Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@03:10:02 GMT

برادری شیعه و سنی هر روز محکم‌تر می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۵۹۶۶

برادری شیعه و سنی هر روز محکم‌تر می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، گفت: در ماه تقوا و ماه برکات الهی از خدای متعال می‌خواهیم که نور تقوا را در دل‌های ما به تلألو بیندازد و از برکات تقوایی ماه مبارک رمضان بهره‌مند شویم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: بنا به نقلی وفات حضرت خدیجه(س)، همسر باوفای رسول گرامی اسلام(ص) را پیش‌رو داریم، پیامبر فرمودند چهار خانم بافضیلت و اهل بهشت هستند، یکی از آن‌ها خدیجه(س) است، دیگری فاطمه بنت محمد(ص) است، دیگری مریم بنت عمران، مادر حضرت عیسی(ع) و دیگری آسیه همسر فرعون است، درست است آسیه همسر فرعون بود، اما کاری خدایی کرد، موسی‌پروری کرد، در نهضت حضرت موسی(ع) سهیم بود و در شکست فرعونیان نیز موثر واقع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: شهادت علامه مجتهد عالم فیلسوف حضرت آیت‌الله محمدباقر صدر و خواهر گرامی ایشان که در میان بانوان عالمه بزرگی بودند را داریم، این دو بزرگوار توسط صدام زندانی شدند، شنیده‌ام آن زمان برخی به صدام گفتند که با این‌ها کاری نداشته باش، صدام گفته بود من نمی‌خواهم تجربه یزید را تکرار کنم، دیدید که یزید با زینب کاری نداشت و برای او دردسر شد، اگر من هم به بنت‌الهدی خواهر صدر کاری نداشته باشم، این بعدها برای من مثل ماجرای زینب کبری برای یزید مشکل ایجاد می‌کند، بنابراین آن عالم بزرگوار و خواهرش را به شهادت رساند، علو درجات این عزیزانی که به گردن ما حق دارند را از خدای متعال خواستاریم.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: روز ملی انرژی هسته‌ای را در پیش داریم، در 8 سال گذشته جفاهای زیادی به فناوری‌های علمی در تمامی حوزه‌ها خصوصا هسته‌ای شد، خیلی به ما لطمه زدند، متاسفانه برخی خودی‌ها هم لطمه زدند، برخی خودی‌ها زمینه را برای لطمه اجانب ایجاد کردند، رویکردی که اکنون شاهد آن هستیم، احیای این میراث ارزشمند است و امیدواریم در دولت کریمه آیت‌الله رئیسی شاهد حرکت‌های جدی و پیشرفت‌های شایان در زمینه هسته ای و همه عرصه‌های تکنولوژیک باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: شهادت هنرمند متعهد، ادیب، خطیب، شهید سید مرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم را داریم. آوای ملکوتی این مرد بزرگ در دوران دفاع مقدس هم‌چنان در گوش همه مردم ما طنین‌انداز است و این روز، روز هنر اسلامی نام گرفته است که آن را قدر می دانیم.

او تاکید کرد: هم‌چنین این روزها؛ ایام سقوط صدام هم هست، آن‌هایی که صدامی زندگی می‌کنند، آن‌هایی که ظلم می‌کنند، آن‌هایی که به آدم‌های بد تکیه می‌کنند، بدانند که سرانجام ظلم و بدی همان است که صدام دید، او ظاهرا در هر گوشه‌ای از عراق کاخ داشت، این همه کاخ برای او چه کرد؟ در نهایت رفته بود یک جایی مثل لانه روباه که دستگیر شد، کسی که با خدا بجنگد سرانجام خوار می‌شود، آن‌هایی که دست تعدی به بیت‌المال دارند، آن‌هایی که زمین‌خواری می‌کنند، آن‌هایی که حالشان با عدالت بد می شود، همه آن‌ها بدانند که راه به جایی نبرده و خوار و رسوا می‌شوند، هر چه را هم که جمع کرده‌اند بر زمین می‌گذارند و فقط فشار قبر برای خود می‌برند، این باید برای همه ما درس باشد.

امام جمعه قزوین افزود: شهادت امیر بزرگوار سپهبد علی صیاد شیرازی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح که در سال 78 توسط منافقین به شهادت رسیدند را داریم، اجانب نمی‌خواستند این شخصیت بزرگ زنده باشد اما همان‌طور که راجع به سردار سلیمانی می‌گوییم خطر شهید حاج قاسم برای دشمن خیلی بیشتر از سردار حاج قاسم است، دشمنان ما بدانند شهید صیاد شیرازی هم خطر بیشتری از سرلشگر صیاد شیرازی برای آنان دارد، دشمنان آسوده نخواهند ماند از دست دلاورمردانی که این شهدا پرورش داده‌اند و در میدان هستند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: شهادت دو تن از روحانیون اهل سنت را در روزهای گذشته داشتیم و دو تن از روحانیون شیعه نیز در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) به شهادت رسیدند و یکی دیگر از روحانیون نیز در این مکان مقدس مجروح شد، این‌ اقدامات جنایات است، مرکز هر دوی این جنایت یک‌جا است، همان کسی که آن دو عالم سنی را به شهادت رسانده، همان تفکر شیطانی نقشه روحانیون شیعه در مشهد را کشیده است. دشمنان شیعه و سنی را کنار هم می‌بینند، چون اختلافات کنار رفته و مقاومت اسلامی نیاز دارد که دل‌های ما با هم باشد، این‌ها آمده‌اند به این بساط آسیب برسانند، اما کور خوانده‌اند، برادری شیعه و سنی محکم‌تر و مشت محکمی در دهان دشمنان ما می شود.

او یادآور شد: زندگی شهید اصلانی، از شهدای حادثه مشهد را که مرور می‌کردم، ایشان برادر دو شهید بودند، خودشان نیز جانباز دوران دفاع مقدس بودند، کارشان رسیدگی به فقرا در محله‌های فقیرنشین بوده و تمام دغدغه‌شان همین بوده است، همچنین طلبه دیگری که همراه ایشان به شهادت رسیدند و طلبه دیگری که در این حادثه مجروح شدند، همه این‌ها یار هم بودند.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: دیشب نیز عملیات مسلحانه و اقدام شجاعانه دیگری در تل‌آویو توسط عزیزان نیروهای مقاومت اسلامی رخ داد که بساط صهیونیست‌ها را به هم ریخته و جرات نمی‌کنند در خیابان‌ها راه بروند، صهیونیست‌ها بدانند که روزگارشان هر روز بدتر از این می شود، نیروهای مقاومت هر روز با قدرت و نفوذ بیشتری وظایف ایمانی خود را انجام می دهند.

آیت‌الله عابدینی ضمن بزرگ‌داشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله باریک‌بین بیان کرد: سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله باریک‌بین را داریم، این نمازهای جمعه سالیان سال با حضور این عالم زاهد و متقی اداره می‌شد، این عالم مجاهد زحمات زیادی را قبل از انقلاب در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و بعد از انقلاب در مقابله با فتنه‌هایی که برای انقلاب پیش می‌آمد کشیدند، همه ما مدیون ایشان هستیم، امروز نیز پس از نماز جمعه مستندی با عنوان عالم شهر به‌مناسبت گرامی‌داشت خدمات ایشان اکران می شود.

46

کد خبر 1620069

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین جمعه قزوین آن هایی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود

حرکت دسته عزاداری و سوگواری مردمی شاگردان مکتب شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح ابتدای بلوار آیت الله اشرفی اصفهانی مسجد حضرت امام سجاد علیه السلام به سمت میدان صادقیه برگزار می شود.

از تمامی سوگواران و عزاداران به ویژه شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام دعوت می شود تا در این حرکت عظیم و باشکوه عزای آل الله شرکت چشمگیر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس