Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@07:19:40 GMT

اجرای یک بسته حمایتی جدید صادراتی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۶۴۹

اجرای یک بسته حمایتی جدید صادراتی

سازمان توسعه تجارت ایران، شیوه‌نامه تخصیص بخشی از اعتبارات مشوق‌های صادراتی در چارچوب بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان، پرداخت کمک هزینه حمل هوایی و پرداخت کمک هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی، سه بخشی است که شیوه‌نامه اجرایی آن از سوی سازمان توسعه تجارت تببین و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، نحوه، شرایط و مستندات قابل ارائه برای دریافت مشوق‌های صادراتی ابلاغی، روی وب‌سایت سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی www.tpo.ir بارگذاری شده‌ است.

همچنین زمان پذیرش پرونده صادرکنندگان برای بهره‌مندی از مشوق‌های صادراتی اعلامی، در بخش پرداخت کمک هزینه حمل هوایی کالاهای اولویت‌دار صادراتی و نیز پرداخت کمک هزینه اجاره غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا روز ۲۰ فرودین‌ماه جاری و زمان پذیرش پرونده‌ها برای برخورداری از پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالاها و خدمات تا ۲۹ خردادماه امسال تعیین شده است.

منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور برای حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی، به میزان ۷۶۰۰ میلیارد ریال و بخشی از درآمدهای حاصل از وضع عوارض صادراتی و همچنین ۱۹۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی با عنوان «تامین یارانه صادرات کالا با اولویت اقلام کشاورزی» است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در بسته حمایت صادراتی ۱۴۰۰، حمایت از صادرکنندگان در چند حوزه اصلی برنامه‌ریزی شده است.

حمایت از حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های تجاری خارج از کشور و همچنین هیات‌های تجاری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری، پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی در حوزه اعتبارات صادراتی با اولویت پرداخت به زیرساخت‌های صادراتی، حمایت از فعالیت‌های تبلیغاتی، بازاریابی، آموزشی، اطلاع رسانی و پژوهش، پرداخت کمک هزینه حمل و نقل صادراتی، حمایت از صادرات کالاها و خدمات اولویت دار، حمایت از برندسازی ملی و حمایت از برنامه توانمندسازی صادراتی بنگاه‌های کوچک و متوسط بخشی از حمایت‌هایی است که در این قالب انجام می‌شود.

همچنین بخشی از حمایت‌ها نیز به حوزه زیرساخت‌های تجاری صادراتی، حمایت از طرح‌های صادراتی، حمایت از راه‌اندازی مراکز تجاری ایران و حمایت از راه‌اندازی دفاتر فروش و بازاریابی در بازارهای هدف اختصاص خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صادرات ، سازمان توسعه تجارت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صادرات سازمان توسعه تجارت سازمان توسعه تجارت پرداخت کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد

مردم متدین و شهیدپرور کرمانشاه ظهر جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، مقابل درب مسجد جامع به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این اجتماع شرکت کردند.

طرح نور توسط نیروی انتظامی در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است.

گفتنی است، بانوان کرمانشاهی با قرائت بیانیه‌ای در حمایت از طرح نور، بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تاکید کردند.

لازم به‌ذکر است، در پایان این اجتماع مردم ولایتمدار و شهید پرور کرمانشاهی با اهدا شاخه گُل به مأموران نیروی انتظامی حاضر از آنها در راستای تلاش برای حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب قدردانی کردند.

کد خبر 6089154

دیگر خبرها

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»