Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-03@16:05:13 GMT

نیجریه: ظرفیت تولید مازاد نفت اوپک تمام شده است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۰۴۱

نیجریه: ظرفیت تولید مازاد نفت اوپک تمام شده است

وزیر نفت نیجریه اعلام کرد که اوپک هیچ ظرفیت مازادی برای افزایش تولید نفت ندارد.

به ‌گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، تیمیپره سیلوا در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ظرفیت تولید مازادی برای افزایش عرضه نفت خام ندارد.

وی گفت: اکنون امکان تولید بیشتر نفت نیست، باید ظرفیت تولید مازادی وجود داشته باشد که بتوانیم وارد بازار کنیم، افرایش تولید نفت به سرمایه‌گذاری بسیاری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت نیجریه تصریح کرد: بسیاری از تولیدکنندگان اوپک از جمله نیجریه با بیشترین ظرفیت خود در حال تولید هستند.

سیلوا افزود: اگر امکان افزایش تولید وجود داشته باشد، اوپک نخستین سازمانی خواهد بود که تولیدش را بالا می‌برد، اما متأسفانه در بیشتر کشورهای اوپک ظرفیت مازادی وجود ندارد.

وی گفت: اوپک از قیمت بالای نفت خوشحال نیست، زیرا نمی‌خواهد مشتریانش از بالا بودن قیمت نفت آسیب ببینند، اما این سازمان نمی‌تواند نفت بیشتری تولید کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه تولید نفت اوپک در ماه مارس افزایش یافت، عرضه نفت این سازمان همچنان کمتر از مقدار تعیین‌شده در توافق تعدیل تولید این سازمان با متحدانش (اوپک‌پلاس) بود و توقف تولید بعضی از کشورهای آفریقایی این سازمان با افزایش تولید عربستان و دیگر تولیدکنندگان بزرگ اوپک جبران نشد.

اوپک در ماه مارس روزانه ۲۸ میلیون و ۵۴۰ هزار بشکه نفت تولید کرد که ۹۰ هزار بشکه بیشتر از ماه فوریه بود، این در حالی است که براساس توافق اوپک‌پلاس این سازمان باید ۲۵۳ هزار بشکه در روز از تولید خود می‌کاست.

در نتیجه سطح پایبندی اوپک به توافق تعدیل عرضه اوپک‌پلاس در ماه مارس به ۱۵۱ درصد رسید که بیش از پایبندی ۱۳۶ درصدی این سازمان در ماه فوریه بود.

منبع: شانا

کلیدواژه: نیجریه وزیر نفت نیجریه اوپک ظرفیت تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی عصر امروز در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

وی یکی از مهمترین چالش های موجود بر سر راه پروژه ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه ها شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالاهای مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه های توسعه ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه دکتر مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک