Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:40:11 GMT

اشتغالزایی دانش‌بنیان در بخش کشاورزی و گردشگری نهاوند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۵۴۲

اشتغالزایی دانش‌بنیان در بخش کشاورزی و گردشگری نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، جعفر سلگی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان نهاوند به شعار «تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اشاره کرد و افزود: آنچه که مقام معظم رهبری امسال نیز همانند سال‌های گذشته مد نظر قرار دادند توجه به شرایط کشور در حوزه اشتغال بود که این مساله وظیفه مسوولان را سنگین می‌کند.

وی با بیان اینکه تفاوت نامگذاری امسال تولید و اشتغال‌زایی بر اساس نظام دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های موجود است گفت: تولید دانش‌بنیان نه فقط در عرصه صنعت بلکه در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی باید مورد توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری نهاوند اظهار کرد: از ظرفیت اشتغال دانش‌بنیان باید در حوزه‌های مختلف و مورد نیاز کشور استفاده کرد و در این زمینه باید به ظرفیت‌های ممتاز شهرستان در حوزه های کشاورزی و گردشگری توجه ویژه داشت تا بتوان بخشی از مشکلات بیکاری را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه مدیران برای تحقق شعار سال انقلابی و جهادی عمل کنند افزود: در بحث حل مشکل اشتغال که امروزه شاهد مشکلات زیادی در آن هستیم و جوانان تحصیلکرده‌ای که متاسفانه شغل برایشان کمتر فراهم شده می‌توان رهنمودهای رهبری را نصب‌العین قرار داده و با کار جهادی و انقلابی قدم برداشت.                 

سلگی تاکید کرد: ما در سطح شهرستان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه دانش‌بنیان در بخش کشاورزی، دامپروری و صنعت برخورداریم که برای ایجاد اشتغال در این حوزه‌ها هر اندازه می‌توانیم باید زیرساخت‌های علم و فناوری را مهیا کنیم.

وی تأکید کرد: با سیاست‌ها و راهبردهای خوب دولت مردمی و مجموعه اقدامات، شرایط خوبی در کشور قابل پیش‌بینی است که مدیران باید تلاش کنند سهم شهرستان را در طرح‌ها، اعتبارات و سایر حوزه‌ها جذب کنند، ما نیز در این زمینه پشتیبان آنها هستیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند با قدردانی از ستاد اجرایی خدمات سفر، ستاد تنظیم بازار و دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی گفت: نوروز امسال را با تلاش‌های صورت گرفته و کمترین حاشیه و مشکلات به پایان رساندیم.

وی در پایان به دیدار چهره به چهره با مردم برای حل مشکلات تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اقدامات و خدمات دستگاه مربوطه را به سمع و نظر مردم برسانند و با خبرنگاران و اصحاب رسانه تعامل داشته باشند و از آنها کمک بگیرند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرپرست فرمانداری نهاوند دانش بنیان حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌ای برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد، تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص سایر اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند، سال گذشته در استان ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر موفق به دریافت وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند