Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حسین‌میرزایی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در ستاد ملی کرونا تاکید شد تا مراکزی که بلیت به افرادی که واکسن نزده‌اند، بفروشند سه برابر قیمت آن بلیت جریمه می‌شوند از همین‌رو ثبت‌نام در سامانه «ایران من» بسیار مهم است و ملاک پیگیری فعالیت‌های اجتماعی برای اصناف مختلف است.

وی همچنین بر نظارت مستمر و جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و دانشگاه‌های استان تاکید کرد و گفت: باید محیط امنی به لحاظ بهداشت و سلامت در مدارس و دانشگاه‌ها ایجاد شود تا خانواده‌ها از این بابت نگرانی نداشته باشند و ارائه آموزش به خوبی پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین‌میرزایی مدیر مدرسه را مسوول و متولی رعایت بهداشت در مدرسه دانست و گفت: باید از ورود دانش‌آموزان مشکوک و علامت‌دار به مدرسه جلوگیری شود و تهویه تا حد امکان در کلاس‌های درس ایجاد شود تا اعتماد خانواده‌ها را بتوان به خوبی جلب کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص نقش واکسن در پیشگیری از شیوع کرونا، اظهار داشت: در ستاد ملی کرونا تاکید شد که در سالجاری هر یک از افراد باید یک دُز واکسن تزریق کند.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان باید تقویت شود، افزود: نظارت‌ها ضعیف است و به نظر می‌رسد با رعایت ملاحظاتی اجرا می‌شود از همین رو همچنان تاکید می‌شود که باید در نظارت‌ها جدیت لازم به کار گرفته شود چراکه سلامت مردم مهمتر از هر موضوع دیگری است.

وی از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌های پزشکی نیز انتقاد کرد و گفت: در برخی از مطب‌ها شاهد ازدحام بیماران هستیم در حالی که می‌توان با ارائه برنامه زمانی به بیماران از سوی پزشک، از تجمع همه بیماران در یک ساعت یکسان جلوگیری کرد.

حسین‌میرزایی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از طغیان بیماری در استان باید پیش‌بینی‌های لازم در نظر گرفته شود و نظارت‌ها به صورت مستمر و کامل اجرا شود.

پیش‌بینی اتاق‌های قرنطینه برای دانشجویان مبتلا به کرونا

رییس دانشگاه شهرکرد نیز در این نشست از پیش‌بینی اتاق‌های قرنطینه در خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه تاکید کرد و گفت: پایش سلامتی دانشجویان با جدیت رصد می‌شود.

یاسر پیرعلی افزود: برای دانشجویانی که در خوابگاه‌ها مستقر می‌شود باید هر سه دُز واکسن تزریق شده باشد و سایر دانشجویان باید ۲ دُز واکسن تزریق کرده باشند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹۳ درصد دانشجویان دانشگاه شهرکرد نوبت اول و ۸۴ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

نظارت بر مدارس و دانشگاه‌ها باید به صورت کامل باشد

رییس سازمان نظام پزشکی شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به برخی از مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: نظارت بر مدارس و دانشگاه باید بسیار زیاد و کامل باشد.

آرش روغنی افزود: به نظر می‌رسد بازگشایی کامل مدارس و دانشگاه‌ها باید پس از یک فرصت و مدتی پس از تعطیلات نوروزی، انجام می‌شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ‌بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های بروجن، کیار و بن در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا، شهرستان‌های اردل و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های شهرکرد، کوهرنگ، خانمیرزا و لردگان نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت مدارس و دانشگاه ها حسین میرزایی نظارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در فاز نخست میزان توافقات و حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله شستا، صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه روستاییان و عشایر در استان ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.

محسن مولوی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ورود شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از برنامه‌های راهبردی استان بوده که در طول این دو سال به عنوان برنامه‌های اصلی مدنظر قرار گرفته و پیگیری شده است، اکنون شاهد حضور صندوق بازنشستگی کشوری، شستا و صندوق بیمه روستاییان و عشایر در بحث سرمایه‌گذاری در سطح استان هستیم.

وی افزود: در فاز اول قرار شد صندوق بازنشستگی کشوری طرح‌های توسعه شرکت شیرخشک پگاه و تکمیل زنجیره مورد نیاز این شرکت در استان انجام شود و برخی از نیازهای سایر شرکت‌ها و صنایع لبنی وابسته به صندوق بازنشستگی نیز در چهارمحال و بختیاری انجام شود، لذا در فاز نخست عملیات اجرایی سه طرح توسعه‌ای در شرکت شیرخشک پگاه در حال انجام است.

مولوی با بیان اینکه دستور واگذاری کشتارگاه صنعتی جونقان از جهاد کشاورزی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده که در شرف واگذاری است، بیان کرد: سرمایه‌گذار این طرح صندوق بازنشستگی کشوری مشخص شد، البته در کشتارگاه صنعتی جونقان دو اقدام باید توسط صندوق بازنشستگی کشوری انجام شود، ابتدا کشتارگاه صنعتی باید احیا و به ظرفیت اسمی خود برسد، یعنی به یک کشتارگاهی تبدیل شود که بتواند نیازهای اصلی استان و استان‌های مورد نیاز را تامین کند، در کنار احیای کشتارگاه قرار شد یکی از هلدینگ‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری مجموعه کشت و صنعت ۳۰۰۰ راسی با ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را ایجاد کند.

مولوی ادامه داد: در کنار این مصوبه که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز و به یک پیشرفت مطلوبی خواهد رسید، کشت و صنعت ۳۰۰۰ راسی دشت زرین توسط شستا انجام خواهد شد که حداقل حجم سرمایه‌گذاری۱۰۰۰ میلیارد تومان  است که در حال واگذاری زمین از جهاد کشاورزی به شستا هستیم و به محض واگذاری قطعی، عملیات اجرایی در دشت زرین آغاز می‌شود.

به گفته وی، میزان توافقات و حجم سرمایه‌گذاری در فاز نخست سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از چهار پروژه دیگر از جمله تصفیه روغن خوراکی، کارتن‌سازی جونقان، کشت و صنعت ۵۰۰۰ راسی و پالایشگاه سامان در بحث سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: در پالایشگاه سامان قرار شد سرمایه‌گذاری توسط صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بخش خصوصی به صورت مشارکت سه جانبه اتفاق بیفتد.

مولوی بیان کرد: امید است در فازهای بعدی بتوان سرمایه‌گذاری‌های خوبی در سطح استان اتفاق بیفتد، زیرا اعتقاد داریم سرمایه‌گذاری‌ها متناسب با زیست بوم اشتغال استان هستند و اغلب مشکلاتی که به دلیل ورود نکردن سرمایه‌گذار داخلی بوده می‌تواند از این طریق حل و فصل شود.

وی اضافه کرد: در دور دوم سفر مصوبه‌ای گرفته شد که در صورت نیاز به تامین منابع مالی و تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد تومان از طریق شبکه بانکی به سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی کمک شود.

در این جلسه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز به مباحثی همچون نبود ساختمان مناسب برای انجام فعالیت‌های تشکل‌ها، لزوم دیده شدن بیش‌تر حوزه صنایع دستی، تهیه مصالح ساختمانی در بحث مسکن ملی از خارج از استان، سرمایه در گردش کارفرمایان، امنیت شغلی، معیشت و ایمنی کارگران، مباحث مالیاتی و بیمه‌ای کارفرمایان، افزایش هزینه پارکینگ برای کامیون داران در شهرکرد و اجرا نشدن درست قوانین پرداختند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • ۴۰۹ متقاضی واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری پاسدار زبان فارسی شدند
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر