Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:13:56 GMT

تیم فوتبال ناشنوایان دَر بِه دَر به دنبال زمین چمن طبیعی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۴۷۷۲۵

تیم فوتبال ناشنوایان دَر بِه دَر به دنبال زمین چمن طبیعی

قادر تیموری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با تقدیر از مسئولان فدراسیون ورزش ناشنوایان و رییس انجمن فوتبال برای فراهم کردن فرصت اجرای کامل برنامه‌های آماده‌سازی افزود:‌ متاسفانه به دلایل مختلف از جمله نبود اعتبار کافی فدراسیون، علی‌رغم درخواست برای برگزاری چند مرحله اردو در زمین چمن طبیعی هنوز این اتفاق نیافتاده است و این اصلا به نفع تیم ملی فوتبال ناشنوایان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد:‌ مسابقات فوتبال المپیک برزیل در زمین چمن طبیعی برگزار می‌شود و ورزشکاران باید در زمین چمن طبیعی تمریناتی داشته باشند تا با شبیه‌سازی مسابقات شانس موفقیت آنان افزایش یابد.

برگزاری ۱۰ مرحله اردو تا اعزام به برزیل

سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان گفت:‌ نهمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم فوتبال ناشنوایان از روز گذشته (۱۹ فروردین) آغاز شده است و تا ۲۶ همین ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: به منظور آمادگی بیشتر فوتبالیست‌ها تا کنون ۱۷ دیدار تدارکاتی با تیم‌های استانی برگزار کردیم و در ادامه و در این مرحله از اردو نیز ۲ دیدار دوستانه در تهران برگزار خواهیم کرد.

ایتالیا نخستین حریف فوتبال ناشنوایان 

تیموری همچنین گفت: مسابقات فوتبال در بازی‌های المپیک ناشنوایان در برزیل با حضور ۲۰ تیم و در قالب چهار گروه پنج تیمی برگزار می‌شود و ایران با برزیل، ایتالیا، کامرون و هلند هم‌گروه است. فیلم تعداد زیادی از تیم‌های حاضر در المپیک تا سال ۲۰۱۹ را آنالیز کردیم اما از اکنون تا آغاز مسابقات، شیوه بازی تیم ایتالیات را آنالیز خواهیم کرد زیرا نخستین دیدار نماینده فوتبال ناشنوایان ایران در برزیل برابر ایتالیا است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کرونا طی ۲ سال اخیر مسابقاتی برگزار نشده که فیلمی موجود باشد، افزود:‌ در نخستین روز مسابقه ساعت ۱۴ به وقت برزیل به مصاف ایتالیا می‌رویم و صبح همان روز کامرون و برزیل دیدار می‌کنند و این فرصت خوبی برای دیدن بازی سایر تیم‌ها و حریفان است تا آنان را آنالیز کنیم و با آمادگی خوبی در رقابت‌ها حاضر شویم.

سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان ادامه داد: در اردوی هشتم تیم فوتبال، برنامه‌ای برای شبیه‌سازی مرحله مقدماتی مسابقات داشتیم، یعنی با انجام چهار دیدار تدارکاتی این شبیه‌سازی به صورت یک روز مسابقه و یک روز تمرین انجام شد تا توان ورزشکاران برای حضور در مرحله مقدماتی سنجیده و مشکلات احتمالی آنان مرتفع شود.

تیموری وضعیت فنی تیم را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:‌ خوشبختانه تمرینات بسیار خوبی را داشتیم و بعد از این مرحله از تمرینات، اردوی دهم یا متصل به اعزام نیز از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا هفتم و زمان اعزام تیم ادامه دارد.

وی تصریح کرد: از نظر فنی نیاز مبرم به برگزاری حداقل سه جلسه تمرین در این مرحله از اردو و سه جلسه تمرین در اردوی نهایی در زمین با چمن طبیعی داریم زیرا حرکت توپ در چمن طبیعی با چمن مصنوعی متفاوت است و امیدوارم با حمایت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این مهم زودتر محقق شود زیرا فرصت زیادی نداریم.

تیم به لحاظ روانی در شرایط خوبی نیست

سرمربی تیم فوتبال ناشنوایان با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش ناشنوایان یک شِبهِ وزارت ورزش محسوب می‌شود که متولی بیش از ۱۳ رشته ورزشی است، گفت: اگر این فدراسیون تنها متولی فوتبال یا هر رشته دیگری از ناشنوایان بود، به طور قطع تلاش و اعتبار خود را صرف یک رشته می‌کرد اما الان به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته حتی هزینه آمد و رفت فوتبالیست‌های شهرستانی را بپردازد.

تیموری ادامه داد: متاسفانه بیشتر ورزشکاران ناشنوا مشاغل روزمزد همچون کارگری یا در اسنپ فعالیت دارند و از سویی سرپرست خانوار هستند و همین مسایل دغدغه آنان را افزایش و سطح تمرکز آنان را کاهش می‌دهد.

وی خواستار حمایت بیشتر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از فدراسیون ورزش ناشنوایان شد و گفت:‌ مسئولان فدراسیون تلاش زیادی برای تامین اعتبار برای رشته‌های ورزشی ناشنوایان دارد، اما هنوز برای اعزام ورزشکاران به برزیل با مشکلاتی دست به گریبان است.

این مربی خاطرنشان کرد:‌ تیم فوتبال ناشنوایان ایران جایگاه خوبی در فوتبال آسیا دارد و تقریبا همیشه عنوان قهرمانی قاره را در اختیار داشته است و با حمایت مناسب این ورزشکاران و پرداخت پاداش و هزینه رفت وآمدشان، آنان شانس ایستادن روی سکوی المپیک را نیز دارند.

برچسب‌ها فوتبال وزارت ورزش و جوانان المپیک ورزش ناشنوایان برزیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال وزارت ورزش و جوانان المپیک فوتبال وزارت ورزش و جوانان المپیک ورزش ناشنوایان برزیل تیم فوتبال ناشنوایان ورزش ناشنوایان زمین چمن طبیعی وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • نسل جدید با مربی گمنام به دنبال شگفتی/ والیبال به المپیک می‌رسد؟
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد