Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «علیرضا عباس‌زاده» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی ظهر امروز در جلسه  بررسی کوچ بهاره عشایر استان، بر اتخاذ تصمیمات مقتضی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کوچ عشایر تأکید کرد.

وی بیان داشت: سال گذشته به دلیل حجم پایین نزولات جوی، بیشتر صادرات دام از استان را شاهد بودیم اما امسال  این مسئله معکوس شده لذا باید با توجه به سبک زندگی عشایر تمهیدات لازم را  بیندیشیم تا عشایر کوچ بهتری را تجربه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در برخی موارد عشایر استان ما به خراسان‌رضوی و سمنان و عشایر سیستان و بلوچستان به خراسان‌جنوبی کوچ می‌کنند.

عباس‌زاده تأکید کرد: در ایام کوچ بهاره، تعداد ۳۲۷ خانواده عشایری با دام‌های زیادی به استان می‌آیند که تا این لحظه ۱۵۰ خانواده به استان کوچ کرده و مابقی نیز در روزهای آتی وارد خواهند شد.

وی گفت: دبیرخانه عشایری خراسان‌جنوبی باید به منظور بررسی موارد اساسی همچون مسیر تردد، تعداد عشایر، دام ، موارد دامپزشکی و غیره هماهنگی لازم را با استان‌های مبدأ انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام آمادگی برای بازدید از نحوه ورود و خدمات‌دهی به عشایر، تصریح کرد: اداره‌کل امور عشایر باید به منظور رصد امکانات موجود، تعداد دام، مسیر کوچ و غیره عشایری که از این استان به دیگر استان‌ها کوچ می‌کنند را تا مقصد کنترل نماید.

عباس‌زاده افزود: اگر در فرآیند کوچ عشایر نیار به هماهنگی‌های درون سازمانی وجود دارد و کارگروه باید نسبت به مرتفع کردن آن‌ها اقدام نماید لذا مسئولیت همه دستگاه‌های عضو کارگروه به تفکیک براساس مصوبات به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، منابع‌طبیعی و آبخیز داری، پلیس، جمعیت هلال‌احمر ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است، گفت: عشایر مرزنشینان غیوری هستند که در جریان تولید در سطح کشور نقش‌آفرین هستند و در راستای تأمین زندگی  و معیشت خود تلاش می‌کنند لذا باید برای تسهیل امورات شان، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی علیرضا عباس زاده عشایر کوچ بهاره کوچ عشایر خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

سازمان هواشناسی کشور از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌ها طی ۲ روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده و آورده است: « براساس این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در استان خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

براین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود