Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ظهر امروز یدالله حاتمی فرماندار آبدانان در جلسه کمیته برداشت گندم و غلات که با حضور مسولین شهرستان برگزار شد گفت: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مزارع گندم و غلات این شهرستان بر اثر خشکسالی و کم بارشی نزولات آسمانی بیش از ۹۰ درصد دچار خسارت شده‌اند.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۲۹۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم و غلات اختصاص یافته است که پیش بینی می‌شود در حدود  ۷۰۰۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار آبدانان گفت: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان تعاون روستایی در آماده سازی انبار جهت تحویل به موقع اقدام کنند تا کشاورز بدون مشکل گندم خود را به انبار تحویل دهد.

حاتمی تصریح کرد: جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح شهرستان به صورت شبانه روزی جهت تامین سوخت کمباین‌ها فعال بوده و نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.

وی با اشاره به وقوع احتمال  آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان گفت: بخشداران و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفاء حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند وهمچنین با آموزش مردم و دهیاران و اطلاع رسانی به مردم هر روستا از طریق دهیار جهت تشکیل گروه اطفاء حریق در هر روستا اقدامات لازم صورت پذیرد و اداره راه شهرستان هم نسبت به تیغه زنی حاشیه جاده‌های اصلی و جاده بین مزارع اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار آبدانان تصریح کرد؛ همه کمابین‌هایی که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند باید دارای برگه معاینه فنی باشند و در غیر اینصورت از فعالیت آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد .

حاتمی افزود: با اشاره به خشکسالی در شهرستان و کمبود مراتع و علوفه ودر جهت رفاه حال دامداران هرگونه حمل و خروج کاه از شهرستان ممنوع بوده و با متخلفین برابر قانون برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱

منبع: فارس

کلیدواژه: خشکسالی مزاع گندم خسارت گندم و غلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن البرزی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان باوی تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار باوی افزود: همچنین در مدت شده ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی خبر داد: پیش بینی شده امسال ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان باوی خریداری شود.

کد خبر 6090288

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی