Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:58:04 GMT

افزایش ۷۹ درصدی مأموریت‌های هلال احمر در محیط‌های آبی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۹۰۴

افزایش ۷۹ درصدی مأموریت‌های هلال احمر در محیط‌های آبی

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب سلیمانی، با اشاره به اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر پس از پایان سفرهای نوروزی نیز در پایگاه‌های امدادی سراسر کشور فعال هستند، گفت: در ایام نوروز حدود ۲ درصد از کل مأموریت‌های امدادی جمعیت هلال احمر مربوط به سوانح و حوادث محیط‌های آبی بود.

وی افزود: در مدت اجرای طرح ملی امداد و نجات ۱۴۰۱ که در سراسر کشور انجام شد، ۴۳ مورد مأموریت و عملیات امداد و نجات در محیط‌های آبی توسط نجات گران جمعیت هلال احمر به ثبت رسیده است که منجر به نجات ۶۹ شهروند گرفتار و اعزام ۷ مصدوم به مراکز درمانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۲ مصدوم سوانح دریایی نیز به صورت سرپایی درمان شدند، تصریح کرد: بیشترین مأموریت در محیط‌های آبی در استان خوزستان با ۱۵ مورد بود که ۳۴ درصد از کل مأموریت‌های آبی کشور را به خود اختصاص داده است. پس از استان خوزستان، استان بوشهر با ۱۲ مورد و اختصاص ۲۸ درصد از کل مأموریت‌ها، استان مازندران با ۴ عملیات و اختصاص ۹ درصد از کل مأموریت‌ها، در رده‌های بعدی قرار دارند.

سلیمانی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد مأموریت‌های امدادی در محیط‌های آبی در ۴ استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به انجام رسیده است، ادامه داد: حادثه خیزترین روزها در حوزه حوادث محیط‌های آبی، روزهای ۳ و ۱۳ فروردین بودند که به ترتیب ۸ و ۶ مأموریت در این روزها انجام و تعدادی از شهروندان نجات داده شدند.

وی با اشاره به اینکه ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر نیز در این مدت در عملیات‌های محیط‌های آبی مشارکت داشته و برخی مصدومین را به مناطق امن منتقل کرده است، گفت: مأموریت‌های جمعیت هلال احمر در محیط‌های آبی نسبت به نوروز سال گذشته رشدی ۷۹ درصدی داشته است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۴۹ درصد از مأموریت‌های جمعیت هلال احمر در محیط‌های دریایی، ۴۶ درصد در رودخانه‌ها و ۵ درصد نیز در سایر محیط‌های آبی رخ داده است که نیروهای امدادی برای نجات گرفتار شدگان و مصدومین اعزام شده بودند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه پس از پایان تعطیلات نوروزی، نیروهای جمعیت هلال احمر همچنان در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند، گفت: نیروهای امدادی در مناطق ساحلی، کوهستانی، جاده‌ای و سایر مناطق کشور در تمامی ایام سال حضور داشته و مشخصاً تلاش‌ها در تمامی عرصه‌ها جهت خدمت رسانی به شهروندان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 5462702 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: یعقوب سلیمانی سیستان و بلوچستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهرداری تهران شورای شهر تهران ماه مبارك رمضان ماه رمضان 1401 پلیس راهور شهر تهران آلودگی هوا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گرد و خاک شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پرویز سروری بازنشستگان تصادفات رانندگی علیرضا زاکانی جمعیت هلال احمر محیط های آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان

کاووسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

او افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌ احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

کاووسی بیان کرد: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

او تصریح کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان