Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر دومین حزب بزرگ اپوزیسیون سوئد گفت: چنانچه فنلاند همسایه این کشور، تقاضای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) را بدهد این کشور باید در موضع خود برای عضویت دراین ائتلاف تجدیدنظر کند.

به گزارش قدس آنلاین، جیمی آکیسون، رهبر اپوزیسیون در مصاحبه با روزنامه سوئدی «سونسکا  داگبلادت » گفت: اگر فنلاند تقاضای عضویت در ناتو را بدهد من قصد دارم از شورای حزب بخواهم که  تصمیم ما برای ملحق شدن دراین ائتلاف را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فنلاند به روشنی به سمت عضویت در ناتو حرکت می کند و شواهد و قرائن بسیاری نشان می دهند که این اتفاق در آینده نزدیک رخ خواهد داد. این موضوع و این حقیقت که اوکراین که اکنون عضو ناتو نیست کاملا تنها است باعث شده که من به تغییر در تصمیم گیری برای پیوستن به ناتو فکر کنم.

تارنمای سوئیس اینفو در این زمینه نوشت: تغییر در موضع حزب دموکرات های سوئد به عنوان دومین حزب بزرگ اپوزیسیون این کشور به معنای تغییر در اکثریت پارلمان به نفع ملحق شدن سوئد به ناتو به عنوان کشوری بی طرف بوده  است.  

حمله ناتو به اوکراین باعث شده که دو کشور همسایه سوئد و فنلاند به ملحق شدن به ائتلاف ناتو فکر کنند. این در حالی است که سوئد در مقایسه با فنلاند که دارای ۱۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با روسیه است، تردید بیشتری در این زمینه داشته باشد.

دولت فنلاند گفته که درباره اقدامات بعدی این کشور در خصوص تصمیم گیری احتمالی برای تقاضای عضویت در ناتو در  هفته های آینده روشنگری خواهد کرد.

حزب ملی گرایان دموکرات سوئد ماه گذشته اعلام کرد که موضع خود در ملحق شدن به ناتو را بررسی می کند. نظرسنجی ها نشان داده که اکثر سوئدی ها برای اولین بار از عضویت کشورشان در ناتو حمایت می کنند.

گفتنی است؛ ساولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ به روزنامه آلمانی "زود دویچه تسایتونگ" گفته بود: کشورش در حال ارائه تقاضای عضویت در ناتو است. او قصد دارد تصمیم در این مورد را به پارلمان واگذار کند و روی موافقت اکثریت نمایندگان حساب می‌کند. نینیستو انتظار دارد که در صورت درخواست عضویت از جانب فنلاند، ناتو سریعا تصمیم‌گیری کند.

شبکه سی ان ان به تازگی به نقل از مقامات ناتو گزارش داد مذاکرات درباره پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف نظامی از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین هرچه جدی تر مطرح شده و مقامات ارشد وزارت امورخارجه آمریکا نیز به این شبکه خبری آمریکایی گفته اند که این درخواست قرار است در جریان نشست هفته جاری وزرای خارجه ناتو که وزرای خارجه این دو کشور نیز در آن حضور دارند، مطرح شود.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حمله ناتو به اوکراین عضویت در ناتو ملحق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم

ویدئویی از تظاهرات در شهر یوتبری سوئد برای ابراز همبستگی با مردم نوار غزه و محکوم کردن جنگ اسرائیل در رسانه‌ها منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان + فیلم
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟