Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون این اظهارات را در روزنامه لو پاریزین در پاسخ به انتقاد نخست وزیر لهستان از وی در پی مذاکرات تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بیان کرد.

اظهارات رئیس جمهور فرانسه موجب شد که لهستان سفیر فرانسه در ورشو را احضار کرد.

در همین پیوند، لهستان اعلام کرده است که سفیر فرانسه در این کشور روز گذشته (جمعه) به دنبال اظهارات مکرون که نخست وزیر لهستان را به "یهودستیزی راست افراطی" متهم کرده بود، به وزارت امور خارجه احضار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه هفته گذشته در مصاحبه با روزنامه لو پاریزین با اشاره به نزدیکی نخست وزیر لهستان با رقیب راست افراطی وی مارین لو پن، رئیس دولت لهستان را متهم به دخالت در مبارزات سیاسی فرانسه کرده و اعلام داشت که او یک راست افراطی ضد یهود است که فعالیت دگرباشان جنسی را ممنوع می‌کند.

روزنامه لو فیگارو نیز در همین پیوند یادآوری کرد که رئیس دولت لهستان پیشتر اعلام کرده بود: مکرون، چند بار با پوتین مذاکره کرده‌اید و چه دستاوردی داشته‌اید؟ ما بحث نمی‌کنیم و با جنایتکاران مذاکره نمی‌کنیم، باید با جنایتکاران مبارزه کرد.

سخنگوی دولت لهستان روز جمعه اظهارات رئیس جمهور فرانسه را غیرقابل درک خواند و آنها را ناشی از احساسات سیاسی همراه با کمپین انتخاباتی دانست.

پیوتر مولر به خبرنگاران گفت: امیدوارم کمپین انتخاباتی فرانسه کمی آرام شود و سپس رئیس جمهور فرانسه به شکل دیگری صحبت کند و واقعاً به حقایق تاریخی پایبند باشد.

برچسب‌ها فرانسه روسیه یهودستیزی ورشو ولادیمیر پوتین لهستان امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه روسیه یهودستیزی فرانسه روسیه یهودستیزی ورشو ولادیمیر پوتین لهستان امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نخست وزیر لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!