Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌ داران اصفهان از پیگیری مجدد موضوع سختگیری کار رانندگان از روز دوشنبه آینده و در جلسه ای با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محسن جلالی به خبرنگار ما گفت: در جلسه مشترک روز دوشنبه 22 فرودین 1401 نمایندگان کانون های رانندگان حمل و نقل عمومی و تعدادی از اعضای کمیسیون مجلس، درخواست قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور به مجلس ارایه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ثبت این درخواست، بار دیگر موضوع سختی کار رانندگان مورد پیگیری و بررسی قرار می گیرد و با توجه به پیش بینی منابع مالی مورد نظر برای تامین هزینه های این اقدام، انتظار می رود در دولت مردمی سیزدهم با نظر مثبت مسئولان مواجه شود.

بیشتر بخوانید: چرا رانندگی ناوگان عمومی جزو مشاغل سخت و زیان آور نیست؟

جلالی در مورد چگونگی تامین مالی برای قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور، تاکید کرد: پیشنهاد شده است مبلغ نیم درصد از بارنامه برای این کار در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: هزینه بارنامه توسط رانندگان پرداخت می شود که پیشنهاد شده نیم درصد از آن برای تامین منابع مالی این کار مورد استفاده قرار گیرد.

قابل ذکر است، عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای بخش مسافر کشور نیز روز 17 فرودین به تین نیوز گفته بود: به دلیل اینکه شغل رانندگان حمل و نقل جاده‌ ای دارای پوشش بیمه ای خویش فرمایی است و مشمول قانون کار نمی‌ شود، در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی گیرد.

احسان روشن روز، افزود: متاسفانه موانع و تعارض ها در قوانین موجود، سد راه قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین عوامل موجود برای عدم تصویب سختی کار شغل رانندگی، عدم تعریف کارفرما در شغل رانندگان و متعاقب آن عدم پرداخت 4 درصد سختی کار و 3 درصد بیمه بیکاری در پرداخت حق بیمه توسط رانندگان است.

روشن روز افزود:  احتمال می دهم تنها راه ورود شغل رانندگان حمل و نقل جاده‌ای به زمره مشاغل سخت و زیان آور، استثنا کردن و تصویب قوانین خاص توسط نمایندگان مردم در خانه ملت و همکاری مدیران مربوطه در مجموعه دولت است.

وی اظهار امیدواری کرد این مهم که خواسته عامه جامعه رانندگان حمل و نقل جاده‌ای کشور است در دولت مردمی و جهادی سیزدهم و مجلس انقلابی یازدهم به سرانجام برسد.

به گزارش تین نیوز،  کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس نیز هفته گذشته عنوان کرد: متأسفانه علی‌رغم سختی کار رانندگان، حوادث جاده‌ای و دوری از خانواده، شغل رانندگی ناوگان سنگین جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌ شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین حمل و نقل عمومی منابع مالی حمل و نقل حمل و نقل قانون کار خانه ملت نماینده مردم حمل و نقل عمومی سختی کار کمیسیون اجتماعی مشاغل سخت و زیان آور سختی کار رانندگی سختی کار رانندگان دولت سیزدهم محسن جلالی رانندگان حمل و نقل جاده شغل رانندگی تین نیوز سختی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه سه‌شنبه در دیدار تشکل‌های کارگری استان زنجان با تاکید بر اینکه بنده شخصاً به امروز کارگری حساس بوده و همواره تلاش کرده‌ایم مسائل مختلف این حوزه را به جد پیگیری کنیم، افزود: یکی از این مسائل مربوط به طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی است.

وی با یادآوری اینکه در کنار پیگیری موضوع طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان، مسائل دیگری چون سخت و زیان‌آور بودن مشاغل نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: حساسیت این موضوع به این خاطر است که در امر تولید، محور اصلی کارگر بوده و اگر نقصان داشته باشد، همه امور به مشکل خواهد خورد.

این مسوول موضوع حقوق و دستمزد را یکی از دغدغه‌های جدی جامعه کارگری عنوان و با اشاره به اینکه برای بهبود این وضعیت باید عرضه و تقاضا را تنظیم کنیم، ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های حوزه کارگری، همه مسائل این بخش را به جد دنبال می‌کنیم. حتی وضعیت اشتغال کارگران واحدهای تعطیل شده در اولویت قرار دارد.

استاندار زنجان در ادامه به اقدامات انجام گرفته در استان اشاره و با بیان اینکه یکی از این اقدامات مربوط به ارتقای کیفیت آزادراه زنجان به قزوین بوده است، تصریح کرد: بخشی از این کار در سال گذشته با اعتبار ۲,۵۰۰ میلیارد ریال به انجام رسید و مقرر شده است که امسال نیز برای این امر ۳,۰۰۰ میلیارد ریال اختصاص یابد.

افشارچی با یادآوری اینکه رایزنی در خصوص بهبود وضعیت آزادراه زنجان به تبریز نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز جزو استان‌های پیشرو بوده و تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های این بخش از جمله اقساط این واحدها کاهش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در ادامه این دیدار با تاکید بر اینکه مسوولان همواره آماده شنیدن صحبت‌های جامعه کارگری هستند، اضافه کرد: تلاش شده است تا در استان به موضوع کار و مسائل کارگری نگاه جدی صورت گیرد که در این راستا کارفرمایان نیز همراهی لازم را داشته‌اند.

ابوالفضل رفیعی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری، بحث امنیت شغلی است، عنوان کرد: با وجود اینکه پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام گرفته است اما معتقدیم برای رفع این مشکل باید قانون مربوط به آن مورد بازبینی قرار گیرد.

وی از برگزاری جلسات متعدد در خصوص طبقه‌بندی مشاغل، بهداشت محیط و ایمنی محیط کار در استان خبر داد.

کد خبر 6093733

دیگر خبرها

  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • رانندگان آژانس شهرداری قزوین بیمه‌ تکمیلی می‌شوند
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت