مراکز زیبایی به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ یک دسته از این مراکز توسط پزشکان تحصیل کرده که عضو سازمان نظام پزشکی و دارای مجوز مرکز تخصصی پوست و مو هستند اداره می‌شود و دسته دیگر توسط افرادی که فاقد تحصیلات و مجوز‌های پزشکی هستند اداره و این خدمات زیبایی ارائه می‌شود که دسته دوم، یعنی مراکز فاقد مجوز و صلاحیت، منشأ اصلی صدمات فوق العاده زیادی هستند که به سلامت و زیبایی مردم وارد می‌شود.

عوارض اعمال زیبایی در بسیاری از موارد غیرقابل جبران است

خردمند با بیان اینکه جبران این صدمات بسیار مشکل و پرهزینه است؛ هشدار داد: صدمات ناشی از جراحی و انجام اقدامات زیبایی در مراکز زیرزمینی و فاقد مجوز و صلاحیت پزشکی، در بسیاری از موارد متأسفانه اصلاً قابل برگشت نیست.

عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی

وی با بیان اینکه عمده این اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی انجام می‌شود؛ بیان کرد: باید این مراکز بلافاصله پلمب و به مراجع قضایی معرفی شوند. دامپینگ یا قیمت شکنی، یعنی ارائه خدمات زیبایی با قیمت پایین‌تر از آنچه پزشکان دریافت می‌کنند؛ یکی از دلایلی است که مردم را به انجام جراحی‌ها و اقدامات زیبایی در این مراکز غیرمجاز سوق داده است.

پزشکان عمومی حق انجام جراحی زیبایی دارند؟

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سؤال که پزشکان عمومی حق انجام اعمال زیبایی را دارند؟: تصریح کرد: پزشکان عمومی بیش از ۹۰ درصد اورژانس‌های بیمارستان‌های کشور را اداره می‌کنند و بیماران در بدو ورود در اورژانس‌ها عمدتاً توسط پزشکان عمومی معاینه می‌شوند و سپس پزشکان متخصص به ادامه درمان می‌پردازند، اما برای ورودشان در حوزه زیبایی، باید کمیسیون تعیین صلاحیت‌ها تعیین تکلیف و حدود وظایف پزشکان را معین کند تا از این نابسامانی که وجود دارد برطرف شود.

وی ادامه داد: ترکیب این کمیسیون شامل اعضای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است که باید با حضور معاون درمان وزارت بهداشت یا نمایندگان او در محل نظام پزشکی تشکیل شود، اما بیش از سه سال است که این کمیسیون تشکیل نشده است. با وجود این، به طور کلی می‌توان گفت که پزشکان عمومی برخی اعمال کوچک زیبایی مانند ژل و بوتاکس را انجام می‌دهند و اگر در همین حدود باقی بماند فعلاً منعی برای ادامه فعالیت‌شان وجود ندارد.

مجازات قصور پزشکی در حوزه زیبایی

خردمند درباره قصور پزشکی در حوزه زیبایی و مجازات آن نیز افزود: اگر صدمه به بیمار، محرز شود پزشک باید دیه پرداخت کنند و اگر شکایت انتظامی شود در مراجع انتظامی نیز محکومیت اعمال خواهد شد. همچنین قانون مجازات اسلامی برای مواردی که قصور پزشکی منجر به فوت شود مجازات حبس را در نظر گرفته، اما سازمان نظام پزشکی معتقد است که این مجازات باید به جرائم نقدی یا خدمات پزشکی تبدیل شود تا مردم از دسترسی به پزشک محروم نشوند.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که در قانون سازمان نظام پزشکی، وظیفه نظارت بر عهده سازمان نظام پزشکی گذاشته نشده است؛ ادامه داد: وظیفه نظارت بر مراکز درمانی و عملکرد پزشکان بر عهده معاونت‌های درمان و بهداشت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است البته در جرائم مشهور ضابطین قضاتیی نیز می‌توانند به موضوع ورود پیدا کنند.

دیگر خبرها

  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟