Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: با وجود محدودیت های کرونا در سال ۱۴۰۰، بانوان ورزشکار جانباز و معلول خوش درخشیدند و اکنون با انگیزه و امید به استقبال قرن جدید آمده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مژگان نصیری نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین درباره برآیند فعالیت های سال گذشته این فدراسیون اظهار داشت: سال گذشته با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خوشبختانه توانستیم با همکاری کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و هیئت های استان‌ها به خوبی اردوهای تیم های ملی و مسابقات را در حوزه بانوان برگزار نماییم و شاهد درخشیدن ورزشکارانمان در رویدادهای مهم بین المللی از جمله جام جهانی تیراندازی العین، پارالمپیک توکیو، بازی های پاراآسیایی بحرین باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سالی که گذشت بانوان ورزشکار در رویدادهای مختلف شرکت کردند که حاصل آن کسب مدال های رنگارنگ بود. در جام‌جهانی پاراتیراندازی العین، دو طلا و یک نقره به دست آمد. 5 بانوی ملی‌پوش از در رشته های پاراتیراندازی و پارادوومیدانی در ترکیب کاروان پارالمپیک توکیو حضور داشتند که در این رویداد موفق به کسب یک طلا در تپانچه بادی و رکوردشکنی در پارالمپیک و یک طلا در پرتاب نیزه و رکوردشکنی در جهان شدند. آذر ماه سال گذشته نیز، بانوان جوان کشورمان برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی، راهی بحرین شدند و با کسب مدال های خوشرنگ، دست پر به کشور بازگشتند. در رقابت‌های پارالمپیک زمستانی چین هم بانوان ما نماینده داشتند. اکنون در تلاش هستیم با برپایی اردوهای منظم و ارزیابی ملی پوشان، فضا را برای تداوم درخشش ورزش بانوان در مسابقات پیش رو به ویژه بازی های هانگژو چین فراهم کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون افزود: در سال ۱۴۰۰، علاوه بر برگزاری۴۳ مرحله اردوی آمادگی تیم‌های ملی در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان، 5 مسابقه قهرمانی کشور در رشته‌های بوچیا، پاراتیراندازی (جوانان و بزرگسالان)، پارادوومیدانی (جوانان و بزرگسالان در دو دوره‌ی مجزا)، پاراوزنه‌برداری (جوانان و بزرگسالان تحت نظارت IPC) و دو دوره مسابقات باشگاهی در رشته های بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته (لیگ برتر) برگزار شد که خوشبختانه بانوان ما حضور پررنگی در این رویدادها داشتند. همچنین رکوردگیری انتخابی تیم‌های ملی پارادوومیدانی و پاراتیراندازی نیز از جمله رقابت‌های داخلی سال گذشته در این حوزه بود.

نصیری عنوان کرد: در طول سال گذشته در بخش آموزش، دوره‌های متعددی برگزار شد که در مجموع ۳۷۲ نفر از بانوان در این دوره ها حضورفعالی داشتند و در کلاس های مربیگری، داوری و دانش افزایی در سطوح داخلی و بین المللی شرکت کردند.

نایب رئیس بانوان برگزاری اردوهای تیم های ملی و حضور پرقدرت در پاراآسیایی هانگژو را از اهداف اصلی ورزش بانوان در سال جدید عنوان کرد و افزود: اردوهای آمادگی تیم های ملی برای حضور در این رقابت ها که از سال گذشته آغاز شده بود، بعد از تعطیلات نوروز ادامه پیدا کرد تا ملی پوشان ما با آمادگی کامل راهی بازی های پاراآسیایی شوند. در سال جاری علاوه بر تلاش برای رسیدن به موفقیت در بازی‌های هانگژو چین، توسعه کمی و کیفی ورزش همگانی و قهرمانی بانوان، توجه ویژه به دانش افزایی و توانمندسازی مربیان، داوران، کلاسبندان و تربیت نیروهای متخصص را در اولویت برنامه ها و اهدافمان قرار دادیم تا با برنامه ریزی مناسب آن را اجرایی کنیم.

وی اظهار داشت: از دیگر اولویت ها و اهداف سال ١۴٠١، استعدادیابی و شناسایی بانوان جوانان در استان‌ها جهت پشتوانه سازی و جوانگرایی تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف است. این موضوع از قبل هم مورد توجه بانوان بوده و سال گذشته در مسابقات بحرین هم نتیجه‌ی آن دیده شد. در حال حاضر نیز در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی به پاراآسیایی هانگژو شاهد حضور برخی از بانوان جوان هستیم.

نصیری بیان کرد: خوشبختانه مسئولین فدراسیون و هیئت های استانی به زیرساخت‌های ورزشی، استفاده مناسب از ظرفیت‌های موجود و اختصاص سالن‌های ورزشی مختص بانوان و تأمین تجهیزات ورزشی تخصصی مورد نیاز بانوان توجه ویژه ای دارند تا فضا برای رشد و توسعه ورزش بانوان مهیا شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون در پایان گفت: با توجه به تاکید ویژه ریاست محترم فدراسیون مبنی بر حمایت همه جانبه از ورزش بانوان جانباز و معلول کشور، در تلاشیم با برنامه ریزی مناسب شاهد مشارکت فعال بانوان در رویدادهای ورزش همگانی، قهرمانی و همچنین حضور قدرتمند در میادین بین‌المللی باشیم و با حمایت از بانوان، فرصت را برای حضور آنها در عرصه های مختلف ورزشی فراهم نماییم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نایب رئیس بانوان فدراسیون جوانان و بزرگسالان ورزش بانوان تیم های ملی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخواندن ورزشکار دختر کردستانی به اولین مرحله اردوی امادگی تیم ملی کبدی بانوان کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،این مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی کبدی با حضور ۲۹ ورزشکار منتخب از امروز در مجموعه ورزشی بعثت تهران آغاز و تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد.

تیم‌های ملی کبدی بانوان و آقایان کشورمان خود را برای حضور موفق در رقابت‌های کبدی قهرمانی جوانان جهان که قرار است شهریور ماه امسال به میزبانی "هندوستان" برگزار شود، آماده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تاج: تیم‌های باشگاهی کرمان تیم فوتبال ساحلی ایجاد کنند
  • فراخواندن ورزشکار دختر کردستانی به اولین مرحله اردوی امادگی تیم ملی کبدی بانوان کشور
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد