Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:31:14 GMT

ادعای بازیابی بینایی دختر نابینا در شیراز حاشیه‌ساز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۶۷۳۰

ادعای بازیابی بینایی دختر نابینا در شیراز حاشیه‌ساز شد

"مهران محمد خدادوست" رییس بیمارستان دکتر خدادوست شیراز با انتشار بیانیه ای که نسخه‌ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، تصریح کرد: این بیمارستان هیچ گونه عمل جراحی با استفاده از سلول‌های بنیادین بر روی چشمان بیمار مذکور و یا هیچ بیمار دیگری انجام نداده و بدینوسیله مراتب ذکر شده به شدت تکذیب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این بیانیه آمده است: بیماری بیمار حاضر شده در برنامه زنده تلویزیونی ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰، ‌هیچ ارتباطی با موضوع اعلام شده در برنامه یاد شده نداشته و پرونده پزشکی این فرد به صورت شفاف موجود است.
در این برنامه تلویزیونی که با حضور یک دختر و مادر اهل شیراز روی آنتن زنده سیما رفته بود، گفته شد که این دختر ۲۱ ساله در زمان تولد نابینای مادرزاد بوده و در بیمارستان دکتر خدادوست شیراز تحت عمل جراحی سلول های بنیادی قرار گرفته و توانست بینایی هر دو چشم خود را به دست آورده است.
این سخنان، بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به همراه داشت و امید زیادی در دل نابینایان مادرزاد به وجود آورد.
بیانیه بیمارستان خدادوست شیراز پس از آن صادر شد که گفته شد تعدادی از بیماران با مشکلات مشابه با این بیمارستان تماس گرفته و درخواست انجام عمل جراحی برای بازیابی بینایی را کرده بودند.
پیش از این نیز احسان علیخانی تهیه کننده و مجری برنامه "عصر جدید" در گفت‌وگویی با پزشک معالج این بیمار به شفاف سازی در این باره پرداخت. خانم دکتر کلانتری در این گفت و گو که در شبکه های اجتماعی بازنشر شد،‌ تصریح کرد: اصلاً به هیچ عنوان سلول بنیادی در کار نبوده و عمل انحراف چشم بوده است.
این پزشک متخصص همچنین این نکته را لازم به یادآوری دانست که هیچ عملی در دنیا وجود ندارد که یک نابینای مطلق را به بینایی برساند؛ البته جراحی‌هایی وجود دارد به تقویت بینایی کمک کند و آن هم بستگی به بیمار و نوعِ  بیماری‌اش دارد. خیلی از بیمارانِ کم‌بینا لرزش‌هایی در چشمان‌شان وجود دارد که در عملِ انحراف چشم و از بین رفتنِ آن لرزش‌ها، رویِ دیدشان تأثیر می‌گذارد، همان‌طور که برای "تارا" این اتفاق افتاد.  
وی یادآور شد: این مُدل جراحی در سراسر کشور وجود دارد و اتفاقِ خارق‌العاده‌ای نیفتاده که تنها از پسِ بیمارستان خدادوست شیراز برآید.
این بیمارستان به نام و یاد علی اصغرخدا دوست اهل شیراز، چهره نام آور ایرانی در علوم چشم پزشکی است که ۱۹ اسفند ۹۶ در آمریکا چشم از جهان فروبست.
او در سال ۱۳۱۴ در شیراز زاده شد.خدادوست استاد چشم پزشک دانشگاه‌های آمریکا بود، وی یکی از چشم‌ پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی بود که در چندین بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می پرداخت.
او اولین پیوند موفقیت آمیز قرنیه در سال ۱۳۴۶ در ایران را انجام داد و نامگذاری متد Khodadoust Line در پیوندهای قرنیه روی مکانیسم دفع پیوند به نام او نامگذاری شده است .
دریافت عنوان محقق برتر از (American Medical Association) دریافت جایزه چهره ماندگار چشم پزشکی از این موسسه ، دریافت جایزه IRSO، انجمن علمی چشم پزشکی ایران در سال ۱۳۹۲ و نکوداشت از طرف کمیسیون ملی یونسکو-ایران در سال ۱۳۹۳ و همچنین دراختیار داشتن کرسی پژوهشی «توسعه علوم جدید در چشم پزشکی» از دیگر افتخارات دکتر خدادوست بود.

برچسب‌ها صدا و سیما عصر جدید فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما عصر جدید فارس صدا و سیما عصر جدید فارس خدادوست شیراز چشم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

به گزارش قدس خراسان،متخصص جراحی مغز و اعصاب در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آقایی ۴۱ ساله با شکایت افت هوشیاری به اورژانس مرکز مراجعه کرد و پس از معاینه اولیه و با توجه به شرح حال اخذ شده و اقدامات تشخیصی صورت گرفته، تشخیص خونریزی مغزی به دنبال آنوریسم مغزی داده شد که بلافاصله بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر معراج فروغی اصل با اشاره به اینکه این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می‌شدند، افزود: انجام عمل جراحی درمان خونریزی جزء عمل‌های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما این عمل جراحی در بیمارستان حکیم به طور موفقیت‌آمیز انجام و بیمار با وضعیت عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.
وی تصریح کرد: به همت مسئولین بیمارستان امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل‌های مشابه و مراقبت‌های ویژه از این بیماران در این مرکز مهیا شده است و همشهریان و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان‌ها ندارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: «پدرم خودش را نکشت ، می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید»
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است