Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@20:08:01 GMT

هرسال ۲۰ فروردین؛ احترام و کودکان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۶۳۱۵

هرسال ۲۰ فروردین؛ احترام و کودکان

هرسال قرار کودکان قدیم ۲۰ فروردین ماه سالروز تولد احترام برومند است. هنرمند با سابقه تئاتر، تلویزیون و سینما؛ او که همسر داود رشیدی، مادر لیلی رشیدی و خواهر بزرگ‌تر مرضیه و راضیه برومند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احترام برومند متولد بیستم فروردین سال ۱۳۲۶ در تهران است. او در خانواده‌ای پرورش یافته که پدری مذهبی اما بسیار روشن داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادر خانواده اگرچه بیشتر به امور خانه مشغول بود اما از هنر هم دور نبود و فرزندان او در کنار این مادر، با ادبیات و سینما آشنا شدند. خواهران برومند همراه این مادر، عیدهایی شیرین را تجربه کردند، عیدهایی که با کت و دامن‌های رنگی به سینما می‌رفتند و لذت فیلم دیدن را از همان زمان کودکی چشیدند. عیدی‌های آنان صرف خرید بلیت سینما می‌شد.

احترام برومند در ۲۰ سالگی وارد تلویزیون شد. تلویزیون در آن دوره کارمندان زیادی نداشت و این خانم جوان گوینده برنامه‌های کودک بود و در مدتی نه چندان طولانی به محبوبیتی بزرگ دست یافت و خاطرات شیرینی که برای کودکان دهه ۴۰ و ۵۰ ساخته و همچنان در ذهن آنان زنده و حاضر است. او از سال ۴۶ تا ۵۸ به همکاری خود با تلویزیون ادامه داد اما در سال‌های اولیه بعد از انقلاب همکاری این هنرمند با تلویزیون قطع شد.

آشنایی این زوج هنری در تلویزیون رقم نخورد هرچند که داوود رشیدی در آن مقطع مسئولیت مهمی در تلویزیون داشت. او مدیر بخش نمایش بود که همه سریال‌ها، تئاترهای تلویزیونی و برنامه‌های سرگرم‌کننده را در بر می‌گرفت. بلکه به واسطه مسعود بهنود رخ داد. بهنود دوست مشترک برادر احترام برومند و داوود رشیدی بود و در یکی از قرارهایی که با هر دو دوست خود داشت، احترام برومند هم به طور اتفاقی حاضر بود.

رشیدی که آن زمان بعد از تحصیل در فرنگ به ایران بازگشته بود و به واسطه اجراهای درخشان نمایش‌های صحنه‌ای و تئاترهای تلویزیونی در جامعه هنری و روشنفکری آن دوره چهره شناخته شده‌ای بود. داوود رشیدی در این دیدار، برومند را مناسب همسری یافت و این آشنایی تصادفی، به فاصله چند ماه بعد به ازدواج منجر شد.

احترام برومند که سال‌ها از فعالیت‌های هنری دور بود با بازی در فیلم «دیشب بابا تو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدر عاملی بازیگری در سینما را تجربه کرد. او اگرچه در سینما هم گزیده کار است، در سال‌های بعد در فیلم‌های دیگری همچون «قشنگ و فرنگ» به کارگردانی وحید موساییان، «فروشنده» کار اصغر فرهادی، «طلا» ساخته پرویز شهبازی و «خواب‌زده» به کارگردانی سیروس مقدم تعدادی فیلم دیگر به ایفای نقش پرداخت.

کد خبر 567093

منبع: ایمنا

کلیدواژه: احترام برومند مجری تولد همسر داوود رشیدی برنامه کودک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق احترام برومند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان

ایسنا/سمنان معاون پارلمانی رئیس جمهور در سفر به سمنان به مقام والای شهدای گمنام ادای احترام کرد.

 سید محمدحسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور بدر سفر به سمنان به مقام شامخ شهید گمنام تدفین شده در استانداری سمنان ادای احترام کرد.

 در این برنامه نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان سمنان، شهردار سمنان، مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان و نورانی سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موسوی، شهردار سمنان و ...نیز حضور داشتند.

حضور در نمازجمعه سمنان و میز خدمت، بازدید از چند واحد صنعتی از جمله فروسیلیس سمنان، دیدار با مسوولان استان و....از جمله برنامه‌های معاون رئیس جمهور در سفر امروز به سمنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • هشدار معنادار رشیدی کوچی درباره خطاهای استراتژیک و لجبازی عده ای خاص با مردم /دلم می سوزد...
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان