Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام پارسایی درباره درخواست ۱۸۵ نماینده برای بازگشت طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی از کمیسیون مشترک به صحن مجلس و رأی‌گیری آن توسط تمامی نمایندگان و نگرانی‌هایی که وجود دارد مبنی بر این‌که شاید این بازگشت به صحن برای این باشد که طرح با رأی بالا به تصویب برسد و بعدها حرف و حدیثی به دنبالش نباشد، گفت: اگر صداقت در گفتار و کردار نمایندگان وجود داشته باشد این طرح در صحن رأی نخواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر صداقتی وجود داشته باشد و این بازگشت بیشتر جنبه شعاری نداشته باشد و هدف خاصی هم از آوردن طرح به صحن دنبال نشود، قاعدتا رأی نمی‌آورد و جای نگرانی نیست اما اگر هدفمند باشد و یا یک سیاستی پشت بازگرداندن این طرح باشد، تهدیدی برای آزادی‌های اجتماعی که بخش عمده‌اش در فضای مجازی صورت می‌گیرد، است.

وی درباره این‌که بزرگترین انتقاد به مجلس دهم این‌گونه مطرح می‌شد که نمایندگانش کاری کرده‌اند که دیگر در رأس امور نیست، امروز هم مشاهده می‌کنیم نمایندگان مجلس یازدهم آنچنان اراده‌ای برای تصمیم‌گیری ندارند و نمونه‌هایی از این موضوع را در جریان بررسی بودجه مشاهده کردیم. این‌گونه عملکردها چه تاثیری روی رفتار انتخاباتی مردم در آینده خواهد گذاشت، بیان کرد: معتقدم برخی جایگاه‌هایی که نفوذ، توان و اقتدار دارند، درصدد این هستند که آرای مردم را بی‌اثر کنند، یعنی جایگاه‌های برآمده از رأی مردم ولو این‌که به صورت ظاهری هم باشد می‌خواهند آن‌ها را بی‌اثر کنند به طوری که کاهش مشارکت مردم را هم در انتخابات مجلس و هم در انتخابات ریاست‌جمهوری مشاهده کردیم. در شهر شیراز درصد مشارکت مردم در انتخابات مجلس از ۵۰ درصد به حدود ۲۰ درصد رسید! نمی‌دانم شاید اصلا سیاستی باشد که مردم را از جایگاه‌های برآمده از رأی‌شان و دموکراسی ناامید کنند و در کنارش به اهداف خودشان برسند. به عقیده من اگر این روند ادامه‌دار باشد، ناامیدی مردم از صندوق رأی و مجلس که برآیندش مشخص است چه خواهد بود، صورت می‌گیرد.

پارسایی تاکید کرد: بخش عمده انتقادات به مجلس از ناکارآمدی خود نمایندگان نشأت می‌گیرد. ما صدایی از نمایندگان مجلس علیرغم اینکه تریبون و فرصت‌هایی را در اختیار دارند، نمی‌شنویم. نمایندگان‌ وزرا را می‌توانند استیضاح کنند و یا سوال بپرسند و این کلیت مجلس است اما چنین روندی را مشاهده نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: امروز بحران اقتصادی به مردم فشار می‌آورد و این موضوع را نمی‌توان انکار کرد اما هیچ برنامه‌ای از سوی مجلس مشاهده نمی‌کنیم و نمی‌بینیم که برای بحران‌ها دنبال راهکار باشند و یا برای جلوگیری از افزایش قیمت و تورم ناشی از آن اقدام کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولویت و دغدغه اصلی مردم امروز سفره‌شان است که کوچک‌تر می‌شود، اما ظاهرا دغدغه نمایندگان با این مردم متفاوت است. آنچنان که در بودجه مشاهده کردیم بعضی چیزها هدفمند تصویب می‌شوند و نمایندگان هم در آن مسیر قرار می‌گیرند و قوانینی تصویب می‌شود که خارج از چارچوب قانون در بودجه است و یا از اولویت‌های اصلی معیشت مردم نیست. به طور مثال نمایندگان در جریان حذف ارز ترجیحی و مسائل بسیار زیاد دیگری جای این‌که همراه و هم‌صدای مردم باشند، همصدای دولت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد تورم یکسری از کالاها هستیم که به هیچ عنوان ربطی به گرانی ارز ندارد؛ چراکه ارز تقریبا نوسان کمی دارد و ما با افزایش قیمت‌ها در مباحث مختلفی روبه‌رو هستیم، جالب است نه مجلس از دولت پاسخ می‌خواهد و نه دولت با داشتن زیر مجموعه‌هایی تحت عنوان حقوق مصرف‌کننده و تعزیرات اقداماتی انجام می‌دهد و نه سازمان بازرسی و همه نظاره‌گر گرانی‌هایی هستند که می‌توانست وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

تهدید نماینده مجلس مخالف صیانت به افشای فشارها طرح صیانت ، تلاش انحصارطلبان برای زیر سوال بردن تتمه مشروعیت نظام

پارسایی گفت: باندهایی در این گرانی نقش دارند و منافع خودشان را می‌برند و مردم هم دست‌شان به جایی بند نیست؛ به طوری که در بحث سبدهای غذایی که امروز مشاهده می‌کنیم، گوشت و تخم مرغ از سبد غذایی مردم به اجبار حذف شده‌اند.

وی ادامه داد: قیمت خودرو طی یکی – دو سال گذشته بدون این‌که قیمت ارز تغییر چندانی کند چندین برابر شده است، به طوری که دولت و وزرا یک قیمت برای خودرو اعلام می‌کنند اما مشاهده می‌کنیم همان قیمت اعلام شده چندین برابر می‌شود و رانت‌ها و فسادهای چندین میلیاردی در این زمینه شکل می‌گیرد که مجلس و دولت فقط در این بحث نظاره‌گر هستند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار مرگ و میر در تصادفات جاده‌ای بیان کرد: در مورد آماری که مرکز پلیس در خصوص کشته‌های نوروزی اعلام می‌کند به شخصه باور دارم که به ایمن نبودن و کیفیت پایین خودروها بازمی‌گردد اما هیچکسی اصلا کَکَش برای کشته شدن ۶۰۰ الی ۷۰۰ هموطن در ایام نوروز که معادل سقوط ۴ الی ۵ هواپیما است، نمی‌گزد! هیچ صدایی از مجلس بلند نمی‌شود، قطعا این‌گونه عمل کردن بیشتر باعث بریده شدن و یأس مردم نسبت به مجلس و مشارکت‌شان در رأی و انتخاب می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیتی که در مجلس وجود دارد و در دولت هم دیده می‌شود، این است که مشاهده می‌کنیم فقط وعده‌های بعید داده می‌شود و هیچ‌کدام‌شان نه تنها محقق نشده است بلکه نتیجه عکس داده‌اند.

پارسایی درباره انتقاداتی که از سوی نمایندگان مطرح می‌شود مبنی براین که زمانی که صحبت از استیضاح وزرا می‌کنیم به ما می‌گویند شما به دنبال منفعت هستید و می‌خواهید سهمی از وزارت‌خانه‌ها بگیرید و نمی‌گذارند ما کار خودمان را انجام دهیم، آیا با توجه به جمیع این مسائل می‌توان گفت چنین گذاره‌ای درست است یا خیر، بیان کرد: دست آخر مشخص می‌شود این سخنان درباره نمایندگان درست است یا خیر؛ یعنی هنگامی که استیضاح مطرح شد و به نتیجه رسید می‌توان گفت که آن نمایندگان به دنبال رانت و سهم‌خواهی بوده‌اند و یا درباره اقدام‌شان نابه‌جا صحبت شده است.

وی گفت: مجلس حتی درخصوصی دولتی که با آن همسو نبود هم عملکردش همین بود. در دولت آقای روحانی روزانه حدود هزار نفر از هموطنان به علت نبود واکسن و شرایط ایده‌آل برای واکسیناسیون جان‌شان را از دست دادند اما نمایندگان سکوت کردند؛ یعنی مجلس، مجلس ناکارآمدی است! آن زمان هم که با دولت همسو نبودند دیدیم از استیضاح وزیر بهداشتی که زمان وزارتش روزی بالغ بر هزار نفر می‌مردند هم خبری نبود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که شاهد افزایش فشار بر جامعه هستیم، گفت: با قوانین و بخشنامه‌هایی که دولت صادر می‌کند، قطعا شاهد تعطیلی گسترده واحدهای تولیدی در آینده نزدیک خواهیم بود. این‌که بدون هیچ برنامه‌ای گفتند بالغ بر ۵۰ درصد حقوق کارگران باید اضافه شود که البته حق کارگر است، اما در کنارش باید تمهیداتی هم در نظر گرفته شود تا تولیدکنندگان فردا روزی با مشکلاتی روبه‌رو نشوند که فشارش روی دوش کارگران بیاید. اما متاسفانه تصمیمات کاملا غیرکارشناسی و احساسی گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این‌که عده‌ای می‌گویند نمایندگان به دنبال سهم‌خواهی هستند شاید دلایل عمده و واضحی دارند. اگر امضاء برای استیضاح وزرا جمع شد و به انتها رسید که هیچ، اما اگر وسط راه امضاهایی که به حد نصاب رسیده بود، پس گرفته شد قطعاً بده‌بستان‌های پشت پرده وجود دارد.

217

کد خبر 1619981

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مجلس یازدهم نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی مشاهده می کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!

سایت اصولگرای مشرق در گزارشی در مورد عملکرد مجتبی ذوالنوری در مجلس نوشت: نماینده ای که فکر می کند نمایندگان اختیار کافی نداشته اند نباید اساسا نامزد انتخابات می شد و اکنون نیز حق ندارد به سیاق امثال میرحسین موسوی؛ زیر میز بازی بزند.

درحالی که مجلس یازدهم به روزهای انتهایی خود نزدیک می شود، سایت اصولگرای مشرق در گزارشی به عملکرد مجتبی ذوالنوری از چهره های نزدیک به جبهه پایداری و نایب رئیس مجلس پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است؛

مجتبی ذوالنوری، نماینده منتخب قم برای مجلس دوازدهم که در رقابت های انتخاباتی اخیر دست به رفتار عجیب و غریبی هم زد و با یک سخنران محفلی مدعی ارتباط با غیب، جبهه انتخاباتی تشکیل داد، به تازگی طی سخنانی گفته است: اگر بنده رئیس مجلس شورای اسلامی شوم و از بیرون به صورت اتوبوسی و قطاری افرادی را بدون داشتن هیچ آشنایی وارد مجلس کرده و به آنها مسئولیت دهم، آن وقت تکلیف کارمندی که ۲۰، ۳۰ سال در انتظار رسیدن به قله بوده چه می‌شود؟ او دیگر چه‌طور می‌تواند هزینه چند ۱۰ ساله‌اش در خدمت‌گذاری بیشترش را مطلوب کند؟ باید ارزش افزوده‌ای باشد برای این وضعیت. آیا این کارمند انگیزه کاری و همیت در تحول مجلس شورای اسلامی را دارد؟

او می افزاید: بر اثر تغییرات سالیان اخیر و تحولات آیین‌نامه شرایط به گونه‌ای پیش رفته که مجلس شورای اسلامی نماینده‌محور و هیات رئیسه‌محور نیست و رئیس محور است. حال این‌که مجلسی می‌تواند کارآمد باشد که همه نمایندگان در آن تاثیر و سهم داشته باشند. از طرف دیگر گاهی به بهانه گرایش‌های سیاسی، بخشی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته می‌شود و در حاشیه قرار می‌گیرند. گاهی نمایندگان در تصمیمات تاثیری ندارند.

ذوالنوری با بیان این‌که اختیار مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌های بیرونی واگذار می‌شود تصریح کرد: وجود مراجع فرامجلسی خلاف نص صریح قانون است...این مراجع به جای مجلس و نمایندگان تصمیم می‌گیرند حال این‌که در نهایت باید نمایندگان پاسخ‌گو باشند. مراد من از این صحبت‌ها مربوط به افراد نیست؛ بلکه شرایط ساختاری چنین وضعیتی را رقم زده است؛ اگر رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا و شوراهای متعدد تصمیمی می‌گیرند که از جنس قانون‌گذاری است، باید این تصمیم از قبل به اطلاع نمایندگان رسیده و حتی از آنها استمزاج شود.

فرد مذکور همچنین گفته است: چهار سال عمر یک مجلس است ما در هر سال می‌توانیم یک مشکل اساسی اعم از خودرو، مسکن، حساب‌های مالی و اداری و بانکی را در دستور قرار داده و حل کنیم. این اقدامات باعث افزایش مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی می‌شود. باید به شکرانه رای مردم مجلس آینده مجلسی کارآمد با اصلاح آیین‌نامه و برگرداندن اختیار به نمایندگان منتخب باشد.

شاید برای مخاطبان جالب باشد که مقام معظم رهبری چند سال قبل در خطابی مستقیم به شخص آقای ذوالنوری تأکید کردند که آتش توپخانه وی در انتقاداتش شدید است!

تذکری که اگرچه انتظار بود ذوالنوری به آن ملتزم شود اما گویا او پس از نزدیک شدن به آن سخنران محفلی مدعی ارتباط با غیب؛ طریقی دیگر برگزیده است...

سخنان ذوالنوری از حیث منطق و سیاست ورزی هم صحیح نیستند.

مثلا او به چه حقی نهادهای کلانی مثل "شورایعالی هماهنگی سران قوا" که با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است را خلاف قانون عنوان می کند؟

نهادی که اگر نبود؛ بسیاری از تصمیمات ضروری برای مردم و کشور در گیرودار بروکراسی مجلس، نطقهای چند نماینده بی هنر و شوآف های فلان سخنران و بهمان مهره سیاسی سوخته گیر می کرد و بسیاری از مشکلات در جای خود باقی میماند.

از طرفی اگر قرار است که هر تصمیمی در شورای هماهنگی سران قوا گرفته می شود به استمزاج نمایندگان گذاشته شود پس چه حاجت به دستور رهبری و تشکیل یک نهاد فراقوه ای؟

انتظار عقلانیت این بود که آقای ذوالنوری با عنایت به سابقه زیادی که در مجلس و اجرائیات کشور دارد؛ متوجه "مقوله فوریت" و برخی ضرورت ها در تصمیم گیری های کشور باشد و هنگامی که این فوریت بر وظایف مجلس رجحان می یابد؛ امثال ذوالنوری نیز در مقابل مصالح عقلانی تمکین کنند نه اینکه مصلحت های کشور و دستور رهبری را خلاف قانون معرفی کنند.

ماجرای وارد ساختن افراد غیر کارمند به سیستم مجلس و یا انتقاد از رئیس محور بودن مجلس نیز به لحاظ سیاسی واجد ارزش نیستند. چه اینکه اولا همه می دانند که هر مسئولی وظیفه دارد نخبگان را وارد سیستم مدیریتی خود کند. (البته اگر آن افراد ثمرات نخبگی را آشکار نکنند حتما بایستی کنار گذاشته شوند!) و ثانیا قوای یک کشور در تمام ممالک دنیا رئیس محور هستند و نمی توان به خاطر تقلای چند عنصر بی هنر در مخالفت با کارنامه جهادی یک رئیس قوه؛ حرف شاذی مثل انتقاد از رئیس محور بودن یک قوه را پذیرفت.

عجیب ترین بخش اظهارات ذوالنوری اما جایی است که شاهدیم او بر خلاف تمام سابقه اش تقلا می کند جای دولت و مجلس را عوض کند و مجلس را مسئول اجرائیات کشور جلوه دهد.

ذوالنوری مگر به چشمان خودش ندید که مجلس یازدهم برای مسکن و اجاره و اخذ مالیات از خانه های خالی و واردات خودرو؛ ۴ قانون مهم و راهبردی را گذراند اما این قوانین آنطور که باید هرگز اجرا نشدند.

باید دانست که نمی توان حرف غلط را در زرورق هایی مثل "اختیار نمایندگان" پیچید!

دیگر خبرها

  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند