Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@15:21:06 GMT

روند واکسیناسیون در خوزستان به حداقل رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۶۱۹۰

روند واکسیناسیون در خوزستان به حداقل رسیده است

محمدحسین سرمست گفت: در حال حاضر روند واکسیناسیون در خوزستان به حداقل رسیده و تغییر چندانی نسبت به قبل مشاهده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، محمدحسین سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری با بیان اینکه در روز ۲۸ اسفندماه حدود ۱۰۰ مورد مثبت کرونایی در استان خوزستان شناسایی شد، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۳۸۸ نفر به مراکز درمانی خوزستان مراجعه داشتند که بیشتر آنها سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این مدت از یک هزار و ۱۲۲ نفر تست کرونا گرفته شد و ابتلای ۲۳۴ نفر قطعی اعلام شد که این میزان نسبت به قبل از عید ۲ تا سه برابر شده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در استان همچنان پایین است، گفت: روز گذشته (جمعه) هشت بیمار کرونایی در مراکز درمانی خوزستان بستری شدند و اکنون ۱۵۷ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۳ نفر در بخش های عادی و ۶۴ نفر در بخش های ویژه بسر می برند همچنین ۱۴ بیمار اینتوبه ای می باشند. سرمست با بیان اینکه در روزهای اخیر موارد فوت ناشی از کرونا در خوزستان بین یک تا سه نفر بوده اگرچه در یک روز پنج مورد فوتی نیز ثبت شده است گفت:تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان افزایش بوده و تعداد بستری ها و فوت نیز روند کاهشی داشته است. وی گفت: در حال حاضر روند واکسیناسیون در خوزستان به حداقل رسیده و تغییر چندانی نسبت به قبل مشاهده نشده است.  رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خوزستان کمتر از ۹۰ درصد، نوبت دوم کمتر از ۸۰ و نوبت سوم حدود ۳۲ درصد است. سرمست گفت: مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروزی در خوزستان فعال بوده و کار نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در یادمان های شهدا و محل استقرار راهیان نور نیز به خوبی انجام شد. اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان آبی کرونایی هستند.   انتهای پیام/  
 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: واکسیناسیون در خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.


علی اربابی افزود: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

دیگر خبرها

  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مدارس کانکسی در زنجان به حداقل ممکن رسیده است