Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:51:32 GMT

امکان بیمه شدن حتی با گذشت زمان و ادعای سابقه فراهم شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۹۰۷

امکان بیمه شدن حتی با گذشت زمان و ادعای سابقه فراهم شده است

محمدرضا آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پوشش نظام بیمه‌ای به خوبی پیاده‌سازی شده است، اظهار داشت: تحت هر شرایطی که رابطه مزد بگیری بین کارگر و کارفرما برقرار باشد، کارفرمایان موظف به ارسال لیست و حق بیمه پرسنل خود به سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: طبق قانون حتی برای یک روز اشتغال کارگر، کارفرما موظف به ارسال لیست بوده و این موضوع توسط بازرسان سازمان کنترل می‌شود و یکی از وظایف بازرسان شناسایی کارگاه‌های جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه امکان عدم بیمه پردازی به دلایل مختلفی وجود دارد، گفت: برای رفع این معضل به صورت سیستماتیک از کارگاه‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی بازرسی انجام می‌شود، علاوه بر این اگر فرد شاغلی اعلام شکایت کند که بیمه نشده حتی به صورت محرمانه بازرسی انجام می‌شود.

امکان بیمه‌پردازی حتی با گذشت زمان و ادعای سابقه

وی افزود: در صورت عدم بیمه پردازی حتی در صورت گذشت زمان کارگر می‌تواند با مراجعه به شعب سازمان و تکمیل فرم ادعای سابقه و یا از طریق اداره کار طبق ماده ۱۴۸ قانون نسبت به ادعای سوابق گذشته اقدام نماید.

آقایی بالا رفتن سطح آگاهی کارگران نسبت به حق و حقوق خود را بسیار مؤثر دانست و گفت: شرایط پوشش بیمه‌ای نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده و درصد کمی از کارفرمایان و کارگران هستند که نسبت به موضوع بیمه آگاهی نداشته باشند.

کشف کارگاه‌های جدید توسط بیمه

وی افزود: رسانه‌ها و تشکل‌های کارگری نیز در این مسیر می‌توانند برای آگاه‌سازی جامعه و شرایط بیمه به خوبی عمل کنند و فرهنگ‌سازی انجام شود.

معاون منابع بیمه‌ای اداره کل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: همچنین سازمان تأمین اجتماعی برای هر استانی مشخص کرده که ماهانه کارگاه‌های فعال و کشفی را در دستور کار خود برای بازرسی داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۴۲۰ اعلام شکایت کنند.

کد خبر 5462552

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه سازمان تامین اجتماعی حقوق کارگران اصفهان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا ماه مبارك رمضان خطبه های نماز جمعه آلودگی هوا گرد و غبار سفر استانی تأمین اجتماعی بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ کیوان گلابی آذر دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان مهاباد در مراسم تجلیل از کارگران تلاشگر این شهرستان گفت: سه هزار و ۷۹۲ اشتغال پارسال در مهاباد ثبت‌ شد درحالیکه تعهد اشتغال، دو هزار و ۸۱۰ نفر بود و این  یعنی ۱۳۵ درصد تعهدات اشتغالزایی، محقق شده است.

مسئول کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی شهرستان مهابادهم در این مراسم گفت:مهمترین درخواست کارگران بهبود معیشت کارگران و اجرای ماده 96 قانون تأمین اجتماعی است که هم در مجلس شورای اسلامی و هم در شورای نگهبان تصویب شده است.

رحیم عسگری ساوجبلاغی افزود: بر اساس این قانون به تأمین اجتماعی اجازه داده شده است که سالانه حداقل یک بار نسبت به ترمیم حقوق بازنشتگان با توجه به تورم اقدام شود.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم با اشاره به نقش خطیر کارگران در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور گفت: حمایت از کارگران و توجه به دغدغه های این قشر مولد موجب رونق و بهره وری در حوزه تولید خواهد شد.

عباسی افزود: هر اندازه بتوان وضعیت خدمات رفاهی و معیشت کارگران را تقویت کرد می توان به پیشرفت کشور و توسعه در حوزه های مختلف امیدوارتر بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهاباد هم گفت: در سال گذشته یکهزار و 200 مورد بازرسی از واحدهای کارگری انجام شد تا موارد خطرزایی که احتمال دارد جان کارگران را  به مخاطره اندازد  بررسی شود.

پیروتی افزود: هر میزان سرمایه گذاری ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادرخواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

وی، با بیان اینکه تاکنون 400 نفر از کارگران مقرری بگیر بیمه بیکاری در شهرستان هستند، افزود: یکی از برنامه های اولویت دار در سالجاری، بحث رصد و نظارت بر صدور احکام طبق طرح طبقه بندی مشاغل است  ضمن اینکه ما از کارفرمایان تقاضا داریم که لیست بیمه کارفرماها را بر اساس اشل و کار واقعی که انجام می دهند،تنظیم کنند.

خالد عزیزیان، رئیس هیئت مدیریه کارگران ساختمان هم در این مراسم گفت: انجمن کارگران ساختمانی سه هزارو 500 نفر عضو فعال دارد که ما توانسته ایم در این انجمن کارگرانی را که نیازمند پروانه اشتغال بودند ثبت نام و این افراد را به سازمان فنی حرفه ای معرفی کنیم تا بتوانند پروانه اشتغال دریافت کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود