Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@21:17:59 GMT

مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۶۲۱۲

مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما شد

طی حکمی از سوی محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی و رئیس هیات امنا موزه سینما، مجید اسماعیلی به سمت مدیرعامل موزه سینما منصوب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متن حکم مدیرعامل جدید موزه سینما به این شرح است: 

«جناب آقای مجید اسماعیلی نظر به تعهد، سوابق مدیریتی و علمی و شناخت و اشراف نظری و عملی در حوزه سینما، جنابعالی را به سمت مدیر عامل موزه سینما منصوب می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
امید است با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها و میراث گرانقدر سینمای ایران و اتخاذ تدابیر موثر زمینه تحولات استعلایی در این مرکز فرهنگی و اجتماعی را فراهم آورید. موزه سینما یکی از مراکز مهم و راهبردی طرح تحول سازمان سینمایی است که از جمله ماموریتهای آن در این دوره به این شرح است:  - گردآوری، حفاظت و معرفی اسناد، مدارک و میراث سینمایی  - میزبانی هفته‌های بین‌المللی، موضوعی و تخصصی فیلم با مشارکت سایر مراکز و موسسات سازمان - اهتمام به هویت فرهنگی بصری فضای موزه - برگزاری نشست‌های گفتمانی و تحلیلی با همکاری معاونت‌های مربوطه  - برنامه‌ریزی برای برقراری همکاری و مبادلات تخصصی با آرشیوها و موزه‌های داخلی و خارجی - تبدیل موزه سینما به پاتوق فرهنگی و سینمایی و برپایی بزرگداشت و نکوداشت پیشکسوتان و مفاخر سینمای ایران - ثبت تاریخ شفاهی، توسعه مطالعات و تبادل تاریخ سینمای ایران و تشویق ثبت آثار سینمایی و تصویری  - ارتباط با موزه‌های بینالمللی و داخلی و همکاری بیشتر با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری - توسعه دیجیتالی و مدرن سازی موزه سینما در جهت نمایش بهتر میراث و یادگاری‌های سینماگران - جمع‌آوری و نگهداری کلیه اطلاعات، اسناد، مدارک، عکس‌ها، کتاب‌ها، جزوات، نشریات ادواری و موردی، فیلم‌های سینمایی، وسایل و تجهیزات مورد استفاده در امر تولید و نمایش محصولات سینمایی - ایجاد شرایط و زمینه مناسب جهت توسعه و تکمیل و غنای بیشتر موزه. - و  اولویت‌هایی که انتظار می‌رود با همکاری و تعامل موثر با آرشیوها، موزه‌ها و فعالان این بخش و با جلب همکاری نهادهای مرتبط، معاونت‌ها و موسسات سازمان سینمایی انجام گیرد. توفیق شما را از خداوند منان خواستارم. شایسته می‌دانم از تلاش‌های آقای مهران عباسی انارکی در این حوزه قدردانی نمایم.»   شایان ذکر است مجید اسماعیلی متولد 1350 و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد از دانشگاه امام صادق (ع)، تهیه کننده، کارگردان و استاد دانشگاه است که از دهه ۸۰ تاکنون در عرصه تهیه کنندگی، فیلمنامه نویسی، کارگردانی و انیمیشن سازی در سینما و تلویزیون فعال است. هفده سال سابقه تدریس در دانشگاه‌ها، مدیریت طرح و برنامه بنیاد روایت، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهید آوینی، مدیرعامل موسسه اعتباری دانشگاه امام صادق(ع)، مدیرعامل شرکت آوین رسانه فیلم، مدیر مجتمع فرهنگی آسمان، عضو شورای طرح و برنامه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضو شورای اندیشه ورز تدوین سند سینمای انقلاب اسلامی، عضو شورای اندیشه ورز بررسی اقدامات عملی بیانیه گام دوم در حوزه سینما، و ... از جمله  فعالیت‌های او در عرصه دانشگاه و مدیریت‌های فرهنگی و سینمایی است. اسماعیلی کارگردانی و تهیه‌کنندگی ده‌ها فیلم سینمایی و کوتاه و انیمیشن را هم در کارنامه دارد. فیلم‌های سینمایی سینه سرخ، دلشکسته، ماه جبین، آفریقا، شاهزاده ایرانی، لبخند نور، چراغ‌های ناتمام و … از جمله آثار وی در مقام تهیه کنندگی است. در سابقه وی داوری چندین جشنواره سینمایی از جمله جشنواره سینماحقیقت، سما، چهل چراغ، جشنواره شهید آوینی و مقاومت نیز به چشم می‌آید. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجید اسماعیلی موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد

فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روز‌های پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین روز‌های سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران می‌دهند.

همچنین سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.

فیلم‌های سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بی‌بدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروش‌های میلیاردی و رتبه‌های اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.

 

فیلم‌های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از ۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از ۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از ۵ میلیون تومان در رتبه‌های هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر