Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاهی در پاکستان رهبر گروه شبه‌نظامی «لشکر طیبه» را که توسط آمریکا و هند به عنوان مسئول حمله‌ای مرگبار در سال ۲۰۰۸ در هند معرفی می‌شود، به اتهام تامین مالی تروریسم به ۳۱ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حافظ محمد سعید، بنیان‌گذار گروه لشکر طیبه در چندین مورد در دو پرونده مجرم شناخته شد، اما با توجه به اینکه در حال حاضر نیز در حبس به سر می‌برد و اینکه محکومیت‌هایش به صورت همزمان اجرا می‌شود، مشخص نبود که در حکم جدید با چند سال زندان مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دستور این دادگاه در پاکستان آمده است: مجازات‌های حافظ سعید با این پرونده و مجازات‌هایی که از قبل به او داده شده، به‌صورت همزمان اجرا می‌شود.

سعید که در سال ۲۰۲۰ نیز به جرائم مشابه، گناهکار شناخته شده بود، هم‌اکنون در زندان به ‌سر می‌برد.

او - که در یک دهه گذشته بارها به حبس رفته و آزاد شده است - هرگونه فعالیت در زمینه نظامی‌گری را رد می‌کند، از جمله حملات نوامبر ۲۰۰۸ در بمبئی که در آن مهاجمانی از پاکستان، ۱۶۰ تن را به قتل رساندند.

دولت آمریکا برای اطلاعاتی که به محکوم کردن حافظ سعید کمک کند، ۱۰ میلیون دلار جایزه گذاشت.

این حکم اخیر، در حالی اعلام می‌شود که پاکستان به‌ دنبال در امان ماندن از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی یا «اف‌اِی‌تی‌اِف» است. اسلام‌آباد از سال ۲۰۱۸ در «لیست خاکستری» این سازمان قرار دارد.

هند مکررا از پاکستان خواسته است تا سعید را به اتهام نقش داشتن در حملات ۲۰۰۸ در بمبئی، به هند تحویل دهد، اما اسلام‌آباد با این در خواست مخالفت کرده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۴۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اقدام عجیب یک شهروند؛ گشت و گذار با گرگ خانگی در خیابان‌!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901330

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • تظاهرات ضدصهیونیستی دانشجویان پاکستانی در مقابل کنسولگری آمریکا
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند؛ گشت و گذار با گرگ خانگی در خیابان‌!
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی