Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای رسول علی محمدی گفت: زنجیره فولاد شامل سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولادی، ورق و محصولات نهایی مانند لوله پروفیل است. تمام بخش‌های زنجیره فولاد در حال حاضر در بورس کالا معامله می‌شود، اما به این شکل نیست که ۱۰۰ درصد این محصولات در بورس عرضه شود و این مشکل بزرگ و اصلی است.

به طور مثال در نظر بگیرد که محصول بالا دستی آهن اسفنجی در بورس کالا به طور کامل عرضه نمی‌شد و الزامی برای تمام عرضه آن در بورس کالا نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال برای تولید محصول پایین دستی آن یعنی شمش به سبب نبود عرضه کافی در بورس، بخشی از آهن اسفنجی برای تولید شمش باید از خارج از بورس تهیه می‌شد، جایی که در آن قیمت‌ها شفاف نیست. این موضوع سبب افزایش قیمت شمش می‌شد و  این روند تا پایان زنجیره به همین شکل ادامه می‌یافت و برخی از فرصت‌طلبان از این موضوع استفاده می‌کردند تا بازار و بورس کالا را نا آرام و ناعادلانه جلوه دهند.

آقای علی محمدی گفت: اگر بخواهیم این سیاست، یعنی عرضه تمام و کمال زنجیره فولاد در بورس کالا انجام گیرد نیاز به بازه زمانی مناسبی است. همچنین بحث مجاب شدن عرضه کنندگان محصولات فولادی برای عرضه کامل در بورس بسیار مهم است. چرا که بسیاری به سبب شفافیت و تنظیم قیمت عادلانه در بورس دوست ندارند به طور کامل در بورس کالا عرضه داشته باشند.

از جمله مزیت‌های تصمیم برای عرضه کامل زنجیره فولاد در بورس، شکل‌گیری شفافیت در تمام این زنجیره خواهد بود. این شفافیت دامنه گسترده‌ای دارد. از شفافیت در آمار و ارقام تا از بین رفتن عرضه‌های مهندسی و ایجاد نظارت دقیق و صحیح بر تولیدکننده و عرضه کننده و کوتاه شدن دست دلال‌ها را می‌توان نام برد.

او گفت: قطعا مقاومت‌های را برای عرضه تمام زنجیره فولاد در بورس کالا خواهیم داشت.

نابسامانی بازار فولاد موجب شد، کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح توسعه، تولید و نظارت زنجیره فولاد را تدوین کند تا براساس آن عرضه تمامی محصولات زنجیره فولاد به زودی در بورس کالا انجام گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس کالا صنعت فولاد زنجیره فولاد در بورس بورس کالا عرضه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست