Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران با اشاره به راه‌اندازی مراکز جدید برای معتادان متجاهر از سوی شهرداری گفت: یک مرکز ماده 16 برای نگهداری این معتادان که دارای زخم باز و یک مرکز نیز برای زنان از سوی شهرداری تهران راه‌اندازی شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، مصطفی هادیزاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره آخرین وضعیت نگهداری معتادان متجاهر در مراکز ماده 16 گفت: هم اکنون افزون بر 15 هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده 16 استان تهران نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به معتادان متجاهر منع پذیرش افزود: یکی از مشکلات ما عدم پذیرش معتادان متجاهر منع پذیرش بود، از همین‌رو مقرر شد، شهرداری زیرساخت و فضای لازم برای نگهداری این معتادان آماده کند. نگهداری معتادان متجاهر کار بسیار دشواری است و باید مراقبت‌های لازم از این افراد صورت بگیرد. هم اکنون ظرفیتی که از سوی شهرداری تهران در اختیار ما قرار گرفته است، برای نگهداری 650 نفر از معتادان متجاهر منع پذیرش شامل معتادان دارای زخم باز، معتادان کبر سن و صغر سن است.
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: هم اکنون شهرداری تهران سه مرکز برای نگهداری این بخش از معتادان آماده کرده است و در مجموع در استان تهران یک ظرفیت 700 نفره برای معتادان متجاهر دارای زخم باز داریم، اما، چون در ورامین مرکز ماده 16 نداریم، بهزیستی پیشنهاد داده است، مرکز نگهداری معتادان متجاهر دارای زخم باز در ورامین برای معتادان دارای زخم باز نباشد و صرفا معتادان متجاهر در آن پذیرش شوند. البته این کار هنوز انجام نشده و در حال تصمیم‌گیری در این خصوص هستیم.
 هادیزاده گفت: براساس برآورد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تهران که شامل پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، پلیس مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران و پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان می‌شود، حدود 1500 معتاد متجاهر دارای زخم باز در استان تهران وجود دارد که این افراد تا زمانی که زخم‌های‌شان بهبود پیدا کند در مراکز نگهداری معتادان دارای زخم باز می‌مانند و پس از آن که بهبود پیدا کردند، برای ادامه روند درمان و توانمندسازی به مراکز ماده 16 منتقل می‌شوند.
 وی درباره مراکز ماده 16 برای نگهداری معتادان متجاهر زن نیز گفت: یک مرکز دیگر نیز شهرداری به زودی برای نگهداری معتادان متجاهر زن راه‌اندازی می‌کند. این مکان نیز در فاز اول برای 300 زن ظرفیت دارد و در فاز دوم ظرفیت این مرکز به 600 نفر افزایش می‌یابد. برآورد ما از آمار معتادان متجاهر زن براساس جمع‌بندی‌های پلیس حدود 700 الی 800 نفر در کل استان تهران است. البته در گذشته هزار و 500 نفر نیز مطرح شده بود، اما برآورد ما از آمار پلیس از معتادان متجاهری که به ته خط رسیده‌اند، حدود همین 700 الی 800 نفر است.
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: مرکز طراوت نیز با همکاری سپاه برای نگهداری معتادان متجاهر زن در این ایام با ظرفیت 200 نفر راه‌اندازی شد و شهرداری تهران نیز در آینده‌ای نزدیک یک مرکز با ظرفیت 300 نفره راه‌اندازی خواهد کرد که اگر این مراکز نیز اضافه شود حضور معتادان متجاهر زن در سطح استان تهران نیز به نوعی حل خواهد شد.
 هادیزاده با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت معتادان متجاهر در تهران 17 هزار نفر است گفت: اگر غربالگری دقیق‌تر انجام شود که مشمولان واقعی این مراکز وارد شوند و بعد از آن نیز مراقبت‌های پس از خروج عملیاتی و اجرایی شود شاید با افزایش 2 الی سه هزار ظرفیت دیگر برای نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران مشکل حل شود. البته بیشترین مشکل ما در خصوص نگهداری معتادان متجاهر منع پذیرش است.
 وی با بیان اینکه ما هر چقدر ظرفیت ایجاد کنیم باز هم معتاد متجاهر خواهیم داشت، گفت: بنابراین به دنبال کیفی کردن برنامه‌ها هستیم و برای این منظور نیز نیازمند اصلاح قانون و تغییر و اصلاح دستورالعمل‌ها هستیم البته این اقدامات نیز در حال انجام است.
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره معتادان متجاهر کمتر از 18 سال نیز گفت: درمان‌های این افراد به صورت بیمارستانی است و به هیچ وجه در مراکز نگهداری نمی‌شوند و پس از درمان‌های سرپایی تحویل خانواده و یا مراکز شبه‌خانواده بهزیستی می‌شوند. برآورد ما از معتادان متجاهر کمتر از 18 سال که اکثرا هم در سنین 16 و 17 سالگی هستند حدود 150 نفر است.
هادیزاده افزود: شهرداری تهران هم اکنون یک مرکز با ظرفیت 100 نفر برای این افراد راه‌اندازی کرده است و جالب است بدانید که از زمان راه‌اندازی این مرکز تاکنون همچنان مرکز خالی است و کسی وارد مرکز نشده است.
 وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گرم شدن هوا شاهد افزایش معتادان متجاهر در سطح استان تهران خواهیم بود، گفت: در فصل تابستان و بهار معتادان متجاهر نمایان‌تر می‌شوند ما هم برنامه برای این افراد داریم و با ظرفیت‌های موجود می‌توانیم با غربالگری پی‌درپی این معتادان را در مراکز نگهداری کنیم و آن‌هایی که دارای خانواده هستند به خانواده تحویل دهیم یا اتباع خارجی غیرمجاز را طرد کنیم و به نوعی تلاش می‌کنیم تا ساماندهی نسبی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره هزینه سرانه نگهداری معتادان متجاهر گفت: هنوز این سرانه‌ها اعلام نشده است، اما قطعا افزایش خواهد داشت. هم اکنون براساس مصوبه سال قبل سرانه روزانه نگهداری هر فرد 35 هزار تومان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران برای نگهداری معتادان متجاهر پلیس مبارزه با مواد مخدر معتادان متجاهر زن معتادان متجاهر استان تهران شهرداری تهران دارای زخم باز مراکز ماده 16 راه اندازی هم اکنون یک مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج از احداث چایخانه های رضوی در شهر کرج خبر داد. - اخبار استانها -

امیر اشتری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرج، بیان کرد: در راستای ترویج و بازآرایی فضای معنوی حرم و بارگاه امام هشتم (ع) در کرج، 4 چایخانه  رضوی در کرج کلنگ زنی و احداث می شود.

وی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در دهه کرامت در شهر کرج انجام خواهد شد، کلنگ زنی و آعاز عملیات عمرانی 4 چایخانه در شهر کرج خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در ادامه به جانمایی این چایخانه ها اشاره کرد و گفت: این چایخانه ها در مناطق 2، 7 ، 8 و 9 شهرداری کرج کلنگ زنی و احداث خواهد شد.

 اشتری با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری برای برپایی متفاوت دهه کرامت امسال نسبت به سال های گذشته، افزود: در همین خصوص نیز روز گذشته جلسه ای با حضور شهردار، تعدادی از اعضای شورای شهر و خادمیاران برگزار و هماهنگی های لازم در زمینه برگزاری برنامه های دهه کرامت انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج اذعان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج نیز برای این مناسبت برنامه هایی را پیش بینی کرده که علاوه بر کلنگ زنی چایخانه های رضوی، برگزاری جشن مهربانو در روز دختر و برپایی اجتماع 20 هزار نفره امام رضایی هاست.

معاون شهردار کرج، راه اندازی کارناوال کودکانه در سطح شهر به منظور جذب خردسالان به اجتماعات مذهبی و تشویق و ترغیب آنها برای شناخت و پیگیری سیره ائمه معصومین(ع) را بخش دیگری از برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری کرج در روزهای دهه کرامت عنوان کرد.

دهه کرامت در سال جاری همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) از روز جمعه 21 اردیبهشت ماه آغاز و تا دوشنبه 31 اردیبهشت ماه همزمان با ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد