Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای دکتر احمدی در ستاد استانی مقابله با کرونا از کاهش شیوع کرونا در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در استان خبر داد و گفت: ۳۲.۲ درصد تست‌ها در فروردین امسال مثبت گزارش شد در حالیکه سال قبل ۳۵.۴ درصد تست‌ها مثبت اعلام شده بود.

آمار بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان کماکان کاهشی است و تعداد موارد مرگ و میز نیز روند نزولی دارد، اما در بخش سرپایی روند افزایشی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال نوبت اول ۶۱ درصد و نوبت دوم ۴۶ درصد و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۳ درصد و نوبت دوم ۸۳ درصد پوشش واکسیناسیون کرونا ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید

مراجعه ۷۹ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی

پوشش واکسیناسیون در استان نسبت به میانگین کشوری کمتر نیست، در گروه سنی ۱۸ سال به بالا نیز در نوبت اول ۹۰ درصد، در نوبت دوم ۸۲.۴ درصد و در نوبت سوم ۴۵ درصد پوشش ایجاد شده است.

طی بازرسی‌های انجام شده از مدارس و دانشگاه‌ها پوشش ماسک ۹۳ درصد و رعایت تهویه ۷۲ درصد در مدارس رعایت شده که می‌طلبد در خصوص تهویه اقدامات بیشتری انجام گیرد.

علاوه‌بر نظارت‌های مستمر بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، در زمینه واکسیناسیون نیز در تمام شهرستان‌های ۱۰ گانه مدارسی انتخاب می‌شود و با رعایت کامل موارد بهداشتی و رضایت والدین، واکسیناسیون کرونا انجام می‌گیرد.

مدیر باید توجه داشته باشد که از ورود دانش‌آموزان علامت‌دار به مدرسه جلوگیری کند و نسبت به تهویه کلاس‌های درس اقدام شود.

در اسام نوروز امسال در استان چهار مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا داشتیم که ۲ مورد آن در شهرکرد، یک مورد در فارسان و یک مورد در لردگان گزارش شد که با واکنش سریع نیرو‌های بهداشتی از سرایت آن به نقاط دیگر جلوگیری شد.

از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۱۸ هزار و ۳۴۱ مورد بازرسی از اصناف حساس استان انجام گرفته شده است که در این بازرسی‌ها به ۷۵ مورد شکایت مردمی رسیدگی و ۱۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری