Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@19:47:11 GMT

حماس از جوانان اردوگاه جنین تقدیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۶۳۹

حماس از جوانان اردوگاه جنین تقدیر کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،  «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (شنبه، ۹ آوریل)، همزمان با یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین  واقع در شمال کرانه باختری به بهانه حمله به خانه مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب، گفت: ما  به جوانان قهرمان جنین درود می فرستیم که اقدامات قهرمانانه و شجاعانه انجام می‌دهند که مرحله بعدی مبارزه با اشغالگر را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برهوم افزود: از جوانان کرانه باختری، مجاهدان و رزمندگان مقاومت می‌خواهیم به هر قیمتی شده، سپر حفاظتی برای خانواده‌های شهدا تشکیل دهند و از آن‌ها حمایت کنند. شما امید هر فلسطینی برای آزادسازی این کشور هستید.

سخنگوی حماس تاکید کرد: میدان‌های رویارویی با اشغالگران باید با هر نوع مقاومت در تمامی میادین، شهرها و روستاهای کرانه باختری باز و گسترش یابد.

شامگاه پنجشنبه، منابع فلسطینی از انجام موفقیت‌آمیز یک عملیات استشهادی در خیابان «دزنگوف»، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو، خبر دادند. طبق گزارش رسانه‌ها، در پی این عملیات نه صهیونیست زخمی شدند و سه نفر دیگر کشته شدند.

عامل این عملیات که یک جوان فلسطینی ۲۹‌ساله به نام «رعد فتحی حازم» از اردوگاه جنین بود، صبح جمعه پس از چند ساعت تعقیب و گریز، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

این چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی در حدود یک ماه اخیر بوده است. منابع عبری پس از این عملیات خبر دادند که نیروهای رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآمدند و برخی از خیابان‌ها را بستند.

پس از این عملیات بود که صهیونیست‌ها به امان و قاهره پیام‌هایی ارسال کرده و طی آن، از استقرار گسترده نیروهای نظامی و امنیتی در ایست‌های بازرسی و مرزها، تشدید تدابیر امنیتی با هدف حفظ ثبات و بقای دولت و جلوگیری از سقوط آن و نه برای تشدید مستقیم نظامی یا اقدام نظامی مجدد خبر دادند.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند طرف اسرائیلی پس از عملیات پنجشنبه شب در تل‌آویو، اقدام علیه «ائتلاف میدانی» که مقر آن در اردوگاه جنین است، آغاز کرده و در صدد ضربه زدن به جهاد اسلامی و کتائب الاقصی وابسته به جنبش الفتح است.

 در حالی که این منابع رسانه‌ای از برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای حمله به اردوگاه جنین به بهانه هدف قرار دادن اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین در این اردوگاه، خبر می‌دهند، مقاومت غزه به صهیونیست‌ها هشدار داد که هرگونه حمله به این اردوگاه به منزله عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمز است.

«احمد عبدالرحمن» نویسنده و تحلیلگر امور نظامی و سیاسی در گفت‌وگو با شبکه المیادین، تصریح کرد: «مقاومت در غزه به اسرائیلی‌ها پیام داده است که هرگونه حمله به اردوگاه جنین، خط قرمز است».

وی افزود: مقاومت در غزه در پیام خود خطاب به تل‌آویو، تهدید کرده است که در صورت حمله به جنین، غزه وارد خط مقدم می‌شود. این پیام مقاومت به اسرائیلی‌ها از طریق میانجیگران منطقه‌ای ابلاغ شده است.

با این وجود، امروز نیروهای رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی وارد اردوگاه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری شده‌اند.

به اعلام رسانه‌ها، گشتی‌های رژیم صهیونیستی پس از ورود به اردوگاه، خانه مجری عملیات استشهادی اخیر در تل‌آویو را محاصره کردند اما نیروهای مقاومت «کتیبه جنین» (گردان جنین) با آن‌ها درگیر شدند و مانع دستگیری پدر رعد فتحی حازم شدند. گردان جنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگانش خودروها و نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار داده‌اند. 

تعداد زیادی از تک‌تیراندازان رژیم صهیونیستی در محل مستقر شده‌اند. تا این لحظه، چهار جوان فلسطینی مجروح و به بیمارستان «ابن سینا» و بیمارستان «جنین» منتقل شده‌اند و گفته می‌شود که یک جوان فلسطینی در جریان این حمله شهادت رسیده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حماس جنین تقدیر رژیم صهیونیستی کرانه باختری تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم

یکی از مسئولان ارشد حماس اعلام کرد: پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به موضع حماس درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا را دریافت کردیم و بعد از اتمام بررسی‌ها پاسخ خود را اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خلیل الحیه معاون رئیس حماس در نوار غزه در بیانیه‌ای درباره مذاکرات مربوط به آتش‌بس و تبادل اسرا که با حواشی زیادی طی هفته‌های گذشته همراه بوده است و صهیونیست‌ها مانع از به نتیجه رسیدن آن شده بودند، اعلام کرد: حماس پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی را به موضع این جنبش درباره مذاکرات که در ۱۳ آوریل به میانجی‌های قطری و مصری تحویل شده بود دریافت کرد.

الحیه بدون اینکه به جزئیات بیشتر اشاره کند تأکید کرد: جنبش حماس پاسخ رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند و بعد از اتمام بررسی‌ها موضع خود را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که تلاش‌های جدیدی از جانب قطر و مصر جهت رسیدن به توافق میان حماس و اسرائیل در حال انجام است و یک شتاب جدیدی در مذاکرات درباره معامله تبادل اسرا وجود دارد.

این اظهارات مقام مذکور آمریکایی در زمانی مطرح شد که قاهره اعلام کرد روز جمعه یک هیئت امنیتی از مصر شامل گروهی از متخصصان پرونده فلسطین برای گفتگو درباره چارچوب جامع آتش‌بس غزه وارد تل‌آویو شده است.

شبکه خبری قاهره به نقل از یک مقام امنیتی مصر گزارش داد که پیشرفت‌های قابل‌توجهی در نزدیک کردن دیدگاه‌های هیئت‌های مصری و اسرائیلی درباره رسیدن به توافق آتش‌بس در نوار غزه صورت گرفته است.

از سوی دیگر وب‌سایت عبری «۰۴۰۴» اعلام کرد که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه راست افراطی اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر را تهدید کرده است که در صورت موافقت با ابتکار مصر، او (اسموتریچ) کابینه را ترک خواهد کرد.

براساس گزارش این شبکه صهیونیستی، اسموتریچ ابتکار مصر را یک تسلیم خطرناک از جانب اسرائیل و یک پیروزی فاجعه‌بار برای حماس دانست.

همچنین شبکه الجزیره به نقل از سازمان رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از وزرای شورای امنیتی کوچک این رژیم که هویت خود را فاش نکرد اعلام کرده است که نتانیاهو خواستار رسیدن به توافق نیست و موانع زیادی در این زمینه ایجاد می‌کند.

این درحالی است که یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» درباره مذاکرات غیرمستقیم مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت که طرف اسرائیلی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود که به واسطه‌ها ارائه داده بود، تغییراتی ایجاد کند.

وی درباره این تغییرات ایجاد شده اظهار داشت که رژیم صهیونیستی زمانی این تغییرات را انجام داد که حماس و مقاومت را در پیشنهاد اخیرش مطلق و قاطع دید. اسرائیلی‌ها در حال حاضر مدام در حال تماس با مصری‌ها هستند تا به پیشنهادی برسند که حماس و مقاومت بتوانند آن را قبول کنند.

وی در ادامه گفت که جنبش حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهادی را که شامل آتش‌بس و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

کد خبر 748351

دیگر خبرها

  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است