Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:08:49 GMT

چرا سفر به وان بین ایرانیان محبوب است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۵۳۸

چرا سفر به وان بین ایرانیان محبوب است؟

اگر می‌خواهید یک سفر خارجی با هزینه پایین تجربه کنید، شهر وان تمام ویژگی‌های یک سفر به یاد ماندنی را در اختیارتان قرار می‌دهد. وان یکی از نزدیک‌ترین شهرهای کشور ترکیه به ایران است و هر ساله بسیاری از ایران به این شهر، به دلایل مختلفی همچون خرید و گردش سفر می‌کنند. اما چرا سفر به وان میان ایرانیان محبوب است؟ و چرا این سفر به یاد ماندنی خواهد بود؟ برای پاسخ به تمام این سوالات و آشنایی با تور وان ادامه مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از علی بابا، با وجود فضای مجازی، احتمالا بارهای تصاویری از شهر وان تماشا کرده‌اید، اما وان ترکیه کجاست؟ وان بزرگ‌ترین شهر شرقی کشور ترکیه است. این شهر با قدمت 3400 سال، یک جاذبه تاریخی و گردشگری با فاصله کوتاه با ایران محسوب می‌شود. جالب است بدانید که گربه‌های سفید و چشم آبی وان، از جاذبه‌های گردشگری معروف این شهر در دنیا هستند که طرفداران بسیاری هم دارند.

چگونه به وان سفر کنیم؟

به دلیل نزدیک بودن این شهر به ایران، شما می‌توانید به چهار روش به وان سفر کنید. یکی از ارزان‌ترین روش سفر به وان با خودرو شخصی است که می‌توانید از یکی از مرزهای بازرگان، سرو یا رازی وارد این شهر شوید. روش دومی که باز هم مقرون به صرفه خواهد بود، خرید بلیط اتوبوس برای وان است.

اگر تجربه سفر خارج از کشور با خودروی شخصی را ندارید، سفر با اتوبوس گزینه بهتری خواهد بود. با این حال برای سفر با اتوبوس باید کمی صبور باشید، چرا که معمولا زمان طول سفر از تبریز به وان از 4 تا 7 ساعت طول می‌کشد.

روش سوم، سفر به وان ترکیه با قطار است. شما می‌توانید از تهران به وان ترکیه با قطار بروید و در طول مسیر نیز از مناظر طبیعی لذت ببرید. اما اگر ترجیح می‌دهید کمتر در راه بمانید و سریع‌تر به مقصد برسید، خرید بلیط هواپیما، بهترین انتخاب خواهد بود.

جاهای دیدنی وان ترکیه کجاست؟

اولین جای دیدنی وان ترکیه، دریاچه وان است. این دریاچه زیبایی بی‌نظری دارد و به نماد این شهر تبدیل شده است. اگر در فصل بهار و تابستان به این شهر سفر می‌کنید، تماشای این دریاچه را از دست ندهید.

اگر به دریاچه وان رفتید، در قسمت شرقی دریاچه، قلعه وان قرار دارد. این قلعه یادگاری از پادشاهی اورارتویی است که قدمت آن به قرن 7 تا 9 میلادی برمی‌گردد. همچنین در صورتی که به طبیعت بکر علاقه دارید، تماشای آبشار مرادیه را از دست ندهید. نام این آبشار برگفته از یکی از فرماندهان حکومت عثمانی است که در فصل بهار و تابستان، زیبایی آن دو چندان می‌شود.

چهارمین جای دیدنی شهر وان، جزیره آکدامار است. این جزیره طبیعت زیبایی دارد که می‌توانید با کشتی به آن سفر کنید. کلیسای آختامار در این جزیره قدمتی هزار ساله دارد که هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند.

کتیبه خشایار شاه یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر برای ایرانی‌ها است. این کتیبه قدمتی بیش از 2500 سال دارد. این کتیبه به دستور داریوش بزرگ ساخته شده است که به سه زبان پارسی، بابلی و عیلامی در ارتفاع 20 متری روی صخره‌ای قرار دارد.

چرا به وان سفر کنیم؟

چرا به وان سفر کنیم؟ پاسخ آن بسیار ساده است: قیمت پایین سفر به وان ترکیه! سفر به شهرهای دیگر ترکیه همچون استانبول  و خرید بلیط تهران استانبول یا آنکارا، هزینه نسبتا بالایی دارد. بنابراین قیمت سفر به وان مقرون به‌صرفه خواهد بود و شما می‌توانید با هزینه پایین، از یک شهر نزدیک به ایران دیدن کنید.

تور وان به دلیل مسافت کوتاه این شهر با ایران، پرطرفدار است. اگرچه تعداد جاهای دیدنی وان ترکیه کم نیست، اما خرید در وان ترکیه نیز از جاذبه‌های گردشگری تور وان محسوب می‌شود. برندهای ترک کیف و لباس، با قیمت مناسب باعث جذب بیشتر توریست ایرانی می‌گردد.

بهترین زمان سفر به وان ترکیه چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به وان ترکیه در فصل بهار و تابستان است، چرا که در این مدت آب و هوای این شهر برای ایرانی‌ها مناسب خواهد بود. با این حال اگر می‌خواهید هزینه سفرتان را کاهش دهید، توصیه می‌کنیم در ماه‌های فروردین و تیر و همچنین در آخر هفته به این شهر سفر نکنید، چرا که قیمت‌ها کمی بیشتر خواهد بود.

اگر می‌خواهید در تخفیف فوق‌العاده برندهای ترک و خرید به‌صرفه به این شهر سفر کنید، نزدیک سال نو میلادی و کریسمس بهترین زمان خواهد بود. همچنین روز بلک فرایدی که در ایران تقریبا مصادف با 5 تا 7 آذرماه می‌شود، زمان مناسبی برای خرید در ترکیه است.

رزرو هتل در وان ترکیه چگونه است؟

از مزیت سفر به این شهر، رزرو آنلاین هتل وان ترکیه از ایران است. شما می‌توانید در سایت‌هایی همچون علی بابا، یک تور وان مقرون به صرفه تهیه کنید که از امکانات خوب و با قیمت پایین برخوردار باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلیط هواپیما تركيه تور جهانگردی سفر به استانبول وان سفر سفر به وان ترکیه شما می توانید وان سفر تور وان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟

   عصر ایران؛ رضا صائمی- نمی‌توان دل‌بستۀ هنر و ادبیات ایران‌زمین بود و به تماشای فیلم «مست عشق» وسوسه نشد. قصۀ رابطۀ شمس و مولانا آن‌قدر حیرت‌انگیز و پر رمز و راز و پرکشش است که تماشای «مست عشق» به قصد رمزگشایی آن می‌تواند هر علاقه‌مند به عرفان را به سالن‌های سینما بکشاند.

   با این حال وقتی به تماشای فیلم به سینمای آزادی رفته بودم، از پچ‌پچ و واکنش‌های برخی از تماشاگران اطرافم دریافتم گویی برخی بیشتر برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای به تماشای فیلم آمده بودند و با دیدن آنان بر پرده سینما یا کنار بازیگران ایرانی فیلم به وجد آمده و درباره حضور آنها در فلان سریال ترکی حرف می‌زدند.

    البته یکی از عناصر و عوامل مهم جذب مخاطب و رونق گیشه و فروش هر فیلم، حضور ستارگان سینمایی و بازیگران محبوب در آن اثر است. چنان‌که برای بسیاری از مخاطبان حضور شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در این فیلم و هم‌بازی شدن آنها یکی از انگیزه‌های مهم تماشای فیلم است و این فی‌الذات چیز بدی نیست و البته حضور یک ستاره سینمایی خارجی هم می‌تواند به همین اندازه جاذبه داشته باشد اما اینکه برخی از تماشاگران ایرانی تنها به حضور بازیگران ترکیه‌ای در فیلم بیش از قصه آن توجه کنند عجیب است.  آن هم قصۀ دو تن از مفاخر و مشاهیر ایرانی که حیرت‌انگیزترین شخصیت‌ها در تاریخ و ادبیات کهن فارسی‌اند.

   به گمانم آنچه در فیلم «مست عشق» بیش از بازیگران آن چه ترکیه‌ای و چه ایرانی مهم است خود شخصیت‌های اصلی قصه‌اند یعنی شمش و مولانا. شخصیت‌هایی که دراماتیک و سینمایی نیستند بلکه واقعی‌اند. شخصیت‌هایی که باید قدر ببینند و بر صدر نشینند.

  اساسا فیلمی از جنس «مست عشق» ساخته شد تا دو تن از مهم‌ترین شخصیت‌های تاریخ ادبیات ما به مردم معرفی شود. شخصیتی که آوازه‌شان جهانی شده و در وطن خودمان کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. این‌که حضور بازیگران ترکیه‌ای و حتی ایرانی تنها انگیزه تماشای «مست عشق» باشد ضد فیلم است.

    فیلمی که از زبان شمس و مولانا بر خودشناسی تاکید می‌ورزد تا بتوان از ظواهر دنیوی عبور کرد و به درک باطن جهان و جان خویش رسید. البته فیلم این ظرفیت ذائقه‌پذیری را در خود دارد و تماشای با‌بصیرت آن می‌تواند به تماشاگر کمک کند تا از ظاهر پرستی عبور کند.

   با این همه چنان که اشاره شد این واقعیت غیر قابل انکار است که کثیری از تماشاگران ایرانی به شوق تماشای بازیگران ترکیه‌ای به دیدن «مست عشق» می‌روند و این در حالی است که  «بنسو سورال» یکی از بازیگران ترکیه‌ای این فیلم گفته است حضور در این فیلم و حسن فتحی او را متحول کرده و بعد از این در هر نقشی بازی نمی‌کند.

   ضمن اینکه از حیث بازیگری، بازیگران ما در سطح بالاتری قرار دارند و تماشایی‌ترند. گرچه مهم‌ترین مولفه و عنصر جذابیت و تماشایی بودن «مست عشق» نه بازیگران آن که دو شخصیت اصلی و واقعی آن یعنی شمس و مولاناست.

     هیچ مایه و سرمایه ای برای تبلیغ«مست عشق» به اندازه خود این شخصیت نیست و کاش هر فیلمی را به تناسب جایگاه سوژه‌اش به تماشا بنشینیم نه چیدمان و ترکیب بازیگرانش. نمایش تصویری قصه شمس و مولانا کافی است تا از تماشای «مست عشق» سرمست شویم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا (+عکس)
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟